Mijn Waldorf Blofeld Ruist en heeft bijgeluiden ?? Iemand met een Blofeld die een test kan/wil doen?

De hoge buzz heb ik dus met een DI opgelost.
Goed te lezen dat de buzz is opgelost en je weer verder kan.
Zat nog even de laatste posts te lezen over oa een groundloop isolator enz maar wat is een DI nou precies?

Het ruisen is wat harder dan de gemiddelde VA. Mijn Alesis Fusion of Micron zijn stukken stiller.
En toch verbaast het me omdat je aan de screenprint die ik meestuurde kon zien dat er in Ableton geen ruis te zien was, ja helemaal onderin het opname level zag je net aan een geel randje oplichten, da's net aan -64 db maar da's erg weinig ruis vind ik, dat je dat hoort vind ik al bijzonder op zich.
Of doel je dan specifiek op wat ruis die misschien te horen is als je patches inspeelt want voor de rest is het hele circuit wel stil te noemen.


Ondertussen ben ik wat verder gaan experimenteren. De Blofeld was toch te tof om terug te sturen.
Ja het is gewoon een lekkere veelzijdige synth zo bij elkaar, mooi dat ie bij elkaar toch genoeg oplevert in je set up.
 
Toch is mijn Blofeld weer testen maar ik weet toch bijna zeker dat ik bijna geen ruis hoor. Althans niet irritant.

Ik gebruik de Blofeld mn eigen als rare fx bak, in de editor die ik gebruik zit een randomize feature. Paar keer op rammen en je krijgt de gekste dingen :)
 
Ik gebruik zelf die behringer trafobox voor mijn OB-6. De OB-6 staat aangesloten via USB en die piept en kraakt normaal aan alle kanten. Met die trafobox is hij ineens stil. Ik hoor zelf verder geen verschil in klank met of zonder. Maar in theorie doen die trafo's wel iets met je geluid. Dat hoeft niet slecht te zijn. Een groot deel van het Neve of API 'geluid' zijn de trafo's die ze gebruiken. Maar dat zijn wel wat duurdere trafos dan die in zo'n Behringer trafo box zitten.

Goed te lezen dat de buzz is opgelost en je weer verder kan.
Zat nog even de laatste posts te lezen over oa een groundloop isolator enz maar wat is een DI nou precies?


En toch verbaast het me omdat je aan de screenprint die ik meestuurde kon zien dat er in Ableton geen ruis te zien was, ja helemaal onderin het opname level zag je net aan een geel randje oplichten, da's net aan -64 db maar da's erg weinig ruis vind ik, dat je dat hoort vind ik al bijzonder op zich.
Of doel je dan specifiek op wat ruis die misschien te horen is als je patches inspeelt want voor de rest is het hele circuit wel stil te noemen.



Ja het is gewoon een lekkere veelzijdige synth zo bij elkaar, mooi dat ie bij elkaar toch genoeg oplevert in je set up.

Het was ook niet hard.. maar voor samples maken vind ik het storend.. Ik maak soms ook van staartjes samples (met fx) en/of reverse dingen.. als je dan een staartje gaat versterken wordt die buzz nog harder..

Die Groundloop isolator is toch weer iets anders dan een DI. Ik test net de MicroMonsta nog even. Die heeft via USB voeding nodig en reageert via USB ook op midi. Als ik een powered USB poort pakte op mijn HUB was het ellende.. maar met de groundloop isolator is het weg.. het geluid van die storing was ook veel harder dan de buzz in de Blofeld en de Fusion.. Het schijnt dus wel je geluid in het hoog te degraderen en heeft een heel andere werking.

Alesis Fusion hoorde ik ook weer zo'n 'USB computer nadenk' storingkje.. echt super heel irri.. DI op geprobeerd.. en weg.. Groundloop isolator niet geprobeerd.. maar wel ff 2 gebalanceerde TRS jacks.. connected op de mixer.. en computer noise weg. :) Ik had gelezen dat de Fusion geen gebalanceerde outs had maar nu, met die gebalanceerde kabels ben ik er ook vanaf. :) Nu maar eens muziek maken :D
 
Toch is mijn Blofeld weer testen maar ik weet toch bijna zeker dat ik bijna geen ruis hoor. Althans niet irritant.

Ik gebruik de Blofeld mn eigen als rare fx bak, in de editor die ik gebruik zit een randomize feature. Paar keer op rammen en je krijgt de gekste dingen :)
Ben benieuwd.. :) Maar een DI op een Blofeld haalt het er dus voor 99% uit. Groundloop isolator ook getest, geen effect op de buzz..
 
Back
Top