Reverb.com - ervaringen als verkoper?

mcbcool

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2021
Berichten
914
Locatie
België
ik vraag mij af wat jullie ervaring is met de "reverb.com" site als verkoper, want ik tracht daar een microfoon te verkopen, maar bij het invullen gegevens, vragen ze toch wel veel vind ik betreft verzending binnen/buitenland, niet Europees, verkoops en verzendvoorwaarden, terugnames, maar ook al de financiele gegevens en kopie paspoort. zij werken ook met packlink? alvast bedankt voor antwoord.

Ik heb via hen ook nog nooit iets gekocht, dus daar ook geen ervaring mee.
 
Als koper wel ervaring. Ze pakken flinke marge, dus de prijzen worden goed opgestuwd. Wel goed dat ze een soort KYC (know your customer) principe hebben, daarmee filter je er een hoop boefjes uit. Wat wil je precies weten? Of het werkt?
 
Ik heb als verkoper ervaring. je hoeft er niet met packlink te werken, heb ik ook niet gedaan dit jaar toen ik er een Urei mixer verkocht. Ik ben wel benaderd door een oplichter daar, dus let daar wel op. Regel je betaling via reverb's systeem, dat biedt garanties voor jou als verkoper en voor de koper. Verder een prima verkoopsite, afgezien van idd de fikse marge ;-)
 
ik vraag mij af wat jullie ervaring is met de "reverb.com" site als verkoper, want ik tracht daar een microfoon te verkopen, maar bij het invullen gegevens, vragen ze toch wel veel vind ik betreft verzending binnen/buitenland, niet Europees, verkoops en verzendvoorwaarden, terugnames, maar ook al de financiele gegevens en kopie paspoort. zij werken ook met packlink? alvast bedankt voor antwoord.

Ik heb via hen ook nog nooit iets gekocht, dus daar ook geen ervaring mee.
Een truuk die ik gevonden heb om te omzeilen (als je al een account heb),is als je een listing maakt van deze niet te proberen online te zetten volgens de opeenvolgende stappen,waar ja dan op een gegeven moment verplicht ben aanvullende persoonlijke gegevens in te vullen voor je verder kan gaan,maar dan gewoon 'afbreken',nadien kan je browsen naar je ingegeven listings en dan kan je hem live zetten zonder enige verdere persoonlijke info in te vullen.

Van mij hebben ze dus nog steeds niets en tot nu toe werkt het (heb wel al verschillende jaren een account,maar toen moest je nog niets ingeven),nu vraagt die dat na elke ingegeven listing dus juist voor je het live wil zetten,maar je kan het dus omzeilen.
 
Ik heb er vorig jaar een pedaaltje verkocht maar kan me niet herinneren dat ik moeilijke shit in moest vullen. Misschien omdat ik PayPal heb gebruikt?
 
Ik heb er vorig jaar een pedaaltje verkocht maar kan me niet herinneren dat ik moeilijke shit in moest vullen. Misschien omdat ik PayPal heb gebruikt?

Ja denk dat identiteitskaart etc is voor als je die Reverb pay systeem gebruikt allicht.
 
Bedankt voor jullie antwoorden. ik ben er nu dan toch geruster in. betreft prijs: 7,5% nemen ze. en prijzen zijn idd zwaar aangedikt soms, ook zie ik dat verzendkosten voor soms kleine artikels, makkelijk tot + 150 Euro kunnen oplopen, en ze bij Reverb wensen dat jij dat zelf per land telkens instelt.?

Wat ik raar vond is dat vele particulieren ook levering/verkoopsvoorwaarden hadden zoals:

"This item is sold As-Described​

This item is sold As-Described and cannot be returned unless it arrives in a condition different from how it was described or photographed. Items must be returned in original, as-shipped condition with all original packaging.


All shipping aspects and responsibilities will be that of the buyers. International shipping will differ in price. International buyers will have to pay actual shipping upon making payment for item, item will not be shipped out until all funds are received.

All taxes or/and import fees are for the buyer" enz...

en ik wens alleen in de EU te verkopen,

Heb nu de Packlink ook aangeschaft voor verzending.

betreft truuk voor omzeilen info, lukt niet bij mij, blijft alle info opvragen.
 
Voor mij persoonlijk is Reverb sinds ca. twee jaar het kanaal waarop ik zonder grote zorgen veel zaken snel en betrouwbaar verkocht en betaald krijg, in NL, de EU of de rest v/d wereld mocht je dat willen.
Een oase van voorspelbare processen en afhandeling vergeleken met Ebay en marktplaats.
Ivm verplichte anti-witwas wetgeving moet je inderdaad eerst wel door een aantal hoepels heen springen, maar hun betaalsysteem is MI voor verkopers een stuk veiliger dan PayPal.
Ja, je betaalt, incl. de payment processing fee, in totaal tot ca. 10% commissie, maar daar kun je de vraagprijs op aanpassen.
Als je de voorwaarden en opties die je leest niet direct helemaal snapt, zet dan eerst even een kabeltje oid als test te koop, dan ervaar je misschien makkelijker zelf hoe het werkt, zonder er gelijk van wakker te liggen.
 
Laatst gewijzigd:
@ Levka; hoe zit het met de verzekering bij Reverb, is die dan al inbgrepen bij verlies of beschadiging of is dat met het verzendbedrijf extra bij te betalen? hoeveel % op de waarde? thanks for answer ;)
 
@ Levka; hoe zit het met de verzekering bij Reverb, is die dan al inbgrepen bij verlies of beschadiging of is dat met het verzendbedrijf extra bij te betalen? hoeveel % op de waarde? thanks for answer ;)
Dat iets bij de koper in dezelfde staat aankomt zoals beschreven afgebeeld bij de verkoop-advertentie is altijd de verantwoordelijkheid van de verkoper als die verzending aanbiedt.
Als verkoper draag je die verantwoordelijkheid over aan de vervoerder en dat kun je laten verzekeren. Ik doe dat zelf altijd bij postNL en verpak ook heel erg goed. Mocht het ooit misgaan, dan is het handig om heel veel goede foto's te hebben van de diverse stadia van verpakken. Over het succesvol inroepen van een afgesloten verzekering bij problemen hoor ik heel wisselende verhalen, dus het risico op ongedekte schade kun je nooit 100% dicht-timmeren. Vooral bij internationale verzending kan dat lastig worden.
Maak in ieder geval ook een foto v/h serienummer van het apparaat dat je verkoopt, zodat kwaadwillende kopers geen DOA kunnen claimen om jou vervolgens hun eigen defecte apparaat te kunnen retourneren. Maak ook een korte video van het apparaat in werkende staat.
Als je bij Reverb "sold-as-is" aanvinkt, is het aantoonbaar niet geleverd zijn, of DOA, volgens mij de enige reden om een koop terug te laten draaien door de koper.
Bij mij betaalt Reverb altijd uit op de dag nadat het tracking nummer v/d zending is ingevoerd.
 
Back
Top