SynthMaster? De moeite waard?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Als bezitter van SynthMaster Player kan ik voor een lage prijs upgraden en ik vind de sounds aardig goed, en dan vooral gezien de lage cpu load die deze VST vraagt. Alleen...

Clicks/Tikjes
Er valt me op dat ik soms van die hele korte clicks/tikjes hoor in het geluid. Ik twijfel nog of dit aan mijn computer ligt. Herkent iemand dit? Het lijkt soms dat het aan de envelopes ligt maar dat weet ik niet zeker. Kan ook random zijn...

Mapping
Je hebt 8 macros (easy encoders) + 2 xy pads waar parameters op gemapt zijn.. Alleen die indeing verschilt dus per preset. Dus soms zit cutoff op easy encoder 1, bij een andere preset zit die weer op xy pad 1. Super onhandig want ik wil een uniforme indeling, en dus kan ik dit per preset dit gaan aanpassen.. Ik gebruik Maschine als DAW, en dat is echt klotewerk..
Heb ik dit correct?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hem heel lang geleden gekocht, pak em beet 8 jaar geleden. Ik ben er niet heel erg van op de hoogte hoe het zich ontwikkeld heeft, want ik heb hem niet super veel gebruikt. Ik zou hem weer eens moeten installeren. Ik gebruik nu trouwens wel ook de player.

Je kan met die synth echt alle kanten op, maar hij heeft wel een steile leercurve. Maar het is wel zo, dat ongeveer alles wat er aan synthese bestaat er wel inzit.

Ik heb geen idee hoe dit met de Maschine zou werken, vanwege de overkill aan functies en tabbladen in de synth
 
Back
Top