Erica Synths: Matrix Mixer

Matrix_Mixer_Desktop_1.jpeg.840x560_q85_smart.jpg


Erica Synths brengt de mixer van de Syntrx uit als losstaande matrix-mixer​


Zoals Eurorack-gebruikers weten, kan het een uitdaging zijn om een patch radicaal te veranderen tijdens een optreden. Daarom vragen complexe optredens grote systemen of worden ze extreem experimenteel. Maar wat als je je systeem met één druk op de knop opnieuw zou kunnen patchen? De Erica Synths Matrix Mixer is een 16input, 16-output desktop patch matrix. Hij kan signalen met hoge precisie routeren en mixen, gebufferde veelvouden en random patches creëren. Hij kan ook externe instrumenten koppelen aan je Eurorack-systeem en is ook niet beperkt tot Eurorack.

prijs: 490 euro + BTW

bron: Matrix Mixer
shop: Desktop Matrix Mixer

video:





MM-Desktop-3.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Vind dit geen mixer aangezien je geen levels kunt veranderen.
Wel tof verder, waarschijnlijk dezelde Analog Devices (analog switch, AD75019 wellicht) die @Anatal in zijn xbay gebruikt.
 
Was een mede SFer niet bezig (geweest) met zoiets?
Ik geloof lid anatal met het product xbay, maar dacht dat controls niet hands on waren maar via software
 
Vier discrete levels: 1, 0.7, 0.3 en 0

Op zich goed natuurlijk maar het was mooi geweest als je gewoon wat potmeters had gehad waar je traploos aan kan draaien zodat je in the moment kan veranderen.
Die fabrikanten vergeten altijd wel wat, ze moeten mij 'ns vaker bellen. :D
 
Maar ondanks die kleine beperking ziet dit er wel een heel leuk ding uit waarmee je heel veel uit een beperkt aantal modules kan persen. Misschien moet ik me toch maar weer eens aan de Eurorack wagen. Verdorie toch.
 
Dat maakt een modular synth meenemen voor een liveset/jamsessie een stuk aantrekkelijker.
Ik zie er wel iets in.
 
Matrix 2 kan helaas niet summen
 
Ik ben lang op zoek geweest naar zoiets maar heb uiteindelijk voor een veel minder complexe oplossing (Intellijel Mutamix) gekozen. Jammer dat er geen geheugenkaartje in zit. Ik denk ook dat de meeste gebruikers het liefst een matrixmixer in eurorackformaat willen.
 
Ik geloof lid anatal met het product xbay, maar dacht dat controls niet hands on waren maar via software
Dat is in deze thread uitgebreid beschreven bouwverslag analoog netwerk Volgens mij was Anatal begonnen met het een vergelijkbaar idee, om modulaire synths digitaal te patchen. Maar het lijkt erop dat zijn product uiteindelijk een plek heeft gevonden als patch oplossing in grote studio's.

Erica Synths had al eerder als onderdeel van hun Syntrx Synthi kloon (SYNTRX) een digitale patchbay gemaakt. Dit lijkt op een grote stand-alone versie daarvan.

Ik ben wel benieuwd bij zoiets of het echt fijn werkt met patchen. Ik ben nu al snel het overzicht kwijt met alle kabeltjes. Als die dan ook nog eens via zo'n patch-panel lopen denk ik dat ik helemaal geen overzicht meer heb. Je kan dan wel snel presets schakelen, wat fijn is voor live, maar live patchen wordt al snel een zoekplaatje.

De prijs is wel behoorlijk schappelijk. Volgens mij kan je alle buffered mults en precision adders weg doen als je deze hebt. 16 van die modules kosten al een veelvoud van de 490 euro (ex btw) die dit ding moet kosten.
 
Op zich goed natuurlijk maar het was mooi geweest als je gewoon wat potmeters had gehad waar je traploos aan kan draaien zodat je in the moment kan veranderen.
Ik denk dat de prijs dan iets anders was geweest. In plaats van een paar digitale switch arrays die je als ics kan kopen hadden ze dan ineens 16x16 vca's nodig gehad, die dingen kosten al gauw een paar euro per stuk.
Bovendien was dan de user interface een stuk minder overzichtelijk geweest. De lichtgevende knoppen geven heel duidelijk de huidige stand van het apparaat aan. Maar met 16x16 pots, die niet meedraaien als je een andere preset selecteert is het een stuk minder duidelijk.

Nog steeds een leuk idee maar ik denk dat je dan ineens naar een heel ander product kijkt.
 
Ik heb nog een 16x16 xbay maar ga die eerder voor gitaar en rack fx chaining gebruiken dan voor eurorack.
Idd een eurorack module lijkt me handiger. Lijkt me wel een gepriegel, je moet weten waar wat zit en dan mierenneuken om te patchen.
Dit is nog verre van patch memory, als het nou levels had, ipv die 3 fixed levels.....
 
Ik denk dat de prijs dan iets anders was geweest. In plaats van een paar digitale switch arrays die je als ics kan kopen hadden ze dan ineens 16x16 vca's nodig gehad, die dingen kosten al gauw een paar euro per stuk.
Bovendien was dan de user interface een stuk minder overzichtelijk geweest. De lichtgevende knoppen geven heel duidelijk de huidige stand van het apparaat aan. Maar met 16x16 pots, die niet meedraaien als je een andere preset selecteert is het een stuk minder duidelijk.

Nog steeds een leuk idee maar ik denk dat je dan ineens naar een heel ander product kijkt.

Ja, en wat nu een hele toffe feature is is de randomize functie, met vca's zou dat misschien niet of moeilijker kunnen.
 
Back
Top