Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Ik denk niet dat-ie gelijk heeft. Volgens de README.pdf bij de 2.10 download:

"This folder contains new synth content for your Akai Professional MPC or Force.

You can install this content on your standalone hardware (e.g., MPC One, MPC Live, MPC X and Force) as
well as on your desktop computer to use with the MPC software."
 
as well as on your desktop computer to use with the MPC software."
Ik heb het nog niet getest maar misschien gaat het over de MPC (2) software. Die is niet free. Je moet eerst je MPC registreren (dacht ik, is alweer een tijdje terug.) Net gecheckt.. Bij mijn geregistreerde producten staat een code die kan gebruiken om de MPC software te activeren.
 
Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan maar ik kon die sofware gewoon downloaden in de omgeving hieronder volgens mij. In je account onder geregistreerde producten. Serial voor de software staat erachter. Ik draai trouwens nog de oude software. Vanavond even kijken of een re-install lukt. :)

MPC 2.10.png
 
Laatst gewijzigd:
Dacht dat dit alleen de MPC 2.10-update was. Had niet in de gaten dat MPC2 daarbij meegeïnstalleerd werd. Bedankt!

(Assumption is the mother of all fuckups....)
 
Ik had nog even getest met Q link maar werkt gewoon zonder problemen bij mij.. Even afkloppen.. maar heb nog geen 1 vastloper oid gehad met de MPC ONE en daar werk ik het meest mee. De Force ook geen kuren of vastlopers. Pre OS van de Force had wel wat probleempjes begreep ik van iemand..
Binnen 30 min na aanschaf had ik al een vastloper met mijn mpc one v2.08 (waarschijnlijk ongewone toetscombinaties, hehehe). Bij het indrukken van de powerknop liep ie weer vrolijk door alsof er niets gebeurd was. Ook dat hebben ze goed gedaan bij Akai.
Met 2.10 geen vastlopers gehad.
Ik ben blij met de retro versie. In het echt ziet ie er nog mooier uit!
 
De mpc one ziet de mioXL. :D
Helaas niet alle 12 din outputs; Midi din 1 t/m 8 en midi host 1 t/m 7.
Hoedanook erg vet dit!
 
Akai heeft dit echt goed aangepakt met hun nieuwe MPC's.. Naar mijn idee lopen ze steeds meer uit op NI.
 

Ga je je ad nu intrekken?
Of toch echt geen liefde voor de MPC?
Ik heb hem gehad (de MPC) maar weer terug gestuurd. Te vroeg misschien, maar je zit met die retourtermijn en ik wilde hem echt beperkt gebruikt hebben ipv weken op zitten rammelen.
Hij had veel overlap met de 707 en kon niet waarvoor ik hem wilde gebruiken, maar verder baal ik soms dat hij weg is.
Lijkt me een fijne stand alone bak n.l.
 
Eerst veel op YouTube kijken en dan kopen, is wat handiger dan eerst kopen en dan kijken. Ach, de koper heeft nu een gloednieuwe met wat dingen erbij.
 
Eerst veel op YouTube kijken en dan kopen, is wat handiger dan eerst kopen en dan kijken. Ach, de koper heeft nu een gloednieuwe met wat dingen erbij.
Tja, ik heb jaren (echt) zitten kijken via YT en fora enzo. En dan is het 'hebben' en 'voelen' toch ineens veel duidelijker.
Natuurlijk helpt een voorselectie, maar of je echt een klik krijgt weet je pas na xx projecten zelf maken.
Voor mij was het echt een 'jammer maar helaas'. Ik had hem graag aan de setup toegevoegd, alleen dan wel met een rationele reden en niet o.b.v. GASSSS.
Maar wie weet. Nu de granular engine is (wordt) uitgebreid kan hij 'nog iets' wat ik niet kan met m'n huidige setup.
Ergens trekt de Force ook wel, met name qua functionaliteit met scenes en live performen, maar de vormfactor van de MPC en het stand alone karakter trekken meer.
Sowieso wil ik eerst weten of de Force deze updates ook gaat krijgen.
En ik ben er nog niet uit hoe de plugins klinken.
Op de 707 ben ik daar 85% tevreden over (best ok voor een 'alleskunner') maar de MPC klinkt (via YT) soms wat dun.
 
Nu de granular engine is (wordt) uitgebreid...

Wat bedoel je hiermee? Granular vind ik namelijk een van de leukste/interessantste dingen die er is, maar zie het op YT icm een MPC zelden voorbij komen.
 
Wat bedoel je hiermee? Granular vind ik namelijk een van de leukste/interessantste dingen die er is, maar zie het op YT icm een MPC zelden voorbij komen.
5:17 in de video.
De 'Grain' FX is uitgebreid.
(ok, geen volledig uitgeruste granular synth, maar ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt met de uitbreiding, vooral reverse en of het een beetje te automaten is)
 
Back
Top