Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Laatst gewijzigd:
OMG 😧

Dit is wel heel erg gaaf allemaal. Wel afwachten wat de CPU Load gaat zijn met die usb audio I/O maar stel je voor dat je er een compacte audio interface met Mic pre-amp aan kan hangen of iets met meer ins en outs.. 🙏

Ik miste nog een beetje een echt goeie analoge polysynth emulatie. Hype ken ik uit de Force.. is ook leuk maar niet echt een geweldenaar qua analoge sounds. Maar ben heel benieuwd naar die Odyssey en Solina.. 🙂
 
Mooi! Kan hij nu eindelijk ook sysex handelen? Iemand?
 
Ik vindt dit eigenlijk wel voorpagina nieuwswaardig!
 
Toch geprobeerd of het via de MPC software wel lukt de synths te checken.. 2.10 versie gedownload.. (file was een stuk groter...) Software gestart en net als op de MPC hetzelfde bericht..
Op YT ook diverse berichten van mensen die het niet lukt de content te downloaden..

MPC 2.10.png
 
Dat wordt dan nu een MPC One Retro bestellen. Jammer dat-ie alleen in Duitsland op voorraad is.
 
Dat wordt dan nu een MPC One Retro bestellen. Jammer dat-ie alleen in Duitsland op voorraad is.
Hey cool ja die looks!!.. ik zat net op een MPC live video te kijken met retro look.. maar ff geduld hebben ja en goeie keus hoor!!
Echt een super update wat ze er allemaal in hebben gestopt!! Ik ben misschien een ouwe zeur als het op synths emuleren aankomt maar die Akai dingen zijn echt goud!! Heb een beetje met een Digitakt zitten spelen onlangs maar wat een armoede is dat toch in vergelijking met dit... (zelfde prijs ongeveer).
Hoop alleen wel dat de CPU het allemaal een beetje trekt.. anders maar weer bouncen.. ook weer leuk om met fx staartjes te kutten, reversen of te vermangelen.. :D
 
Dat wordt dan nu een MPC One Retro bestellen. Jammer dat-ie alleen in Duitsland op voorraad is.

Geen ervaring met deze winkel.. misschien ff checken.. prijs is wel erg laag ook.
 

Geen ervaring met deze winkel.. misschien ff checken.. prijs is wel erg laag ook.

Bedankt voor de tip. Zitten in Praag. Ken ze niet. Trustpilot staan ze goed op.

Op Session.de was-ie ie 15 minuten geleden 689, nu 701. Musichouse Keulen 15 minuten geleden op voorraad, nu niet meer. Denk dat de twijfelaars met de update over de streep zijn getrokken.
 
Twijfelde nog om te wachten totdat er een Behringer MPZ Einz op de markt zou komen voor € 89, maar heb 'm toch maar besteld.

Met een beetje geluk is-ie er donderdag.
 
Hahaa.. Goeie keus!! Akai is echt baas als het op dit soort pad samplers aankomt.. en tegenwoordig zijn het complete workstation.. Behringer is goed bezig verder maar voordat ze een OS als dit voor elkaar hebben zijn we wel een paar jaar verder.. :D
 
Ik keek nog even hier naar:

This content pack will unlock the following synths: • Hype – Akai's versatile, multi-engine instrument. • Solina – Emulates the classic ARP Solina string synthesizer. • Mellotron – The renowned sounds of the 1960s Mellotron electro-mechanical instrument. • WayOutWare Odyssey – A faithful reproduction of the analog classic. The content pack is compatible with MPC Software v2.10, MPC OS v2.10 and Force v3.0.7 or later. To learn more about MPC and Force, visit akaipro.com. Installation for Standalone Devices To install this synth content on a standalone Force or MPC device, copy the Synths directory into the toplevel folder of a SD card or USB drive. You do not need to copy any of the other files. Then, insert the drive into your device. Note: For maximum convenience, we recommend you install a SATA drive in the drive bay of your standalone MPC or Force and then copy the Synths folder onto this drive. MPC One does not have a SATA drive bay; for MPC One we recommend you install the folder onto a SD card.

Dat zou betekenen dat ze in Force software V3.07 kunnen draaien en er dus ook binnenkort een update voor komt.. :) (zit nu nog op 3.06)
 
Oh.. De Odyssey was ik heel benieuwd naar.. Hij blijkt dus in tegenstelling tot het origineel ook een polymode te hebben tot 4 stemmen.. net als de TubeSynth. Maar gelukkig geen Phase reset zoals bij de TubeSynth. :okdan:
Dit maakt echt een wereld van verschil in klank met stacatto akkoordjes bv.. En envelopes resetten ook niet met hogere RELEASE en ATTACK. Heel fijn dit.. eindelijk iets wat qua klank in de buurt komt van een oude analoog.. Filter klinkt ook best goed. Precies wat ik nog mistte in de Akai's :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Zo dit is een behoorlijke homerun. Wat een update. Bij 2.9 dacht ik nog mwah en heb dus ook nooit geüpdate, nu ga ik vanmiddag gelijk aan de slag. :D
 
't Is de eerste keer dat ik enthousiast ben van een softsynth met Hype en Solina. Not bad! Ben ook fan van de meer randomize mogelijkheden en de Granulizer. Nu nog disk streaming en ik zie mezelf niet meer half jaloers kijken naar DAW's.
 
Ik kom nu ook in de verleiding. Leek me altijd leuk, zo’n mpc one. Ik vraag me alleen af: hoe verhoudt de mpc one zich tot iPad apps als Korg Gadget? De synths daarvan zijn prima en de workflow is fijn. Maar het blijft pielen op een schermpje. Is een mpc one fijner? Bijvoorbeeld vanwege het OS of de handige hardware bediening?

ik vond de “klassieke” mpc’s altijd wel leuk en niet àl te uitgebreid, maar werd gestoord van dat filesysteem!
 
Back
Top