• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Akai MPC 2.10 firmware update... Mellotron

BlackEyed

Best lang lid
Ik denk niet dat-ie gelijk heeft. Volgens de README.pdf bij de 2.10 download:

"This folder contains new synth content for your Akai Professional MPC or Force.

You can install this content on your standalone hardware (e.g., MPC One, MPC Live, MPC X and Force) as
well as on your desktop computer to use with the MPC software."

MacGyverGear

🎹🎷🎸 🎤👍
as well as on your desktop computer to use with the MPC software."
Ik heb het nog niet getest maar misschien gaat het over de MPC (2) software. Die is niet free. Je moet eerst je MPC registreren (dacht ik, is alweer een tijdje terug.) Net gecheckt.. Bij mijn geregistreerde producten staat een code die kan gebruiken om de MPC software te activeren.

MacGyverGear

🎹🎷🎸 🎤👍
Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan maar ik kon die sofware gewoon downloaden in de omgeving hieronder volgens mij. In je account onder geregistreerde producten. Serial voor de software staat erachter. Ik draai trouwens nog de oude software. Vanavond even kijken of een re-install lukt. :)

MPC 2.10.png

Laatst gewijzigd:

BlackEyed

Best lang lid
Dacht dat dit alleen de MPC 2.10-update was. Had niet in de gaten dat MPC2 daarbij meegeïnstalleerd werd. Bedankt!

(Assumption is the mother of all fuckups....)

BIAM

.
Ik had nog even getest met Q link maar werkt gewoon zonder problemen bij mij.. Even afkloppen.. maar heb nog geen 1 vastloper oid gehad met de MPC ONE en daar werk ik het meest mee. De Force ook geen kuren of vastlopers. Pre OS van de Force had wel wat probleempjes begreep ik van iemand..
Binnen 30 min na aanschaf had ik al een vastloper met mijn mpc one v2.08 (waarschijnlijk ongewone toetscombinaties, hehehe). Bij het indrukken van de powerknop liep ie weer vrolijk door alsof er niets gebeurd was. Ook dat hebben ze goed gedaan bij Akai.
Met 2.10 geen vastlopers gehad.
Ik ben blij met de retro versie. In het echt ziet ie er nog mooier uit!