Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Mijn MPC One heeft geen Wifi, dan kon ik alleen naast mijn router muziek maken als zijn uitspraken zouden kloppen ;)
Hangt er een beetje vanaf hoe vaak je je MPC gebruikt. Ik gebruik ‘m het afgelopen jaar sporadisch. Als hij een tijd (weken, maanden) niet gebruikt is dan werken bij mij geen van de plugins behalve die er bij aankoop op stonden. Alles wat er na los is aangeschaft (ik heb alle MPC plugins) moet weer geactiveerd worden. Dan moet ik ‘m dus eerst aan het internet hangen met een kabel en 1 voor 1 de plugins weer activeren. Wel irritant als je gewoon even wat wil fröbelen.

Ah oké, ja dat hoor je idd vaker, en laatst es beleeft met een isotonik plug-in op een internetloze laptop. Deze scheen ook eens in de drie maand een server te willen zien, en is terug in demo modus gevallen, dit heb ik met de mpc (nog) niet beleefd, k had m een grove maand voor de 3.0 update, en sindsdien zijn er geregeld wat updates of software bijgekomen. Afhankelijk van de 3.0 updates ben ik verder wel voorzien dus zal er eens opletten als ik in de buurt van die tijden kom.

Hangt er een beetje vanaf hoe vaak je je MPC gebruikt. Ik gebruik ‘m het afgelopen jaar sporadisch. Als hij een tijd (weken, maanden) niet gebruikt is dan werken bij mij geen van de plugins behalve die er bij aankoop op stonden. Alles wat er na los is aangeschaft (ik heb alle MPC plugins) moet weer geactiveerd worden. Dan moet ik ‘m dus eerst aan het internet hangen met een kabel en 1 voor 1 de plugins weer activeren. Wel irritant als je gewoon even wat wil fröbelen.
Heb alleen de gratis plugins en ik kan je verzekeren dat je dan nooit je mpc aan het internet moet hangen nadat deze geinstalleerd zijn. Voor de installatie zelf was het bij mij ook niet nodig omdat die gratis plugins geen activering nodig hebben, die zaten gewoon mee in het OS bestand dat ik er via USB stick opgeladen heb. Behalve dus de laatste plugin die we gratis gekregen hebben, daar heb ik wel eventjes de ethernet kabel ingeplugged, maar zoals ik hierboven al schreef moest ik daardoor niet eens de code ingeven. Dus ik vermoed dat je die ook kan activeren zonder internet en dat je dan wel de code manueel moet ingeven. Ik weet alleen niet zeker waar je die dan moet downloaden en in welke OS map hij moet.

Hier ook nog even een paar videos van de nieuwe plugin:

Laatst gewijzigd:
Heb alleen de gratis plugins en ik kan je verzekeren dat je dan nooit je mpc aan het internet moet hangen nadat deze geinstalleerd zijn. Voor de installatie zelf was het bij mij ook niet nodig omdat die gratis plugins geen activering nodig hebben, die zaten gewoon mee in het OS bestand dat ik er via USB stick opgeladen heb. Behalve dus de laatste plugin die we gratis gekregen hebben, daar heb ik wel eventjes de ethernet kabel ingeplugged, maar zoals ik hierboven al schreef moest ik daardoor niet eens de code ingeven. Dus ik vermoed dat je die ook kan activeren zonder internet en dat je dan wel de code manueel moet ingeven. Ik weet alleen niet zeker waar je die dan moet downloaden en in welke OS map hij moet.
Onzin om te roepen dat je hem nooit aan het internet moet hangen, misschien moet je je beter inlezen hoe het werkt. Als je 1 x hebt ingelogd via je MPC gaat alles automatisch en bij elke plugin die je er bij krijgt of koopt kan je die activeren met 1 druk op de knop. Je kan gewoon met je Akai account inloggen en dan moet alles sync lopen.

Ik heb het nog eens nagekeken en om die plugins te downloaden moet hij met internet verbonden zijn, maar daar blijft het toch bij? Je KAN hem via internet updaten maar dat gaat ook via je PC of via USB stick. En inderdaad via je AKAI account moet je niet eens je codes ingeven, dat zei ik toch?

Eigenlijk ging het over het verliezen van je activaties na langdurig niet gebruiken van je MPC en dat je hem dan weer aan het internet moet hangen. Kan jij dat bevestigen? Ik niet

Mijn MPC X SE is verbonden middels wifi.
Desondanks heb ik het afgelopen jaar
twee keer het verzoek gekregen om
contact te maken met de Akai Pro Device Authorization site. (Device Authentication)

AkaiProDeviceAuthorization.JPG

Waar je vervolgens de code die op het scherm van de MPC staat moet invullen.
Hierbij kan het voorkomen dat je dat twee keer moet doen.
Dat gebeurt dus als ik naar de instellingen>activering optie ga.
(hier staan de plugins en de software van de MPC)
Ik ben niet blij met dit soort onzin en hoop dan ook dat Akai
hier een andere oplossing voor gaat zoeken.

Laatst gewijzigd:
Mijn MPC X SE is verbonden middels wifi.
Desondanks heb ik het afgelopen jaar
twee keer het verzoek gekregen om
contact te maken met de Akai Pro Device Authorization site. (Device Authentication)

Bekijk bijlage 3855700

Waar je vervolgens de code die op het scherm van de MPC staat moet invullen.
Hierbij kan het voorkomen dat je dat twee keer moet doen.
Dat gebeurt dus als ik naar de instellingen>activering optie ga.
(hier staan de plugins en de software van de MPC)
Ik ben niet blij met dit soort onzin en hoop dan ook dat Akai
hier een andere oplossing voor gaat zoeken.
Dit is voor mij wel een serieuze anti-reclame. Hardware zou net vrij moeten zijn van dat soort onzin! Een eenmalige activatie okee, maar lijkt me dat je een redelijk grote en dure dongle in handen hebt, dus tenzij dit een bug is: nogal kwalijk...

Back