Vactrol VTL5C3/2 (vactec of Excelitas)

Status
Please reply by conversation.
Neem even contact op met Samodular, daar heb ik recentelijk mijn Excelitas vandaan.
 
Ook zinloos te kopen als je op voorhand niet weet dat het een goede is.

Het is dus niet omdat je zo een vintage exemplaar koopt dat hij in spec is,dat verzeker ik je.

Idem die van de pcb/panel kit,als die niet getest is kan je alsnog met een natte vod klinkende LPG zitten.
 
Ook zinloos te kopen als je op voorhand niet weet dat het een goede is.

Het is dus niet omdat je zo een vintage exemplaar koopt dat hij in spec is,dat verzeker ik je.

Idem die van de pcb/panel kit,als die niet getest is kan je alsnog met een natte vod klinkende LPG zitten.

Dan had ik geluk. Ik kan je wel vertellen dat je met de Xvive's zeker weet dat je geen enkele staart hebt.
 
In mijn goed klinkende LPG zitten twee Excelitas VTL5c3's ...heb ze soort van gematched

Kan iemand me hier uitleggen wat het matchen voor een invloed heeft op de sound/staart van de LPG?
Als ik het schema zo zie lijkt het er op dat er één Vactrol voor de VCA is, en de andere voor de LPG. Of zie ik dit verkeerd?
 

Attachments

  • B2080-10.jpg
    B2080-10.jpg
    124,9 KB · Bekeken: 80
Dan had ik geluk. Ik kan je wel vertellen dat je met de Xvive's zeker weet dat je geen enkele staart hebt.
Het is niet alleen de staart maar ook de reactie tijd die afwijkt,vandaar ik 'natte vod' gebruik in men eerste post.
Dan heb je wel die decay maar niet die exponentiele 'phonk' sound

 
Laatst gewijzigd:
Thonk heeft ze op voorraad, ik weet alleen niet hoe bestellingen/verzendingen uit de UK tegenwoordig gaan.

Alleen de Xvive's, die werken niet goed voor LPGs.
 
nou, mijn LPG 2 doet nu ook bongo's. Zat een fout in de pcb waardoor LPG2 niet in de LPG en low pass mode kon schakelen.
Net voordat ik hier achter kwam had ik 15 Ecelitas VTL5C3's weten te bemachtigen ...die zijn dus niet meer nodig.
Mocht iemand nog op zoek zijn...laat maar weten.

Ben dus niet meer op zoek naar de dual excelita's (VTL5CC3/2's)
 
@search64 doet jou 208 timbre het naar wens? Ik krijg hem niet goed gecaibreerd.....halverwegen word het ring-mod, en dan weer timbre.
Vond het eerst wel ok klinken omdat ik niet wist hoe het echt hoorde te klinken ha ha....

Ja, ik heb 1 weerstand aangepast (sorry lang geleden), die de hoeveelheid folds bepaalt. Origineel heeft de Easel maar iets van 4 of 5 folds, ik heb er denk ik eerder 8 of 9. Welke weerstand staat trouwens in de build guide van bijvoorbeeld Portabellabz.
 
@search64 doet jou 208 timbre het naar wens? Ik krijg hem niet goed gecaibreerd.....halverwegen word het ring-mod, en dan weer timbre.
Vond het eerst wel ok klinken omdat ik niet wist hoe het echt hoorde te klinken ha ha....
Ken je de site van Dave Brown?

On some units I have repaired Timbre would decrease as the CO frequency increased. I lowered R46 on Card 7 which increases the Timbre modulation amplitude. In some cases I dropped this from 15K down to 1K. I assume this is due to variation in VT2. Later I discovered that R3 on Card 7 is 1K8 and the original schematics show it as 10K. I ended up selecting an 8K2 for R3 on my unit. I don't know if this would affect the timbre decrease with increasing frequency.

tipje: er is een weerstand die je kunt aanpassen. Wat ik heb gedaan is er in plaats van een weerstand een pot in gezet, aan draad. Toen ben ik gaan kalibreren en toen ik tevreden was de waarde van de pot afgelezen en die waarde erin gezet. Beduidend lager dan Dave Brown gebruikt. Zal wel te maken hebben met andere zaken / vactrols etc etc...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top