Gezocht: Roland JD-990 zonder Vintage Card

Status
Please reply by conversation.
Op Ebay is er net één te koop gezet uit Duitsland tegen opbod (tien dagen)
Ziet er op de pic's erg mooi uit.
Zou er zelf bijna op gaan bieden ...

 
Ha ! De Iridium wil ik ook. Maar ik wil 'm eerst een keer uitgebreid kunnen testen. Hoor vaak het argument dat hij klinkt als een dure VST....?
Ik zou er voorzichtig mee zijn,zeker als je fan bent van VST's kan je beter echte VST' gebruiken.

Veelzijdige synth met zee van mogelijkheden en op zo een klein scherm met tal van menu's tja...je moet er tijd voor hebben.
 
Ik zou er voorzichtig mee zijn,zeker als je fan bent van VST's kan je beter echte VST' gebruiken.

Veelzijdige synth met zee van mogelijkheden en op zo een klein scherm met tal van menu's tja...je moet er tijd voor hebben.
ja beter blijf je bij combi's granulair etc qua vst
 
1100 euro? Pfffffff wat eenprijzen zeg.
Mijn JD's zijn in elk geval niet voor bovenstaande prijs verhandelbaar. Dan denk ik eerder aan onderstaand.
De Vintage Expansion en een RAM-kaart en originele manuals inbegrepen dan wel. ;-)

En goedkoperer gaan ze wellicht niet worden...Ik schat dat de prijsstijging indachtig, dit toestel binnen 5 jaar eerder tegen de 2K gaat aanhikken.

 
Niet voor mij weggelegd

Goh ja, de JD990 ging 2 jaar geleden nog over de toonbank voor 850€. Nu op Reverb al vlotjes 1.300€ (dat vinden wij leuk) :D
Hij die wacht is er aan voor de moeite want het is onderhand wel duidelijk dat die prijzen blijven stijgen. Maar het is dan ook een synth die uitzonderlijk 'lush' uit de hoek komt.
De eigenaars - inlusief mezelf - zitten er dan ook op als een kip op haar ei... :-)
 
Goh ja, de JD990 ging 2 jaar geleden nog over de toonbank voor 850€. Nu op Reverb al vlotjes 1.300€ (dat vinden wij leuk) :D
Hij die wacht is er aan voor de moeite want het is onderhand wel duidelijk dat die prijzen blijven stijgen. Maar het is dan ook een synth die uitzonderlijk 'lush' uit de hoek komt.
De eigenaars - inlusief mezelf - zitten er dan ook op als een kip op haar ei... :-)
hahaha. ja het jeukt wel eens maar die organische sounds vind ik helaas niet in omnisphere.. dat heeft toch altijd een smaakje wat ik niet lekker vind.. hoe graag ik het ook zou gebruiken... al die filter instellingen zijn wel heel dope in omni. mogelijkheden weer te extreem. de 990 is goed in wat hij doet. lushe sounds
 
Het leek mij wel tof om eens een foto te posten van het Roland rackje in mijn studio.
IMG_8017.jpg
:D8)
 
Ik ga zien wat de JD-08 gaat doen en kijk dan wel verder
Ja dat begrijp ik. Er is evenwel weinig tot geen vergelijk mogelijk met de JD990. Geheel onterecht wordt dit toestel aangeduid als de module van de JD800. Er zijn overeenkomsten maar ook grote verschillen en technische opties die de JD800 / JD08 niet biedt. Niet in het minst de klank is heel erg verschillend. Nu al lees je op fora dat de boutique ook niet identiek klinkt aan de JD800. En dat kan ook niet want het blijven 2 verschillende apparaten. Nu geloof ik zelf ook dat dat een verwaarloosbaar verschil is. Dus ja, als je geen geld wil uitgeven aan een JD990, dan is die JD08 zeker een alternatief. Bekijk ook eens de JV2080. Die biedt alles wat de JD990 biedt (en nog wat meer) maar is wel 'maar' 32 Khz.

Vergeet ook niet dat zowel de JD800/990 steeds 'originals' blijven en hoewel er nu plots in een paniekreactie een aantal op de markt verschijnen wegens de JD08, blijven zij op termijn wellicht in waarde toenemen.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top