Gezocht: Roland JD-990 zonder Vintage Card

Status
Please reply by conversation.
ik heb laatst die negative display er ingezet, maakt m een stuk hedendaagser qua looks. die groene 90's kleur kreeg ik echt rillingen van
Heb je dat zelf gedaan?

Op youtube een demo daarvan bekeken, maar wellicht heb jij nog aanvullende hands-on tips?
 
ik heb laatst die negative display er ingezet, maakt m een stuk hedendaagser qua looks. die groene 90's kleur kreeg ik echt rillingen van
Ik vind die negatieve displays ook mooi, maar geheid krijg je ooit de reactie: "Da's niet origineel !" en gaan ze daarom afpingelen.
Daarom : hou die originele displays altijd bij. Zelfs in minder goede staat.


Ik heb aan Orlando 500€ geboden en gezegd dat ik afgelopen weekend dringend wou komen ophalen. Geen reactie.
Ik denk dat Orlando op vakantie is... :dubbel: :dubbel: :dubbel:
 
Hahaha...



Orlando is een fotodief !


Hier gaan we...
 
Gekke vraag misschien, maar waarom besluit Orlando nou om dit precies met een JD-990, die ie zelf niet heeft, te proberen en bijv. niet een MKS-50, 70 of 80 of iets anders ?
Net als laatst met die Digitakts.
Iemand enig idee achter de motivatie van specifiek zulke advertenties?
Inmiddels begrijp ik wel het één en ander ervan, maar nog niet alles.
Zou het graag nog wat beter snappen.
Heeft ie kennis over deze synth's, uit de tijd dat ie nog een eerlijke broodwinning had, of juist niet?
Waarom probeert ie synth's te slijten en geen Ipad's oid ?
Iemand die de psycho-pathologie van deze synth-fraudeurs doorziet?
 
Ik vind die negatieve displays ook mooi, maar geheid krijg je ooit de reactie: "Da's niet origineel !" en gaan ze daarom afpingelen.
Daarom : hou die originele displays altijd bij. Zelfs in minder goede staat.


Ik heb aan Orlando 500€ geboden en gezegd dat ik afgelopen weekend dringend wou komen ophalen. Geen reactie.
Ik denk dat Orlando op vakantie is... :dubbel: :dubbel: :dubbel:
ja die heb ik gehouden
 
Beter lezen,nog een keer:

De Roland JD cloud versie heeft er veel mee te maken dat er nu redelijk wat te koop worden gezet

ja of dat de vraag minder is. Zelf stond de jd990 altijd hoog op m’n lijstje, maar door de uitstekende Roland cloud heb ik ook minder drang. Ander punt is dat ik vermoed dat om toch boven het presetflip niveau te komen je flink even in moet verdiepen en dat mensen dan toch wat gedemotiveerd raken oid.

Een boutique zou ook leuk zijn maar denk dat de originele hardware unit toch iets unieks blijft houden. Het is digitaal maar toch wat gritty converters.
 
Ik vind een JD-990 wel alles behalve 'gritty' klinken,maar eerder volle roomige sound,hij klinkt ook heel anders dan de JD-800.

De JD-800 heeft zo een (na een tijd opmerkbare) vervelende toon,boost van bepaalde freq. hoorbaar op alle sounds,de JD-990 heeft dit helemaal niet.

Nu weet ik niet of ze dit overgenomen hebben in de software versie...
 
Ik vind een JD-990 wel alles behalve 'gritty' klinken,maar eerder volle roomige sound,hij klinkt ook heel anders dan de JD-800.

De JD-800 heeft zo een (na een tijd opmerkbare) vervelende toon,boost van bepaalde freq. hoorbaar op alle sounds,de JD-990 heeft dit helemaal niet.

Nu weet ik niet of ze dit overgenomen hebben in de software versie...

Bedoelde ook meer vol/lush dan gritty eigenlijk, gritty ten opzichte van super neutrale converters :) De cloud versie heeft geen boost zover ik kan beoordelen, klinkt heel neutraal en vol met alleen al de presets.
 
Ander punt is dat ik vermoed dat om toch boven het presetflip niveau te komen je flink even in moet verdiepen en dat mensen dan toch wat gedemotiveerd raken oid.
Een JD990 laat zich super makkelijk editten. En er is een gratis CTRLR Panel software editor beschikbaar !
Ik vind een JD-990 wel alles behalve 'gritty' klinken,maar eerder volle roomige sound,hij klinkt ook heel anders dan de JD-800.
De JD-800 heeft zo een (na een tijd opmerkbare) vervelende toon,boost van bepaalde freq. hoorbaar op alle sounds,de JD-990 heeft dit helemaal niet.
Klopt helemaal.
Mijn JD800 is al lang geleden ergens midden jaren 90 de deur uit gegaan. Maar ik vermoed dat nog steeds veel mensen vallen voor zijn looks en knopjes...
Sound wise komt de 990 idd veel beter uit de verf en biedt ook een pak meer mogelijkheden.
 
Ik vind een JD-990 wel alles behalve 'gritty' klinken,maar eerder volle roomige sound,hij klinkt ook heel anders dan de JD-800.

De JD-800 heeft zo een (na een tijd opmerkbare) vervelende toon,boost van bepaalde freq. hoorbaar op alle sounds,de JD-990 heeft dit helemaal niet.

Nu weet ik niet of ze dit overgenomen hebben in de software versie...
precies waarom hij bij mij de deur uit ging dat vieze grote olifantenpoten ding. altijd die harshe resonantie oversturingen, en ik hoorde echt veel meer definitie in die jd990. de 800 had bij mij grit, maar precies dat muffige vintage achtige wat ik niet zocht. de 990 heeft een strakkere laag definitie. bij de 800 werd alles wollig en vond ik het vaak onbruikbaar. al moet ik zeggen dat er wel iets meer een detroit spirit in zat. die 990 is wat meer intimidating ofzo.. al is die frequentie modulatie functie niet ultra spannend. ik vind de 990 ook veel wider gaan qua klank zeker met die expansion. hij heeft iets high ends... standalone kan je er echt idiote sound design film achtige wappie drones en effecten uithalen.
 
nog niet te beginnen over de onwijs gare bijna non effectieve effecten in die jd800.. en dat menu diven om die shit uit te zetten.. was voor mij echt een breekpunt. op de 990 klinkt die chorus toch net even wat lekkerder, reverb ook trouwens. moet zeggen dat ik zelfs sneller op de 990 interface edit dan op de 800 met knoppen.. dat batch editen is echt een hele fijne feature die zelfs in de editors niet zijn meegenomen..
 
Klopt, heb ik me al blauw aan geërgerd en al een geluk dat die CTRLR Panel gratis is. Coffeeshopped editor, enig idee of die dat doet ?
nee heb die coffeshopped gast even gevraagd of hij het wil toevoegen.. wat is de moeite... zijn dure editors. maar ze zijn wel echt heel goed hoor... filemanagement is subliem.. ook voor de jv. zijn m'n go to programmers. alleen die randomize parameters moet hij minder extreem instellen, dat heeft echt geen nut bij zo veel parameters als de jd heeft. zou hij ook iets aan doen.
 
De JD-800 heeft zo een (na een tijd opmerkbare) vervelende toon,boost van bepaalde freq. hoorbaar op alle sounds,de JD-990 heeft dit helemaal niet.
Fijn om te lezen dat dit niet aan mijn oren ligt! Iedereen is altijd helemaal lyrisch over de JD-800, maar ik vind de JD-990 1000x beter klinken. De 800 heeft inderdaad een typische boost op bepaalde frequenties die bij alle patches vervelend aanwezig is, tenzij je de hoge tonen eruit filtered. Ik vind het een vervelend geluid en de enige reden dat ik mijn 800 tot nu toe heb gehouden is om als controller voor mijn 990 te gebruiken.. #firstworldproblems
 
ik zat ook zo, maar heb m de deur uitgekegeld omdat hij toch niets met de vintage expansion kan qua waveform browsing, plus nog wat extra dingen... de knoppen op de 800 zijn zeker niet om lekker live wild te gaan performen.. er is overigens ook niets wat interessant is om live te tweaken los van het filter. ik ben blij dat de 800 weg is, groot lomp ding. die 990 is echt sophisticated.
Fijn om te lezen dat dit niet aan mijn oren ligt! Iedereen is altijd helemaal lyrisch over de JD-800, maar ik vind de JD-990 1000x beter klinken. De 800 heeft inderdaad een typische boost op bepaalde frequenties die bij alle patches vervelend aanwezig is, tenzij je de hoge tonen eruit filtered. Ik vind het een vervelend geluid en de enige reden dat ik mijn 800 tot nu toe heb gehouden is om als controller voor mijn 990 te gebruiken.. #firstworldproblems
 
er was bij mij altijd wel iets waardoor die 800 niet lekker in de mix lag met andere geluiden.. heel zelden lukte het wel. ik vind een jv1080 nog lekkerder blenden met allerhande elementen die al lopen, die moet je een beetje enhancen maar goed dat doet een spl vitalizer dan weer goed, low end is overigens lang zo subliem niet op de 1080
 
ik zat ook zo, maar heb m de deur uitgekegeld omdat hij toch niets met de vintage expansion kan qua waveform browsing, plus nog wat extra dingen... de knoppen op de 800 zijn zeker niet om lekker live wild te gaan performen.. er is overigens ook niets wat interessant is om live te tweaken los van het filter. ik ben blij dat de 800 weg is, groot lomp ding. die 990 is echt sophisticated.

Het is wel een groot lomp ding maar ik vind het wel een mooie synth :D Ik heb ook beide en de 800 heeft een self edit probleem dus ik gebruik alleen de 990. Misschien de 800 aan de muur hangen ergens, it's art dahling.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top