Gezocht: Roland JD-990 zonder Vintage Card

Status
Please reply by conversation.

Wardo

Ouwe rot
Lid sinds
19 mei 2007
Berichten
853
Locatie
H-town
In nette staat voor een redelijke prijs.

De bekende Vintage Card hoeft er niet in te zitten.
 
Heeft er een hele tijd eentje te koop gestaan op Marktplaats met Vin card voor 1000€. (maar vind hem niet meer)
Mocht je op zoek gaan naar een goed 'poor-mans' alternatief :

Ik gebruik de JV2080 ook naast 3x JD990 en ik vind het persoonlijk een erg goed alternatief.
Laat zich in elk geval op dezelfde wijze (makkelijk) editten als de JD990.
Voor die prijs zou ik niet twijfelen en in afwachting rustig verder kijken...

Een ander alternatief is de XV5080. die bezit alle waveforms van de JD990 en is ook 44.1 khz in tegenstelling tot de JV2080 = 32 Khz.

Ik gebruik ook de afgeslankte XV5050 (44.1Khz) maar vind de JV toch dichter bij de JD zitten.
Succes !
 
Bedankt voor de tips. Ik heb echter al een Roland JV-2080 met een aantal expansions. :)

Ook een prima machine, ik heb alleen het idee dat de JD 990 nog net wat beter/anders klinkt. Wil hem graag weer eens proberen. Ben ook benieuwd hoe de expansions daar in klinken. Ik heb al eens eerder de JD 990 gehad (en ook een JD 800). Spijt dat ik hem verkocht heb, de prijzen zijn nu net zwaar gestegen.

De latere versies zoals de XV-5080 (heb zelf de XV3080 en 5050 gehad) vind ik wat minder, te veel hifi.
 
Het bewijst maar eens dat je op Marktplaats ook moet oppassen. Vanavond stond er een JD-990 te koop voor een opvallend laag bedrag (155 euro), dat vertrouwde ik al niet erg. En ook nog in Oost-Groningen. Verdacht. Vervolgens de melding van Marktplaats dat de verkoper niet te vertrouwen is.

Die laten we dus lopen.
 
Bedankt voor de link. Het zou me echter niet verbazen als het weer die oplichter is, verdacht veel dezelfde foto's, en een klein dorpje bij de grens. En weer een vrij lage prijs.
 
Japanse dealers hebben meerdere toestellen he!,heeft ook al op ebay gestaan (die achtergrond)
 
Bedankt voor de link. Het zou me echter niet verbazen als het weer die oplichter is, verdacht veel dezelfde foto's, en een klein dorpje bij de grens. En weer een vrij lage prijs.
Alles is relatief natuurlijk, maar Venhorst ligt niet vlak bij de grens. Ligt vlakbij Gemert en Uden. En laat ik daar nou net in de buurt wonen!

Ik heb haar gemaild en gezegd dat ik graag langs kom, maar nog geen reactie gehad.
 
Misschien kan ik dit maar beter sluiten, iedereen is op zoek naar een JD 990 blijkbaar. ;)

En handige verkopers spelen daar op in. Succes als het een van jullie wel lukt om het bij deze advertentie te kopen, maar ik zou oppassen. Dezelfde foto's, dezelfde titel als vorige week. Toen heette hij Yoeri, nu Yvonne.
 
Die markplaats adv. ruikt inderdaad sterk naar oplichting; was al een andere thread over.

Op ebay-kleinanzeigen.de staat er nu ééntje; Wel voor de hoofd(vraag)prijs en afdingen in het Duits.
Roland JD-990 in Berlijn
 
Ik heb haar gemaild en gezegd dat ik graag langs kom, maar nog geen reactie gehad.
nee klopt. Daarvoor kan je beter in Russich schrijven. Frans helpt ook. :dubbel:

Hier heeft de "verkoper"op MP zijn foto's vandaan: Roland JD-990 SUPER JD SYNTHESIZER MODULE Ver 1.50 SN 4350
Alleen het serienummer is anders, hmmmmm
Mmm, als je goed naar het doek kijkt onder de module zijn de plooien anders. Heel raar. Op MP zie je op foto 6 ook een stroomkabel bovenaan die je echter niet terugvind op de foto's van je link. Hééél raar. :beard:
 
Laatst gewijzigd:
Op ebay-kleinanzeigen.de staat er nu ééntje; Wel voor de hoofd(vraag)prijs en afdingen in het Duits.
Roland JD-990 in Berlijn
Goh ja, mss even de prijscurve op Reverb.com bekijken. Staat er eentje tussen voor 1.400€. En die is in Juni ook verkocht geraakt.
En verder geen enkele onder 1.000.
Geen haar op m'n hoofd denkt er aan om zelfs aan die prijs te verkopen... see what I mean?
Binnen 5 jaar ga je dan huilen omdat je vandaag niet hebt gekocht aan 999€...toch? ;)
 
Op ebay staan er ook nog een paar in die prijsklasse ...
(hier gaat ie ook nooit meer weg)
Via een lange weg; JV-880 -> 1080 -> 2080 -> F-XR ontdekt dat de JD-990 voor mij echt de top is.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top