Waarom geen GAS voor de MiniBoog?

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Terwijl die funky betoverschoonoma modelletjes van Moog wél kietelen (zeker die lelijke met de kleurtjes) soms met maar één oscillator doet de MiniBoog me dan weer niks. Ondanks de lagere prijs, het is toch dé synthesizer, ben een enorme P-funk / electro junk en hij heeft drie in plaats van één of twee oscillatoren maar het jeukt gewoon niet aan de poeplap. Misschien omdat ik het gevoel heb dat alles er al mee gedaan is? Omdat het gewoon drie oscillatoren detunen en bráááp is in plaats van sync en andere interessante foefjes is? Een MS-20 daar ga je toch achter zitten met het idee of je nog een onontdekt hoekje kunt vinden. Maar een TD3 vind ik dan weer wel leuk, terwijl dat echt de meest simpele en afgezaagde synth aller tijden is. Of geeft de rip off van het design van Moog me een slecht gevoel? Omdat zij eerst in een vernieuwd ontwerp hadden geïnvesteerd, dat nog in productie was, en dat dan doodleuk gekloond werd? In tegenstelling tot Roland wat wel lang genoeg de tijd had gehad om zelf wat te doen?

Synthipsychologen! Analyse!
 
Ik vond de minimoog nooit mooi. Laat staat dat clone speelgoedje. Als ik t gratis kreeg stond t vandaag te koop. De sound van een minimoog is natuurlijk fijn maar looks matter too.
Beetje zoals een tesla eigenaar me zou vertellen hoe blij hij is met zijn auto. Kan me geen antwoord verzinnen dat beleefd is dus ik zwijg. Als t je niet boeit, geen tijd verspillen met er ober na te denken. Er is veel wel waard om over te denken :)
 
voor mij is het toch echt alleen de sound die telt, de Behringer model D, klinkt gewoon zeer goed.
Ik dacht dat ik met een Poly D geen Boog meer nodig zou hebben, maar nu blijkt dat de Boog een veel luidere output heeft dan de Poly D en minder te ruisen. Ik ben ook fan van de P-funk sound, maar je kan de Minimoog ook prima gebruiken voor andere dingen als een funk bas. Dus, de Boog blijft.
 
Het fijne van de mini is dat hij zo’n grote sweetspot heeft . Alles wat je erop doet klinkt mooi en dat maakt het tweaken zo fun.
En hij kan VET klinken als je dat leuk vind

De boog is een koopje voor dat geld.
Iets minder in de mooi afgegrensde diepe bas en het heel hoog iets minder helder vind ik , en een stuk minder duur , kwetsbaar en zwaar dan het orgineel :-)
De grote tuneknoppen van de osc zitten op de verkeerde plek ( cutoff en volumeplek werkt handiger ) maar de sound, de vca en de envelops hebben ze genaild.
 
Ik heb ‘m. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik ‘m tof vind klinken, maar toch niet zo bruikbaar vind voor mijn muziek. Niet elke fijne klank dwingt om er zelf iets mee te maken, als anderen dat al doen is het ook prima.

Maar ja, verkopen levert echt niks op, dus ik hou ‘m maar en gebruik ‘m voor een simpel basje her en der. En de input kan zo nu en dan ook handig zijn om iets mee te oversturen
 
Echt een bass en lead master. ja het is een beperkte bak. maar die sound...
ik ben ook erg fan van de MS20.

De Model D kan vanilla sounds maar ook moderne bassen, leads.
Ja simpel, maar die sound. En 3oscs die je in akkoorden kunt tunen.
Mijn Boog is een blijvertje

Denk dat een Model D samen met een Pro One fijn voor electro zijn.
Maar ja een synth moet je liggen. ik vond mijn Pro One maar gaar todat er een firmware voor kwam.

 
Laatst gewijzigd:
Moet je nu ook al voor patchsettings op zoiets gaan betalen?? :D Ik las laatst ook al iemand die patterns voor de Behringer TD3 verkocht.. Hopelijk wordt dit niet de toekomst van het muziek luisteren..
 
Terwijl die funky betoverschoonoma modelletjes van Moog wél kietelen (zeker die lelijke met de kleurtjes) soms met maar één oscillator doet de MiniBoog me dan weer niks. Ondanks de lagere prijs, het is toch dé synthesizer, ben een enorme P-funk / electro junk en hij heeft drie in plaats van één of twee oscillatoren maar het jeukt gewoon niet aan de poeplap. Misschien omdat ik het gevoel heb dat alles er al mee gedaan is? Omdat het gewoon drie oscillatoren detunen en bráááp is in plaats van sync en andere interessante foefjes is? Een MS-20 daar ga je toch achter zitten met het idee of je nog een onontdekt hoekje kunt vinden. Maar een TD3 vind ik dan weer wel leuk, terwijl dat echt de meest simpele en afgezaagde synth aller tijden is. Of geeft de rip off van het design van Moog me een slecht gevoel? Omdat zij eerst in een vernieuwd ontwerp hadden geïnvesteerd, dat nog in productie was, en dat dan doodleuk gekloond werd? In tegenstelling tot Roland wat wel lang genoeg de tijd had gehad om zelf wat te doen?

Synthipsychologen! Analyse!
Ik heb de Miniboog nooit gehoord,maar als je fan ben van P-funk /electro en het lukt niet met deze Moog Clone,dan moet er echt iets mis zijn met dit aftreksel want the real thing is must have voor P-funk/Electro-Funk,iets anders kan ik me niet bedenken eerlijk gezegd.
 
Moet je nu ook al voor patchsettings op zoiets gaan betalen?? :D Ik las laatst ook al iemand die patterns voor de Behringer TD3 verkocht.. Hopelijk wordt dit niet de toekomst van het muziek luisteren..

Als je patch sheets nodig hebt voor een knoppenbak als de Model D, dan heb je in mijn ogen een verkeerde aankoop gedaan en is zo'n knoppenbak sowieso een verkeerde keuze geweest... 8)
 
Is toch een aardige community van de Model D waar je patch sheets vanaf kunt halen.
leuk voor inspiratie .
 
Betaalbare kwaliteit is blijkbaar niet sexy genoeg voor jouw GAS.
 
Back
Top