Behringer SH-5 teaser

Behringer SH-5.jpg


Met de vraag: "What would you think if we made an MS-5 synth?"

bron: Matrixsynth
 
Last edited by a moderator:
Ze hebben ervaring opgedaan met de system 100. Ben alleen nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van die system 100.
 
Hier geven ze zichzelf een grote uitdaging, tenminste als ze willen écht de kleddernatte sound van een seventies Roland monosynth recreëren. Die is in de System 100 niet zo uitgesproken aanwezig, maar in een SH5 met overschot. En als hij dat vintage Roland karakter niet heeft, dan heeft het wat mij betreft weinig met een SH5 te maken.

Als het hun wel lukt, leuk! Want een SH5 staat niet elke week te koop.
 
Hier geven ze zichzelf een grote uitdaging, tenminste als ze willen écht de kleddernatte sound van een seventies Roland monosynth recreëren. Die is in de System 100 niet zo uitgesproken aanwezig, maar in een SH5 met overschot. En als hij dat vintage Roland karakter niet heeft, dan heeft het wat mij betreft weinig met een SH5 te maken.

Als het hun wel lukt, leuk! Want een SH5 staat niet elke week te koop.
Je bedoelt System 100m neem ik aan. Mijn System 100-101 klinkt als een druipgrot.
 
Goed nieuws, want het SH-5-filter van Roland zelf vind ik te duur.
 
Op het filmpje gaat -ie wel de natte kant op maar met die noise erbij en de resonance op 1 stand is het niet goed te horen. Ik weet wel welke synth ik vanavond uit mijn harem ga halen!
 
SH5 heeft een 1 AR en een 1 ADSR envelope en 2 OSC's. Daar kan je al aardig wat kanten mee uit, verder zijn er 2 LFO's heel uitgebreide uitgebreide routing mogelijkheden.

Bandpass filter zou idd moduleerbaar moeten zijn. Hopelijk ziet Behringer dat ook. :-)
 
De BPF op de G-Storm module is moduleerbaar. Zouden ze ook voor de resonance moeten doen, maar dat zie je niet zo vaak.
 
Een deel van die SH's heeft wel heel aangename faders en knoppen.
De SH-2000 die ik had, had er een paar.
De orginele SH-5 ziet er heel comfortabel en overzichtelijk tweaken uit.
Zal ook wel tof klinken, ik wou graag een SH-2, ma tis een CS-30 geworden,
overzichtelijk zou ik die niet echt noemen en een Korg 770 die was beschikbaarder
en ook tof. Behringer hun Roland eurorack ziet er een stuk chaotischer uit
dan die van Roland. Nuja de chilste faders is nie echt hun buisnessmodel.
Maar die system 35 lijkt een stuk beter ingedeeld.
Zou wel tof zijn als die vet klinkt, die SH 3a is van 800 plots over de 2000 gesprongen.
SH 5 is nog atlletischer van prijs.
 
die SH 3a is van 800 plots over de 2000 gesprongen.
SH 5 is nog atlletischer van prijs.
wow die sh3a prijzen zij dan toch vrij recent gestegen , laatste die ik te koop zag staan was rond de 700 euro een jaar geleden. Wel een leuke synth hoor ;)
 
De SH-5 is toch wel de beste van de vroege SH serie, eigenlijk net zo tof als de System 100 modules 101+102. 2000 voor een SH3a is ridicuul. Erg leuk synth hoor maar na een paar keer van die Blondie sequencer deuntjes is de grootste lol er wel vanaf.

CS-30 is ook al over de top gegaan, ik hou het wel bij mijn dik gemodde CS-15.
 
Ja ik denk dat ik geluk heb gehad met mijn CS-30, ik heb 1500 betaald en nog met de orginele manual enz ...
Ik wou eigenlijk een CS-15, ik had al een jaar een CS-10 van een vriend gekocht die was vergeten dat die er nog een had.
Kwam van turnlab, ik heb betaald wat hij 4 jaar geleden had betaald. De filter van de Yamaha's zijn zo elegant en silky smooth.
Ik had toen enkel Erebus 2 en Nyx en een Korg Delta daar heb ik 5 jaar een soort van ambient pop mee gemaakt.
Maar Dreadbox, vooral Erebus is niet echht goed in lieve sounds,
hij kan die wel maar is best noisy, ik noem het altijd kleine boze Moogs.
Hij had net een CS40m gekocht, ook een leuke bak.
Duurder wel dan die CS-30. CS-15 lijkt mij de handigste van de mono CS'en.
Tenzij je je CS-30 heel goed kent mss ... ik hou de CS-10 gewoon om snel eenvoudige Yamaha sound wil .... of mijn Nord Rack 2 door de filter ofzo ... en hopelijk nooit parts voor de CS-30
Ja ik vind het design van de SH3a eigenlijk toffer dan de mogelijkheden. Wel een upgrade van een SH1000, 2000. Stond wel een op ebay een in de UK voor 800 of 900,
maar op reverb zijn ze al al een tijd 2300, 2500. Maar SH-5's gaan al over 6000 daar. MS-50 ook.
En ja SH-5 lijkt een beetje op een Rolls Royce synth. Ken em enkel van youtube kwa sound.
De Korg 770 is ook wel heel netjes, mijn maat gebruikt die nog live ... heb er wel 2000 voor betaald bij turnlab.
Roland mono's heb ik opgeven, mijn maat heeft nog een SH1000 moestek die super vette growl willen.
SH-1 en SH-2 kon ik niet vinden. 101's vragen ze ook al 1500 voor, vreselijk leuke synth, ma nogal beperkt.
Atlantis van Inteligel kost de helft, kan zoveel meer en daar was ik al een paar jaar geboeid door. Dus mijn meest Roland achtige mono zal waarschijnlijk een Atlantis zijn,
met wat system 500 modules, 2e hands zijn die soms onder de 200.
Maar er zijn zoveel mono's, ben ook een oddy fan en die module vind je cheap.
Was superlang mijn to go to vst ...
Ik gok dat de kleine 2600 van Korg wel nog een price cut zal krijgen over 2 jaar ofzo ...
En zou liever Grandmother hebben dan opnieuw een Prodigy die ik vroeger had, die vond ik snel te beperkt.
Die semi modulaire Moogs klinken best aardig en vind ik best fair van prijs.
En als het nog veel moet kunnen is er nog die grotere voor wie 4 oscillators belangrijk vindt.
En er zijn nog leuke mono's, er waren nieuwe Sem's ma nu niet meer, Vermona, MFB Dominion heeft ook wat fans.


Die pro one van Behringer vindek best een vette cloon.
Ben zelf curieus naar hun Pro 800 en Oberheim.
De OB-X die Dave mss zou maken zal ook wel de extra sequential
bonus voor klank is goed gelukt.
Heb wel een Jupiter 4, die's ook wel vintage ...
De SH-5 lijkt mij ook een van de makkelijkste Roland synth ...
die oudere of sommige toch hebben toch best een bijzondere klank.
De Jupiter 8 klinkt toch wat getemder dan de 4 of die early SH's.
En die boutique is toch anders.
Verder kondigd Behringer wel zoveel aan dat ik niet echt naar iets uitkijk.
Behalve de Arp modules, dacht dat Soulwax ze gekocht heeft.

Die mock up vindek nu ook niet zo uitnodiggend visueel.
Bij de MS1 hebben ze precies wat inspiratie gehaald bij die kinder radio's van Sony.
Maar hun 808, die lijkt dan weer door Roland zelf gemaakt.
 
Ik vind het wel weer een mooie actie. Ik vind Roland zo’n raar bedrijf, alsof Fender al decennia weigert de Stratocaster weer in productie nemen ondanks de enorme vraag en tweede hands prijzen.

Ik vraag me af wat er met de Oscar kloon gebeurd is. Daar was ik wei benieuwd naar.
 
Nee, geen semimodulaire i/o's en zo. De CS15 heeft eigenlijk twee volledige monosynths in een behuizing (heeft ook 2x CV+Gate!). Ik heb er een tweede uitgang op laten zetten zodat beide synths apart uit te sturen zijn. Daarnaast de bekende extra snelle en extra langzame LFO snelheid. Oscillator sync, switch voor filters in serie of parallel en nog een paar dingetjes. Mods komen van het net en zijn uitgevoerd door Maarten van Artefacts. De basissound is natuurlijk al prima, maar het is zo een veel interessantere machine geworden.
 
Back
Top