Behringer = ANTI GAS

Een Behringer subforum zou nog niet eens zo’n slecht idee zijn. Gewoon alles wat over Behringer gaat daarin zetten zodat mensen die het niet interesseert er geen last van hebben en de Behringer fans precies weten waar ze alles kunnen vinden en meer overzicht krijgen....Nu komen de discussies bij ‘nieuws’ ook niet op gang en verdwijnen naar ‘algemeen’ vanwege de nieuwe opzet.

Ik geloof dat iedereen op fora wel wat bepaalde topics heeft die in het bakje 'boeit me niet' ... tot aan 'knap vervelend' ... tot aan 'en nou echt meteen erover ophouden' gesorteerd zouden kunnen worden, maar als we dat voor alle 'gevoeligheden'/ 'open zenuwen' zouden moeten gaan doen (als het forum-technisch al zou kunnen) dan is het einde denk ik zoek.

Gewoon maar proberen oogje dicht te doen en doorscrollen ? Ik kan er ook wel wat opdissen, maar 'k zal ze jullie besparen :D
 
:) Retrorukkers, grappig woord. Er zit wel wat in. Ik heb liever dat ze met iets origineels komen, maar dat zit er niet echt in bij Behringer (van oudsher zijn het al cloners).
Dan heb ik meer met Arturia die vaak ook in de goedkope sector zitten maar wel met leuke nieuwe an andere dingen komen zoals bijvoorbeeld de MicroFreak.

We weten het niet, op een gegeven moment zijn ze klaar (letterlijk, hebben ze alles gedaan). Maken ze van alles nog een V2. Wel hebben ze dan een grote bak ervaring opgebouwd met het designen van dergelijk spul, misschien dat daar nog wat gaat uitkomen. Engineers kennende hebben ze vast ook wel wat hobby projecten lopen.
 
Ben zelf alleen niet weg van de vliegtuig propellers om zo'n synth te koelen.. :-)
 
Komt wel vaker voor toch ? of anders enorme koelribben. (bijv Jupiter 8 )
 
Last edited by a moderator:
Toevallig een yamaha powered mixer hier staan, alu koelribben oppervlak is 20 bij 15 cm ofzo, en steken 4 cm uit. Werkt prima, lijkt mij.
 
Daar heb je wel een punt, alleen irritant dat het al behringer is wat de klok slaat (en dit nog voor enkele jaren vrees ik), het plezier vh forum gaat er voor mij wel op achteruit
Hoeveel klassieke synths denk je dat Behringer nog kan klonen? Ik verwacht nog wel een Elka Synthex kloon maar dan is de rek er wel uit. En het plezier op het forum kan toch niet afhangen van Behringer?
 
Hoeveel klassieke synths denk je dat Behringer nog kan klonen? Ik verwacht nog wel een Elka Synthex kloon maar dan is de rek er wel uit. En het plezier op het forum kan toch niet afhangen van Behringer?
RONALD ALPHA JUNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOw (met ingebouwde peeeegeeeeej 300) ...... dat dus :D
 
Ja is wel waar! Moet het gewoon uit mijn hoofd filteren :p

Maar dat lukt me gewoon niet! Behringer is als een gaatje in je kies, een doodgereden dier, nieuws over Barbie, Andre Hazes of Britney Spears. Je wil het niet zien, maar toch doe je het.
 
Maar dat lukt me gewoon niet! Behringer is als een gaatje in je kies, een doodgereden dier, nieuws over Barbie, Andre Hazes of Britney Spears. Je wil het niet zien, maar toch doe je het.
Tsja... ik persoonlijk krijg jeuk, vlekken in m'n nek en lichte wurgneigingen als ik nieuws over DAW's, Yamaha, VST's of f**king Eurorack zie, maar dan scroll ik ook gewoon héél snel verder :okdan:
 
Aangezien het blijkbaar niet als nieuwsitem mag hier op het forum, Tom heeft zijn merknaam wereldwijd terug, dankzij...

Orinda, California (Wednesday, August 3, 2021) Tom Oberheim announced today that after 36 years, the worldwide rights to the Oberheim trademark are now back with its founder.

Tom Oberheim started Oberheim Electronics in 1970 and through the ‘70s and ‘80s became one of the most revered and recorded makers of polyphonic analog synthesizers. After many years of success, Oberheim Electronics had to file bankruptcy in May of 1985 when its lender decided to no longer fund the company, and all of Oberheim’s trademarks and other assets were sold off by the bank. In 1988, Gibson acquired the rights to the Oberheim name, and for about twenty years produced Oberheim-brand products independent of Tom.

In 2009, Tom was encouraged by many musicians to re-enter the synthesizer market, resulting in a new generation of the SEM (Synthesizer Expander Module) based on his original SEM design from 1974. This quickly evolved into a range of SEM-based products over the next several years.

In 2019 Tom was able to bring all of the Oberheim trademarks in the USA and several countries back into his name. In several other countries, Music Tribe Global Brands Ltd. owned registrations for the Oberheim trademarks.

“I was very happy after all these years to have regained ownership of some of the Oberheim trademarks,” said Tom Oberheim, Oberheim’s founder. “This led to the hope that someday I would be able to use my own name in all countries where the Oberheim trademark exists, so we contacted Music Tribe.”

“Tom Oberheim is a pioneer of analog synthesizers, and our whole industry owes him a debt of gratitude for his innovations,” said Uli Behringer, Founder of Music Tribe. “When we learned that Tom was still interested in making his own products with his original name, we knew the right thing to do was to transfer all of our Oberheim registrations back to him.”

“Thanks to Uli and the team at Music Tribe and Behringer, I own the worldwide rights to my name for the first time since 1985,” added Tom. “It is a wonderful homecoming, and it is a thrill to once again be able to have the Oberheim name and logo placed on my products.”

Tom recently shipped a small production run of a new TVS-Pro Special Edition model, which are the first synthesizers from Tom to carry the Oberheim brand in many decades.
 
Good guy Uli 8o) haha !
 
Aangezien het blijkbaar niet als nieuwsitem mag hier op het forum, Tom heeft zijn merknaam wereldwijd terug, dankzij...


Behringer returns the Oberheim name to Tom Oberheim, saying it was “the right thing to do”

Tom Oberheim offers his personal thanks to Uli Behringer :mega:


Musicrader
 
Back
Top