[Deep House, Nu-Disco] Better Late

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.899
Locatie
Utrecht, NL
Is alweer een tijdje gelden dat ik hier iets posste.
Net weer een nieuw trackie klaar en ben wel weer eens benieuwd wat mijn synthforum makkers er van vinden:



Zal er in de komende tijd nog wel wijzigingen in aanbrengen mijzelf kennende maar nu heb ik toch even een 'klaar' momentje :)
binnen 12 uur gemaakt.

Bestanden toevoegen
 
Heel degelijke house track lijkt me zo! Fijne bas, veel aandacht voor percussie ook.
 
Dank voor de complimenten!

Deze track wordt uitgebracht op een italiaans label 😃

Helemaal niets aan te merken?
Ben ik niet gewend van de kritische forummers hier 😊

Ik kan nu nog eventueel dingetjes wijzigen dus hoor graag of het nog ergens rammelt of beter kan
 
In sommige secties stopt de percussie (conga sound) vrij abrupt en verdwijnt dan helemaal, misschien is het een idee om het daar wat subtieler/minimaler toch aanwezig te laten zijn.
 
Is gewoon echt een hele lekkere track. super lekkere drum programming drum mix!

Als ik dan toch moet zeiken:
- iets minder reverb op je snare/clap maakt de mix wat zompiger en daardoor wat ‘authentieker’ en minder glad.
- de sound van je basgitaar is wat blikkerig. Gebruik andere (betere) sample, speel iets meer met note length, vibrato/bend op de langere noten of velocity om ghost notes te creeren. dan voelt het allemaal iets natuurlijker. En het melodietje van de bass fill elke vier maten voelt wat happy clappy
- er lijkt iets mis met de stereo width / phase van je piano
 
In sommige secties stopt de percussie (conga sound) vrij abrupt en verdwijnt dan helemaal, misschien is het een idee om het daar wat subtieler/minimaler toch aanwezig te laten zijn.

Ik heb de percussie op sommige plekken weggefiltert. echt lastig, vind het eigenlijk wel tof dat het af-en-toe stopt.. lekker onconventioneel

Is gewoon echt een hele lekkere track. super lekkere drum programming drum mix!

Als ik dan toch moet zeiken:
- iets minder reverb op je snare/clap maakt de mix wat zompiger en daardoor wat ‘authentieker’ en minder glad.
- de sound van je basgitaar is wat blikkerig. Gebruik andere (betere) sample, speel iets meer met note length, vibrato/bend op de langere noten of velocity om ghost notes te creeren. dan voelt het allemaal iets natuurlijker. En het melodietje van de bass fill elke vier maten voelt wat happy clappy
- er lijkt iets mis met de stereo width / phase van je piano

Man, je raakt de spijker op zijn kop!
Ik heb gewoon alles wat hierboven staat aangepast. Bas heb ik hi-cut gegeven waardoor hij minder blikkereig klinkt
Stereo phase kon ik niet vinden.. heb het iets anders gepanned.

Het wordt trouwens echt gek nu.. hij komt op één van mijn favoriete major detroit house labels uit, echt wauw!
 
Klinkt heel goed! Enige detail is dat voor mijn gevoel de conga's net niet helemaal lekker lopen soms, alsof ze net te gehaast klinken terwijl de sfeer juist laidback is. Lijkt ieder geval een sample loopje waar in gewarped is maar nog niet helemaal klopt. Maar sfeertje is erg leuk en past goed bij het weer :)
 
Ik vind hem erg vet!
Lekkere old scool house. Goede vibe

1. Wat @SB-SIX zegt: af en toe is de timing heel vaag wat door timestretch artifects lijkt te komen.
Op 3:33 kun je die timing issue goed horen. Daar komt the BD ineens heel laat.
Maar af en toe hoor je die vertraging ook elders.
Heb je wellicht een beat loop die gewarpt word aanstaan? Kick, hihat, snare en percussie

2. Op 31s and 2:00 komt de boel just heel hard in.
beetje compressie beter doen. hpf op de sidechain.
Nu als de kick erin komt word het volume ingezogen.
 
Heeft het label nog aangeboden de track temasteren?
Want als ik deze versie hoor valt en nog wel wat winst tehalen hier en daar.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top