thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Waarschijnlijk klinkt de wind op Neptunus een beetje zoals dit. Weer tof gedaan!

thnx! de wind op Neptunus.............
Wederom erg indrukwekkend.
En wat een bijzondere sfeer weet je ook weer neer te zetten.

wow! dank!

ik wil eens kompleksere, in de zin van 'kollages', dus meer opbouw, etc, al gezegd, het is een proces....

maar in de tussentijd; er is een omschrijving op soundcloud te vinden... van de volgende track, de gebruikte of misbruikte soft synths...

The Passing Of A Hydrogenetic Salesman


veel MPE, 2 DAW's... 4 instrumenten + 1 effekt... wat BPM gerommel..

ik vind m zelfs erg vreemd, maar ben toch benieuwd, dit is een WIP. of een eerste schets.

 
The Passing Of A Hydrogenetic Salesman - Wel intrigerend, beetje vervreemdend (heb je je stem gebruikt?).

zeker vervreemdend, ik mag het wel zelf, wat meer uitwerking, of een andere versie, deze blijft sowieso bestaan, als schets.
heb ik mijn stem niet gebruikt, was wel de bedoeling, maar je hoort vaker 'stemmen' in mijn muziek, valt anderen op, mij ook op, op een of andere wijze, ik merk ook dat ik ze accentueer, dus.
goed...
dank!

Zo vroeg op de ochtend krijg ik dit moeilijk verteerd... ik vind dat hamer-geluid niet zo mooi en irritant, sorry.

nooit sorry! dat hamer-geluid, moet ook niet zo mooi zijn, irritant wat minder... ik vind m zelf iets minder lekker lopen, maar geeft ook vreemde stuwing...

dank voor je direktheid, ik neem het zeker mee, zoals altijd, op mijn eigen wijze...
Te "boos" voor mij.

te boos! yeah! dan ik ga nóg bozer. :D

Helemaal des Vinks... :okdan:

hè hè. wat een tegenstrijdige reakties, had meer kritiek verwacht, is er ook...

zojuist weer afgespeeld, het gisteravond gemaakt. het werkt wel.. mooie stap vind ik zelf, ongeacht, de reakties.

behagen wil ik nooit, sja... maar ik wil ook niet over grenzen gaan; grenzen, dat het gevoel verdwijnt. het niet binnendringt.

dank!! EDIT: o ja, het stuk dat ingespeeld is in Reaper met Plasmonic, MPE, heeft de 8-EDO scale... da is anders spelen...
 
Laatst gewijzigd:
een work in progress, de eerste 'laag';

VCV Rack 2 Free; Slime Child Audio Substation, door Texture Synthesizer (Clouds...) gemoduleerd door wat LFO's en Shapemaster... (from scratch..)
recording geïmporteerd in Bitwig Studio 4.0.8, Plasmonic MPE preset (from scratch...) toegevoegd, gespeeld natuurlik.... ahum...

listen with your eyes closed.....

 
Ik kom iemand tegen, die slaat mijn hoofd in, maar ik ben niet helemaal dood. Daarbij steekt hij mij in een kist en begraaft me 6 feeth under. Terwijl zit ik maar te krabben om eruit te komen, maar dat lukt niet. Ik stik langzaam, maar ik stik met plezier. Een tripje naar het hiernamaals. Zo voelt je muziek aan. Knappe soundscapes, goed gedaan! :-)
 
Ik kom iemand tegen, die slaat mijn hoofd in, maar ik ben niet helemaal dood. Daarbij steekt hij mij in een kist en begraaft me 6 feeth under. Terwijl zit ik maar te krabben om eruit te komen, maar dat lukt niet. Ik stik langzaam, maar ik stik met plezier. Een tripje naar het hiernamaals. Zo voelt je muziek aan. Knappe soundscapes, goed gedaan! :-)
Je weet wel hoe je een compliment moet geven :D
 
Dude, die passage @ 1:21 is geniaal.

Sci Fi alien infection
 
Ik kom iemand tegen, die slaat mijn hoofd in, maar ik ben niet helemaal dood. Daarbij steekt hij mij in een kist en begraaft me 6 feeth under. Terwijl zit ik maar te krabben om eruit te komen, maar dat lukt niet. Ik stik langzaam, maar ik stik met plezier. Een tripje naar het hiernamaals. Zo voelt je muziek aan. Knappe soundscapes, goed gedaan! :-)

zo! that is the spirit! thnx!!!!!!!
Je weet wel hoe je een compliment moet geven :D

hahaha

Dude, die passage @ 1:21 is geniaal.

Sci Fi alien infection

da is de substation die wat vrijheid en tegelijkertijd onvrijheid krijgt, de Clouds Module heeft veel invloed, wanneer deze volop gemoduleerd wordt, 3 LFO's, en de shapemaster (free) (de shapemaster doet alleen de Freeze), is de Clouds Module vrijwel onherkenbaar, want dan gebruik je vol de mogelikheden, hij staat in de granulaire mode, de standaard mode (de versie in VCV rack heeft wel de 'verborgen' modi, Softube Modular jammer genoeg niet...).

de substation heb ik niet gebruikt als een volle subharmonicon, waar het een emulatie van is, in modules, de sub uitgangen (of juist alleen de sub uitgangen)... goed m wat anders gebruikt, wat natuurlik mogelik is...

maar dank!, en Sci-Fi Alien Infection, dank voor den term, die ga ik gebruiken!!
 
The Modelled Man (Entangled)

2 x Softube Modular, in Reaper, gespeeld met keyboard/midi, en of beter soms eerder getriggerd, wel met pitch, speelt zich half zelf, of zoiets, meer een showcase, heb het gevoel dat dit meer uitwerking verdient.

listen with your eyes closed

 
Sonic cleansing. :)

Gezien de aard van de muziek en het doel van ontdekkingen doen... wat is er nog nodig om de stukken "af" te kunnen noemen? Ik zie dat je vrijwel alles post onder het motto "work in progress".. misschien kan je dat conceptueel onderdeel maken van EYMH.. worden je posts de "expansions", en vangen onze "minds" die pijn wel op :okdan:

Ohw en.. kan je (ooit) es een screenshot delen van zo'n modular patch, ter lering ende vermaeck?
 
De eerste 9 seconden kunnen er wel af.

Sound van de gemiste kans.

De Aliens zijn uitgestorven. de robotten leven nog maar hun lichamen zijn 80% weggeroest. Ze liggen stil.
Ze smeken om nieuwe body's maar de slangachtige bezoekers mogen niet helpen. Ze mogen enkel luisteren en kijken.

Ze vertrekken weer en de AI in de gebroken lichamen moeten nog duizenden jaren verder.
 
Back
Top