thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Creatief, maar eerlijk gezegd geen spek voor mijn bek.. veel te hoge tonen en met momenten doen ze pijn aan de oren, inderdaad. Ma goed bezig gast, als dit je ding is moet je dat doen. Succes!

geen spek voor mijn bek, voor zo'n reaktie doe ik het al! is dit mijn ding, zeker wel, wordt dit mijn ding (huh?), nee. het is echt een onderzoek...
een er zitten ook fouten in de opnamen, ik denk dat de limiter ook goed meespeelt in wat de sound soms wordt, moet ik nog goed uitzoeken.
wil dit ook wel meer getemd zien, in de zin van: basis-idee/gevoel is goed, uitwerking sja jaren 50/60......
Dit is te weird voor mij. Ik hoor dit soort tracks wel eens vaker op het forum, maar dit is te amuzikaal voor mij. Eerste nummer van jou, dat ik niks vind...

o snap ik volledig, maar neem zeker mee wat hiermee heb geleerd, ook de technische kant overigens, de mogelikheden van hard sync... uitgebreid..

kan zeker krachtiger. toch, ach, ik gooi t gewoon naar buiten. heerlik eerlikke reakties, nice! leer ook van positieve reakties overigens, van alle reakties. dus. ik neem alle opmerking sowieso mee, en eenmaal verwerkt in mij, gooi ik ze weer weg, en ga verder!! hè hè

er komt nog iets, waar ik al aan bezig was, eindstadium, wat wel weer denk de kracht heeft. hoe leg in Stockhausen Syndrome, dé kracht, the force, het vuur.... ik zal sluw als prometheus moeten zijn, de vooruitdenkende...

Ben met m'n Lyra inmiddels wel wat gewend, maar dit klinkt als een hamster die met z'n voortanden over z'n rad stuitert. Na 2 minuten hoopte ik dat-ie maar snel dood ging.

och ja de Lyra, heb de ITB emulatie, die natuurlik anders reageert... nog niet op mijn nieuwe systeem geïnstalleerd, zal ik eens doen, dacht er wel vaker aan, goed.

overigens erg leuke reaktie, ik lig hier dubbel van het lachen. mmmmmh, misschien toch iets vaker iets afgrijselijks maken, volgende keer, een goudvis hebben we al gehad, heb die al geplaatst? zoals veel vis bij EYMH, waarom? vis in het water? goed, tergende geluiden.....................

overigens, zou ik ook achterover slaan, doe ik zelf ook... toch voel ik er iets dat me verder kan brengen, en zoals al gezegd, dit toch, impulsief erop gegooid.

Ik stel me zo voor dat je dit ongeveer kunt horen als je ergens op een verre planeet de kortegolfband afluistert. Het past echt wel bij het andere werk van @vink . :)

haha, op de verre planeet is dit dansmuziek, de techno, gammastralende techno..... het blijft toch VINK™, in de diepte van de diepte.....

EDIT: ik ga de grote pieken nog wel aanpakken, maar compressors en transients, hee, of gewoon handmatig.
 
Dit is best apart zeg.
Wel wat zware kost.

o dat is het zeker, ik houd zelf van erg eksperimentele muziek, dus voor mij wat lichter. of dit in de buurt komt kwa kracht, nee nog niet, maar voor de eksploratie, wat de Expanding Your Mind Hurts Entanglement is, wellicht toch een belangrijk moment. ik blijf gewoon doorgaan... er is geen deadline, zeker een doel, maar blijf alles... exploreren..... exploiteren....
 
och ja de Lyra, heb de ITB emulatie, die natuurlik anders reageert... nog niet op mijn nieuwe systeem geïnstalleerd, zal ik eens doen, dacht er wel vaker aan, goed.

Doen, is verrassend leuk!
 
zonder kommentaar

Ik ken je nog niet zo goed. Maar volgens mij is dit je grootste experiment, of niet... :D:D (effe niks erover zeggen, bedoel ik)

Ik zeg niet veel in dit draadje, maar volg 'm met plezier. Heel cool hoe je jezelf vastbijt in iets en gewoon dingen laat gebeuren én er ook nog eens niet al te moeilijk over doet als mensen het effe niet trekken...

Keep it up, maak ze gek hier :halleluja
 
Waarom geen 22.22" ;)

Ik heb moeten skippen. Onbestaande sounds die onbestaande gevoelens opwekken. De honden hier beginnen te blaffen, ze worden gek ;p

So do I :)
 
Ik ken je nog niet zo goed. Maar volgens mij is dit je grootste experiment, of niet... :D:D (effe niks erover zeggen, bedoel ik)

Ik zeg niet veel in dit draadje, maar volg 'm met plezier. Heel cool hoe je jezelf vastbijt in iets en gewoon dingen laat gebeuren én er ook nog eens niet al te moeilijk over doet als mensen het effe niet trekken...

Keep it up, maak ze gek hier :halleluja

ik zeg niks. dank!! ik blijf me vastbijten...... en mensen gek maken..... leuk dat je dit draadje met plezier volgt, overigens!! dit projekt, ik noem het nu een Entanglement, is veel groter geworden dan ik ooit dacht, en de 'resultaten' zijn ook veel, ik weet niet precies hoe dat ik moet uitdrukken, maar het geeft me veel, en alles gaat op gevoel, hoe technisch het soms ook is, de techniek dient het gevoel, en zonder techniek geen gevoel (......)....

:D
:duivels: :mexico:
Waarom geen 22.22" ;)

Ik heb moeten skippen. Onbestaande sounds die onbestaande gevoelens opwekken. De honden hier beginnen te blaffen, ze worden gek ;p

So do I :)

dat vroeg ik me ook af, vreemd genoeg, wanneer het orignele bestand was, toevallig, 22:22, waarom een sekonde weg is???? of de tellers tellen anders...

.....onbestaaande sound die onbestaande gevoelens opwekken.... mmmmmh dat klinkt goed...

snap wel dat je hebt moeten skippen, het is voor mij ook wennen, of misschien bedoel je dat niet, de leegte, de stilte tussen de, ja, vanzelfsprekend, modulaire springoefeningen....

overigens is V2 een uitbouw van de patch gebruikt voor de eerste versie (zonder versie nummer).

er zit een stevige seperatie in, tussen links en rechts, in de VM recording, ik heb dit niet gekontroleerd op een koptelefoon. vergeten...
maar er zit meer dan alleen VM in... uiteindelikke worden er 4 granulars gebruikt...... 3 verschillende.... eentje is spectral-granular overigens...

maar ik zeg (nog) niks.

oe ik heb al iets gezegd. goed... dan weet je nog niks...

de honden beginnen te blaffen, dat was het doel! het doel bereikt!!!

aangezien het grootste deel live is gemaakt, is het voor mij eveneens een nieuwe ervaring. kijken hoe ik verder ga, ondertussen, zal er een projekt of zelfs 2 uit ableton rollen, maar die vereisen nog wat aandacht. een werkwijze, die voor mij heel bekend is, maar in een geheel nieuw jasje, resampling met effects.. dan moet het steeds met de samples doen, en dan er weer nieuwe uithalen..
heeft wel wat.

goed wellicht ga ik overigen Stockhausen Syndrome V2 hernoemen als Stockhausen Syndrome V2 Schneider, als een soort van hommage, niet dat ik op dat nivo zit.

sja, stockhausen heb ik lang vermeden, terwijl ik van vrij eksperimenteel spul houd, wellicht de hype rondom hem, ik weet het niet, maar nu veel van hem geluisterd, en blijf veel van hem luisteren, erg goed. de flauwe grap met zijn naam, ach ja.
en andere komponisten uit die tijd, die ik gewoon nog niet kende...

ik ga alle richtingen in! er zal ook weer een stampend rampend industrial nummer komen, met greinende vokalen, en wellicht een zeer zachtzinnig nummer, met vokalen van iemand anders...

sja, wanneer ik iets zachtzinnig maak, blijft het onheilspellend... ik zei vandaag tegen iemand, dat ik nu veel eksperimenteler werk, en die zei, alsof je vroegere werk toegankelik was...
goed, ik wil steeds verder, verder, maar wel dat het gevoel intakt blijft, dat het geen techniek wordt.

Stockhausen Syndrome V2 Schneider, ik moet m zelf nog een paar keer goed beluisteren, het gevoel is er zeker, blaffende zintuigen! wellicht is er nog meer uit te halen, dan wat ik nu heb gedaan, moet ik wel van DAW wisselen....

goed, nog veel te leren, en veel uit te proberen....
 
Ik vind het de soundtrack van Stranger Things op het moment dat ze in de Upside Down zijn. Ik vind 'm weer apart en mooi.
 
Dit lijkt wel iets uit jaren 60/70;
duistere analoge experimentele
random lsd psychedelische trip soundscapes , alla
2001 a space odyssey…:okdan:

Op TV en mode/film was dat toen heel “trendy”;
Lange stille takes die bijna/soms 5 minuten per take duurde.
Uren naar een tafel kijken die op het podium staat.
Een 3 uur durende toneelstuk van 3 woorden…
of een paars witte gestippelde onderbroek in een mooi schilderij frame.
dat was kunst.

Het leunt tegen ambient maar dan
het zijn meer geluidsfragmenten
waar je idd tegen moet kunnen.
Misschien zou ik (Mits het kan)er wat geluidseffecten
erbij doen zoals city geluiden die zachtjes achtergrond sissen…
 
Ik vind het de soundtrack van Stranger Things op het moment dat ze in de Upside Down zijn. Ik vind 'm weer apart en mooi.

dank! Stranger Things maar een paar afleveringen van gezien.. wat jammer is... toch eens weer vanaf het begin kijken.

maar dank! gebaseerd op de patch versie 1 overigens, maar wel flink aangepakt.

Dit lijkt wel iets uit jaren 60/70;
duistere analoge experimentele
random lsd psychedelische trip soundscapes , alla
2001 a space odyssey…:okdan:

Op TV en mode/film was dat toen heel “trendy”;
Lange stille takes die bijna/soms 5 minuten per take duurde.
Uren naar een tafel kijken die op het podium staat.
Een 3 uur durende toneelstuk van 3 woorden…
of een paars witte gestippelde onderbroek in een mooi schilderij frame.
dat was kunst.

Het leunt tegen ambient maar dan
het zijn meer geluidsfragmenten
waar je idd tegen moet kunnen.
Misschien zou ik (Mits het kan)er wat geluidseffecten
erbij doen zoals city geluiden die zachtjes achtergrond sissen…

me like 60/70......

ik weet niet of je op v1 (altijd leuk als er een MK2, of V2 verschijnt, de eerste ineens als MK1 wordt genoemd, of V1), V2 Schneider reageert...
maar vond de stiltes wel een manier om mijn overdaad eens in te perken... of bedoel je dat niet?

ik merk wel dat langzaam ga werken naar meer gelayerd werk, goed V2 Schneider was al een variant, en klinkt geheel anders, en kan die nog goed aanpakken. houd er soms wel van, ik kan soms met 1 sample in verschillende plugins, een hele track maken, of die gebruiken in een track. het ding, de sample, aan mogelikheden, geheel leegtrekken.

maar dat heeft zijn beperkingen, of juist niet. ach, ik ga waar ik heengaa (huh???, sja, ja.... ad hoc produkties!).
 
Ik weet niet wat een V2 Schneider is. (een plug-in?)
Ik lees niet alle treats want de brengt bij mij alleen maar verwarring op.
ik zie de hoofdstelling en skip ff naar de laatste thread en haak er op in.
Met mijn lees snelheid is te langzaam zo niet onmogelijk om alle treats "ff" door te lezen en goed antwoord te geven...:o:

De stiltes zijn wel gaaf maar stiltes kunnen je ook laten schrikken. 8D
en natuurlijk heeft het iets om van één patch 'n heel geluidsbad te laten klinken:okdan:
 
Wow vink, je bent weer productief geweest.
Ik heb vandaag naar alle nummers geluisterd, heb de comments niet gelezen. Dit is zo echt de muziek waar ik 20jaar geleden veel mee bezig was, COld meat industry en ant-zen achtig lawaai. Ik was op het genre wat uitgekeken, ik miste een nut of doel voor het genre. M.a.w. het was plezant om te maken, maar als luisteraar moest je al pretty f*cked up zijn om ervan te kunnen genieten. Er waren natuurlijk de uitzonderingen (deutch nepal is voor mij nog altijd een hoogtepunt).
Om nu na zoveel jaar eens even terug in het genre te vallen, heb ik van elke minuut genoten. Ik had een paar comments genoteerd, maar ga het zo laten. Ik denk toch niet dat je zaken opnieuw zou gaan opnemen... Mijn grootste overkoepelende opmerking is: zorg dat het verhaal klopt. Soms mis ik een einde/hoogtepunt/begin.
Van nu af aan volg ik dit draadje met wat meer aandacht zodat ik niet ineens een halve dag nodig heb om achterstand in tehalen :-)

In elk geval, goed bezig, doe zo verder!
 
Ik weet niet wat een V2 Schneider is. (een plug-in?)
Ik lees niet alle treats want de brengt bij mij alleen maar verwarring op.
ik zie de hoofdstelling en skip ff naar de laatste thread en haak er op in.
Met mijn lees snelheid is te langzaam zo niet onmogelijk om alle treats "ff" door te lezen en goed antwoord te geven...:o:

De stiltes zijn wel gaaf maar stiltes kunnen je ook laten schrikken. 8D
en natuurlijk heeft het iets om van één patch 'n heel geluidsbad te laten klinken:okdan:

o met V2 Schneider bedoelde ik versie 2, maakt niet uit (en komt van Heroes van David Bowie, de 2e kant; samen met Brian Eno...)
Stockhausen Syndrome V2 Schneider vind ik wel intrigerend, maar wel lang.

ja, idd lang... ik ga denk ik eens langzaam de kant op naar 'komponenten', bijna komposities, dus...

maar nu nog niet... zie hieronder...
Wow vink, je bent weer productief geweest.
Ik heb vandaag naar alle nummers geluisterd, heb de comments niet gelezen. Dit is zo echt de muziek waar ik 20jaar geleden veel mee bezig was, COld meat industry en ant-zen achtig lawaai. Ik was op het genre wat uitgekeken, ik miste een nut of doel voor het genre. M.a.w. het was plezant om te maken, maar als luisteraar moest je al pretty f*cked up zijn om ervan te kunnen genieten. Er waren natuurlijk de uitzonderingen (deutch nepal is voor mij nog altijd een hoogtepunt).
Om nu na zoveel jaar eens even terug in het genre te vallen, heb ik van elke minuut genoten. Ik had een paar comments genoteerd, maar ga het zo laten. Ik denk toch niet dat je zaken opnieuw zou gaan opnemen... Mijn grootste overkoepelende opmerking is: zorg dat het verhaal klopt. Soms mis ik een einde/hoogtepunt/begin.
Van nu af aan volg ik dit draadje met wat meer aandacht zodat ik niet ineens een halve dag nodig heb om achterstand in tehalen :-)

In elk geval, goed bezig, doe zo verder!

dank!!
ik ken dat hele genre niet, of wellicht wel gehoord, of afleidingen, of andere 'richtingen'.
heerlik dat je genoten hebt.

ik ga de zaken niet opnieuw opnemen, wat zeker kan is dat delen in een groter geheel worden opgenomen, wellicht aangepast.

een verhaal, sja, een zeer goede vriend, zeer goede, weet dan altijd het antwoord; lineair daar doe ik nie aan...
ik probeer de tensie (zo noem ik het, tensie heeft ook iets met dreiging te maken (lees edmund burke, j.-f. lyotard...) op een andere wijze te bereiken.

het blijft eksploratie, dat is geen verdediging, altijd de aanval! ook voor de luisteraar, zelf... die retalieert...

maar een eer dat je het zoveel aandacht heb gegeven, er volgt meer, en sja, de projekten die wat komplekser zijn, uit komponenten bestaan, bestaan wel, maar ik verval in dit soort dingen, sound brut; wat ik nu simpelweg heerlik vind, en ik voel, zoals al gemeld, langzaam een volgende stap komen...

maar nu nog niet.

en speciaal voor BF; een zeer kalm nummer; Calm;

gemaakt in Reaper

Dawesome Abyss
Fxpansion Cypher 2
Biotek 2

patches from scratches, evident! evident!

met MPE ingespeeld (kombi van roli seabord block + 2 Lightpad M blocks, je speelt anders op zo'n blok geeft andere mogelikheden, soms een kombi, soms alleen de blocks, of de seabord), met alle 3 de tracks, armed. dus ze spelen dezelfde MPE kommando's...

 
Er hang hier een beetje een industrieel atmosfeertje… mooie soundscape.:okdan:

indu3.jpg
Er loopt nachts een kerel eenzaam door een industrie terrein... Zoiets stel ik me voor...:walker:
 

Attachments

  • indu2.jpg
    indu2.jpg
    822,8 KB · Bekeken: 88
  • indu.jpg
    indu.jpg
    137,7 KB · Bekeken: 94
Back
Top