thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Prachtig. Heel "rijk" en spannend, er gebeurt superveel zonder dat het overprikkelt.

dank! den duvel zit in de details, is dat een uitdrukking... yep! er gebeurt heel veel, rijke patches, maar heel ingetogen afgesteld, ja soms vliegt het wat..
"Dirt on my fingers": Onheilspellend, dark Sci-Fi-movie-achtig =)8D Net als in je gewone tracks weet je goed emotie over te brengen!

onheilspellend! wederom! o altijd heerlik om te horen, als een van de ridders van de apokalypso.... sci-fi, inderdaad, dat mag ik wel....
en mooie opmerkingen, over 'emoties over brengen', het 'gepiel' is louter bedoeld, ja, inderdaad om iets op te roepen... heerlik om te lezen, dat het werkt.
Knap gemaakt weer, onheilspellende soundscapes, zoals verwacht, compleet in jouw stijl. En de manier hoe het is gemaakt kan alleen jij bedenken!

wederom, onheilspellend, goed, dat is mijn basisstemming van al wat ik doe....... en ja, fijn om te lezen, dat mijn stijl overeind blijft.

sja, in wezen is de convolution truc, zeer bekend.... en zal ook wel eens zo ver gedreven zijn, dunkt me... sja, ok, om idiote vocals te gebruiken als bron.... en de sample voor de IR... nou ja, een beetje mijn... stijl...
Ik zou het metal ambient kunnen noemen.

Het zal een mooie take-passage zijn voor sf films, like Blade runner.

Mooi gedaan.:okdan:

metal ambient! sja! ja! ha! sf, onheilspellend; termen die terugkeren, en terecht. metal ambient, mmmmhhhhh... ja ja!

dank!!!!!!!!

Ik hou van duister. 👍

ha! yeah!! thnx!

lol....gewoon klooien met een ander mans track:D....hoop dat ik je niet beledigd heb met dit geklooi,,,,,was gewoon voor de fun bezig...dacht post het ...
Wel een poging gedaan om in de sfeer van de track teblijven:)

ja klooien met andermans track! je kan me amper beledigen, mijn hoogmoed is overbekend.... o dan zou je heel snel beledigend moeten zijn...
sja, in een ander domein, zo noem ik het maar, heb zeker geleerd om niet beledigd te zijn, ik word er alleen maar scherper van... een belediging maakt me juist, méer zeker, na een fase van volledige wanhoop natuurlik....

maar dit is géen belediging, een hommage!! :Dlekker gedaan zeg, ik zat al te denken om dit verder uit werken, is nu niet meer nodig.....

erg mooie variant, erg leuk dat je dat hebt gedaan! en je bent zeker in de sfeer van de track gebleven, met je eigen stijl, je eigen scherpte... (stijl, betekent gewoon scherpte, stilo.......).

of variant, je hebt het ook eigen gemaakt, ik mag dat, het is wellicht (het is afkomstig van beladen termen) een vreemde zin: de triomf van de roofkunst, dat is soort blurb, noem je het zo, van een werk dat iis gepubliceerd, mijn eigen blurb, en het werk, sja van een zekere sadà\exposadà....... een boutade, op meerdere wijzen.... gaat te ver, om dat hier neer te leggen, en sowieso, wanneer je het leest, staat het ding, ondanks de eindnoten...., totaal op zichzelf... en de blurb, is meer, nee hoe noem je dat, 'ondertitel', het staat op de achterflap.....

of 'authenticiteit is diefstal', dus roof, plunder! vuur!!

me like, en thanks!!!
 
TAO Zjoe One - Spectral Plains

gemaakt in Voltage Modular standalone, met de Request For Music TAO module, of modules, 1 carrier, 3 als modulators (1 voor FM, 1 voor PM, 1 voor AM, alles dus audio rate...).
wat analog shift registers, en wat meer spul.... (zal eens de originele patch zoeken, wat ik precies heb gebruikt, goed het gaat om het 'resultaat';)

listen with your eyes closed......

 
Ergens op een verlaten oord, soundscape...
Dit zou een mooie intro zijn van…
noem maar op.:okdan:
 
Ergens op een verlaten oord, soundscape...
Dit zou een mooie intro zijn van…
noem maar op.:okdan:

dank!! met deze soundscape kan nog wat gedaan worden, kom ik later op terug...
jongen, ik schijt in mijn broek. Doe eens normaal, wil je ;-)

hè hè, :D
:D8)8)8)8)8)
Spectral Plains pakt mij minder.

kan ik me goed voorstellen, het was ook een stem, ik houd van verdediging, maar van aanvallen.... toch, ach ja, taktische verdediging, dan...
gemaakt voor het Dreamscape projekt van @Alterex (waarin een aantal mensen voor ieder deel, stems aanleverden, met 3 voorwaarden, een thema, bpm en scale, o ja, de 4e belangrijkste: gemaakt in Voltage Modular).
ik wil met die stems die steeds ook iets zelf maken... toch mag ik Spectral Plains wel, al is de subtiliteit, te uitgesponnen wellicht... kan zeker worden opgenomen, voor een ander projekt.
Wederom erg knap gedaan.
Angstaanjagend.

dank! angstaanjagend! ha!

en nu, iets totaal anders, een verknipt nummer, struikelend ingespeeld, vervelend, vol fouten! heerlik!

dus, hou je vast... het is niet eens heftig, of angstaanjagend, gewoon; vervelend...

Stumbling Elements

zelfs de titel, is suf..
gemaakt in Ableton Live 11 Suite

Waves Elements 2
U-he Zebra2

met Sends voor Elements: Spectral Blur & Corpus
met 1 Send voor Zebra2: Echo



EDIT: die Waves Elements 2 klinkt wel verrekte goed, ok de spectral blur doet ook mee, en corpus, maar een krachtige VA synth... ik heb m al een tijd, maar nooit echt gebruikt, was wel onder indruk al, van de sound.

o ja, zoals altijd patches from scratches, alles getweakt, van niks...
 
Hoor 'm nu pas, weer mooi! :) Vaag doen enkele geluiden me wat denken aan een 'Yaybahar', die zou ik nog wel 'ns willen hebben.

dank, de link lijkt niet de Yahbahar te hebben, of vergis ik me, ik vond die contact-dingetje met ventilator wel vet (expert-talk!!)... ga de video wel verder uitpluizen...
even de Yahbahar opgezocht, wow wat een bizonder en mooi instrument. pfoef.

ik kijk wel YT vids, over 'maffe' instrumenten.. maar dit is weer een ontdekking. dank! (er is een YT filmpje, erg rommelige setup en volgens mij een contactmicrofoon, met veel DIY, idioot maar erg goed)
 
dank, de link lijkt niet de Yahbahar te hebben, of vergis ik me ...
even de Yahbahar opgezocht, wow wat een bizonder en mooi instrument. pfoef.

Ik krijg eerst een bult reclame als ik de link vanuit de post aanklik, daarna komt de video wel. Ja, dat is een mooi ding, schijnt best lastig te zijn om het na te bouwen. Het is volledig akoestisch, en met die lange veren is het wel een opvreter van ruimte. In het lijn met dit forum, ik vraag me af of je het gedeeltelijk elektronisch kan maken, semi-akoestisch. Om ongeveer hetzelfde ermee te kunnen doen, maar dan wat gemakkelijker te maken en ook compacter.
 
Ik krijg eerst een bult reclame als ik de link vanuit de post aanklik, daarna komt de video wel. Ja, dat is een mooi ding, schijnt best lastig te zijn om het na te bouwen. Het is volledig akoestisch, en met die lange veren is het wel een opvreter van ruimte. In het lijn met dit forum, ik vraag me af of je het gedeeltelijk elektronisch kan maken, semi-akoestisch. Om ongeveer hetzelfde ermee te kunnen doen, maar dan wat gemakkelijker te maken en ook compacter.

hee vreemd nu krijg ik gelijk de goede video, ik klik soms heel snel, wellicht op soortgelijkende video. overigens nooit last van reklames... nu kan ik m goed horen, ik had een andere gehoord.. ook erg mooi..

vreemd genoeg; ik kreeg ik deze, mijn chaos heerst overal;

goed... interessant om een soortgelijk instrument te kreëren, inderdaad, ik ben een total ITB'er, er zijn wel mogelikheden denk ik.... maar zal nooit zo kunnen klinken als...

nogmaals dank, want kwam ook terecht op die andere vidieo, ga de Yahbahar nog beter beluisteren, wellicht eerst samplen... en dan in DeepAudio... dat is wel de easy road...
Heerlijk onheilspellen stuk weer Vink. :okdan:

dank!!! onheilspellend?? dat was eens een vrolijk stuk!! nou moe (om met guust flater te spreken).

en het volgende heb ik vannacht gemaakt, wat vrijwel nooit voorkomt. let op je speakers! en met koptelefoon, op je oren... ik moet wellicht dingen wat aflvakken, rechtstreeks uit Voltage Modular, zonder enige post-produktie.

Stockhausen Syndrome.jpg


de limiter slaat een paar keer aan, dat is een fout eigenlik, ik gebruik geen limiters (bij uitzondering...).

soms verander ik louter de frekwentie van de enige LFO in het geheel, alles is aan elkaar gekoppeld, feedbacks... een methode die ik vooral in Softube Modular gebruik, maar nu ook -blijkbaar- meer in Voltage Modular, met een mininum aan middelen, en eens de standaard modules van Voltage Modular, behalve de slew processor, die ik nogal primitief gebruik....

Stockhausen Syndrome.... heel jaren 50/60 experiment... en dat er veel stiltes vallen, bevalt me wel... ik weet niet of iemand het 9 minuten uithoudt...

nogmaals let op, het knalt nogal, weet niet hoe gevaarlik voor speakers en/of oren...

veel negative space....

listen with your eyes closed......



EDIT: toch een compressor op het eindresultaat (want niet echt herhaalbaar...) zetten, wellicht... de dynamiek is nog al... groot...
 
Creatief, maar eerlijk gezegd geen spek voor mijn bek.. veel te hoge tonen en met momenten doen ze pijn aan de oren, inderdaad. Ma goed bezig gast, als dit je ding is moet je dat doen. Succes!
 
Stockhausen Syndrome.... heel jaren 50/60 experiment... en dat er veel stiltes vallen, bevalt me wel... ik weet niet of iemand het 9 minuten uithoudt...

Ben met m'n Lyra inmiddels wel wat gewend, maar dit klinkt als een hamster die met z'n voortanden over z'n rad stuitert. Na 2 minuten hoopte ik dat-ie maar snel dood ging.
 
Back
Top