thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

Ha, weer een alien wereld, deze keer vol met metalen veren die leven! Klinkt als een vrolijke verenboel.:okdan:

ja een alien wereld. een verenboel, yeah! dank!!

Dit klinkt weer erg bijzonder.
Ook erg toffe invloeden.

dank je!!!!!

Gaaf weer! Krijg bij deze track een beetje het gevoel alsof ik verkleind in een honingraat vast zit en bijen om me heen aan het werk zijn, jij krijgt het altijd voor elkaar de gekste dingen te visualiseren :D

ha weer een visioen, uiteindelik gaat het om visioenen, he... dank je!! ja, inderdaad, het wordt vanzelf cinematisch zonder beeld, behalve in je eigen hoofd.....
Vrolijk idd

Kerstsfeertje. :biertje: je bent zelf de menu.

haha!

ja die zit!

ik wilde al eerder reageren, ik heb al een variant voor deze track, die gewoon "Mutant Version" er achter aangeplakt krijgt, dus 2 versies, maar die bevalt me nog niet (ik gebruik de Spectral Suite + Modulators, half spectral, en wat effekten... moet dat beter uitwerken).

én deze versie mist een 'bottom', die zit wel in de Mutant Version, simpelweg MaxxBass op Silo, maar dat moet wat beter afgesteld worden. of mist, ik wilde toch soms een zware bonk...
en gebruik dan deze simpele oplossing. een envelope follower, met een ander instrument zou kunnen werken, of juist met de Spectral Suite.

goed, die versie die er nu staat, wordt dan vervangen (zelfde link), zal het wel aangeven, want ik kom er nog niet goed uit, een klein detail, dat meer vergt dan ik dacht.
en de Mutant Version, kost ook meer tijd, niet vreemd, Spectral stuff is mij niet vreemd, maar deze specifieke devices, hebben meer mogelikheden dan ik dacht, dus moet ze toch net wat beter leren kennen...

dus wanneer de Mutant Version komt, zal ook deze versie aangepast zijn, met bonks.... lichte aanpassing, die net wat meer geeft... iets meer struktuur ook, en dynamiek..

en komt deze hier te staan, in deze lange thread. die toch gewoon doorgaat. EYMH is nog lang niet uitgedijd tot het uit elkaar valt.......
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik meende een digeridoo te herkennen, maar dat zijn mannenstemmen, niewaar.. een soort van Mantra, zo komt het mij over, origineel en goed.
 
Ik meende een digeridoo te herkennen, maar dat zijn mannenstemmen, niewaar.. een soort van Mantra, zo komt het mij over, origineel en goed.

ik moest even zelf luisteren, nu snap ik wat je met digeridoo herkennen bedoelt; een geluid, komt meerdere malen terug, in wat andere vormen.. al zelf opgemerkt, maar inderdaad het timbre, lijkt op...

vaker, is dat, dat in een track er stemmen te ontwaren zijn, die geen stemmen zijn, maar wel die kwaliteit, om dat woord eens te gebruiken, verkrijgen, mantra, jazeker.
ik merk zelf ook pas later op, vaak, of soms, ik weet het niet, haha... op 1 of andere wijze, ik heb dat hier volgens al vaker gezegd, is dat effekt (ik gebruik het woord vaak en vaker wel erg vaak...) zeer vaak aanwezig.

dank voor je kompliment! en voor het herkennen van de mantra stemmen, ik weet wel, ik ga nu verder, weer, haha, dat daar flink heb op ingezet, vooral in deze 2e versie, in de 1e versie zat het ook al.
mooie omschrijving.
 
Hi @vink, ik ben door een aanzienlijk deel van je tracks heen gegaan en ik hou hier van! Lekker duister, metaalachtig, unheimlich, gelaagd, ijzig. Je bent echt heel goed in sound design met al die granular, sizzle, ringmodulatie effects. 'k Zou niet eens weten hoe je dat voor elkaar krijgt met zoveel gelaagdheid, terwijl ik hier toch best wel wat modules heb staan waarmee je een eind zou moeten komen. Ik vind het vooral fijn als het vagelijk naar tonale harmonische muziek lijkt te neigen met hooguit hints naar ritme of melodie. Doet me dan aan Stockhausen denken (Gesâng der Junglinge en zo). Favorieten (van wat ik geluisterd heb): Fort da da, Distant hunt, The Modelled Man.
 
Laatst gewijzigd:
ik ben door een aanzienlijk deel van je tracks heen gegaan en ik hou hier van

dank!

Lekker duister, metaalachtig, unheimlich, gelaagd, ijzig.

yeah! ha!

je bent echt heel goed in sound design met al die granular, sizzle, ringmodulatie effects. 'k Zou niet eens weten hoe je dat voor elkaar krijgt met zoveel gelaagdheid, terwijl ik hier toch best wel wat modules heb staan waarmee je een eind zou moeten komen.

dank voor je kompliment. fijn dat je ook de gelaagdheid noemt. juist die gelaagdheid is een van de 'werkwijzen', hoe ze elkaar aanvullen of in de weg zitten, wegduwen, opduwen...

zoals al zag, begon deze thread als een experiment, maar het is veel meer geworden. veel opgebouwd kwa techniek, dat altijd in dienst staat voor het gevoel, techniek + gevoel.

vocals, komen weer terug, dat miste ik, EYHM, is vrijwel altijd zonder zang, en sommige nummers worden, niet-EYHM, als ze zang krijgen... dat moest ik ff opmerken...

Ik vind het vooral fijn als het vagelijk naar tonale harmonische muziek lijkt te neigen met hooguit hints naar ritme of melodie.

muziek is natuurlik immer ritme, en niet per se 'melodie'... (of gaan we nu een slangenkuil in...). het is inderdaad wel iets wat geleidelijk ontstaan is, hints naar ritme, b.v.
melodieën, of zoals iemand anders zei hooks, niet dat al mijn tracks dat niet hebben, denk ik, maar ik heb nooit echt op hooks gelet, zeer bewust...
natuurlik iets dragends, duwends, slepends, of hoe het ook wil noemen is van belang; en valt mijzelf ook op dat je zonder wat je zuivere melodieën zou noemen, je toch een sfeer die in dezelfde 'ruimte' zit kunt oproepen, met een ander effekt.

. Doet me dan aan Stockhausen denken (Gesâng der Junglinge en zo)

gesäng der junglinge, geluisterd, ik ken niet alles van Stockhausen zo heel erg goed, al luister ik het nu vrij vaak, en anderen. ik ben heel lang in schönberg en varèse, of mahler... blijven hangen, niks mis mee..

en niet vreemd dat je dat opmerkt, al is de invloed niet groot, maar ik merk dat ik soms de muziekgeschiedenis, moderne muziek, 'herhaal', zelf doorheen ga, en het is niet vreemd, omdat ik natuurlik een aantal premissen volg, al werk ik nog immer zeer ad hoc, en blijft de diversiteit er...


goed, dank voor je reaktie!!!
 
Griezelig stukje soundscape...
Misschien voor een documentaire over oude verlaten fabrieken ergens in nowhere...
hier zou zo'n soundscapeje goed inpassen. :okdan:
 
pure horror.. en de moraal van dit verhaal is?

moraal? geen.... puur effekt, de schok en de duw.... zinzintuiglik..

Tering, wat een heerlijk duistere, nare nachtmerrie. En weer die gelaagdheid! Vind deze zeer, zeer geslaagd meneer Vink. Petje af.

haha! dank! :halleluja

de gelaagdheid ontstaat, door 2 maal Inftiltrator 2 op 2 synths, die prachtig waren ingespeeld (nou, iet wat vreemd, maar toch), en nu alleen lagen zijn..... synths waren? 1 Quanta 2, maar geheel vervormd in een ander geluid. de andere?? moet ik even nazoeken....

en Phase Plant, mocht zonder effekts (buiten interne effekts) blijven....

Unfiltered Audio voegt het ritme toe, geëxtraheerd uit 2 synths.

dank, nogmaals!

Niet tegen de wind in pissen en geen gele sneeuw eten.

dát!
 
Help paniek: de machine gaat ontploffen!!!
O nee - toch niet...

Een happy ending?! - Ongelofelijk! :D ;)
 
Heerlijke fantasierijke track :okdan:
Neemt mijn gedachten mee naar de diepste krochten van de onderwereld waar door de Orbs wapens worden gesmeed voor het veroveren van de bovenwereld
 
Back
Top