thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

wow een hoop kortsluiting en vreemde insecten in deze cockpit :D Gaaf gedaan!

haha het is echt VINK™ in een cockpit...

Je bent lekker bezig in Novum of niet? Ontzettend goeie synth!

is ie zeker! vandaag echt een Novum dag gehad, ben al bezig met een nieuwe preset. en dat worden dan weer een aantal varianten..

(Cockpit (Prophecies))

de 3 novums gebruiken alle 3 dezelfde sample (eigen stem door Madronalabs Virta, loopje gemaakt; opgenomen... van een al bestaande vocal), en bij 1 van de 3 daar heb ik nog layers van andere presets toegevoegd,

de presets zijn wel wat afgestemd voor de hele track. (dus weer varianten...)

een kurieus ding, vind ik het zelf. hahaha.

zit m nu zelf te herluisteren, na een paar uur, vandaag gemaakt...

ja, toch, de struktuur zit er in, vreemd genoeg bezit het een struktuur, en een soort strakheid, maar goed, Novum gaat goed door de bocht.... en 3 Novums, met Fragments, die aardig neurotisch staat ingesteld (is een erg fijne granular effekt, ik blijf natuurlik andere gebruiken. maar zit erg goed in elkaar, veel mogelikheden, strak uitgevoerd).

en terug naar Novum; met mijn eigen samples is het vaak bijna dubbel op, maar toch kan ik ze in Novum zo veranderen, de Timbre Flower, alleen al... en rekombineren....
ach ja dat probleem heb ik vaak; samples door andere sample treatment dingen (ekspert talk!), ik knal gewoon door, totdat er nieuws uitkomt...

hoop dat er snel ook een folder struktuur overeind blijft, anders heb ik geen overzicht meer van de presets die ik heb...
(wel mooi de presets aan de zijkant; het zit goed in elkaar Novum, ook modulatie gaat nu goed, maar in Abyss had je nog andere kleuren, per modulator... wellicht; hopelik een modulatie matrix.. toch merk ik al, dat ik overzicht blijf behouden, want zet MPE routing op verschillende layers...)

goed genoeg!

kortstluiting en insekten! mijn epitheton!
 
Nou, origineel is ie in alle geval, maar ik mispakte me aan de repetitieve tom... stond me wat tegen. Succes ermee, amigo!

origineel! en repetitieve, tis een kick, maar ik snap dat ie niet geheel in de kick range zit. die raast inderdaad door, al is vreem genoeg generatief, dus, met afwisseling..

dank!
 
Laatste drie vink's beluisterd. Sinistere klanken weet je weer uit die exotische software te halen :okdan:

Novum spreekt me ook weer aan maarja ik had geloof ik besloten om het even te doen met wat ik al heb.
 
al is vreem genoeg generatief, dus, met afwisseling..

soms verschilt de techniek van de ervaring. ik had er zelf geen last van, vond 't een fijne puls, overigens.. maar de afwisseling was niet hoorbaar.. misschien wel merkbaar, want ik vond 'm niet saai.. maar goed, die soundscape is natuurlijk wat de track onderhoudend maakt... vond de effecten en opbouw en algemene vibe heeeeel cool.. denk zelfs dat er iets van een subtiele (dub)techno-beat onder zou kunnen, die puls wat meer onderzoeken.. je bron-geluid was ik niet zo'n fan van, wél de insteek, maar soms is een geluid zó digitaal lo-fi, dat het uiteindelijk klinkt als een slechte mp3, en ik moest daar wel aan denken.. toen gaandeweg de "hi-fi" effecten erbij kwamen, had ik er minder last van.
 
Duister. Moest denken aan een onderwereld =)8D Maar wel boeiend.

dank! de onderwereld... zeker!!
Laatste drie vink's beluisterd. Sinistere klanken weet je weer uit die exotische software te halen :okdan:

thanks!!! sinister en onderwereld, ow jullie maken mijn dag,:halleluja
Novum spreekt me ook weer aan maarja ik had geloof ik besloten om het even te doen met wat ik al heb.

altijd goed, Novum is wel erg krachtig, en ik heb zelf de dezelfde belofte gemaakt, met een soort van eindrace... Novum hoorde erbij, ik wist dat ie zou komen en wat ie zou kunnen...
en Tracktion heeft vaak sales, de beste: 50%, via JRRSHOP, met coupon...

maar de afwisseling was niet hoorbaar.

wellicht hoor ik die alleen, die zou er moeten zijn, het is zeker zou bij render, en afspelen, komen er altijd verschillende resultaten uit, niet de puls, die blijft vrij vast, en de bandbreedte van de resultaten is ook minimaal.... dit is geheel onduidelik, ik moet in de Softube Modular patches gaan duiken die ik heb gemaakt, en wellicht wat uit elkaar trekken, om het beter in elkaar te krijgen...

maar soms is een geluid zó digitaal lo-fi, dat het uiteindelijk klinkt als een slechte mp3,

valt mij ook op, after-the-fact, 1 preset is vrij oud, of oud, wat opgepoetst, een 2e preset, had ik net gemaakt, ging mooi samen. wel aan de 1e preset wat afgestemd, getweakt, hoorde dus al wel iets 'rommeligs', zoals je ergens anders zegt, ze moeten tegen elkaar blijven opbotsen, maar ik hoor ook geluiden ontstaan, minimale bij-effekten, die ik er niet geheel in thuis vind voelen. ik weet hoe ze ontstaan, het klinkt idd heel spectraal, mp3 achtig, het zit bomvol harmonischen en inharmonischen, dubbelop, eigenlik door de 2e preset... ik moet het meer aandacht geven, en het kan krachtiger, het is nu meer een voorbijgaan. niet dat ik zelf het slecht vind, haha, integendeel, er kan meer uit worden gehaald, en dingen wat beter worden afgesteld, zodat het nog meer op elkaar botst, zonder afleiding...
 
als er in predator een ritueel zou zitten, zou dit de perfecte soundtrack daarbij zijn.

hè hè thanks!!!

deze is hier al geplaatst, maar was er nooit tevreden mee; de algehele struktuur is overeind gebleven, maar een synth erbij, wat effekten, erbij... betere afstemming, midi editing... etc. strakker. is nog immer een ding, dat, ach.... listen with your eyes closed and judge...... versie 3;

 
Geïnspireerd op de ouwe André Hazes ? Lol
Fort Da Da, refereert dat naar iedereen en alles foetsie?
Het kan niet snel genoeg gaan.

Indringend, en krachtig, goed zo!
 
Fort Da Da - De eerste 2 minuten vind ik prachtig, daarna wordt ie wel wat kil 8D vergeleken bij het eerste stuk. Maar, mooi hoor.

je had de eerste versie al eens geluisterd, daar vond je alleen het eerste deel mooi, het 2e deel geheel niets, wat ik begrijpen kan.

inderdaad, kil deel 2, maar al beter? ik wil nog wat verbeteren aan deel 2. het is vreemd ding, maar ik vind de kontrasten mooi, al heeft maar een zeer spaarzame konstruktie...
Geïnspireerd op de ouwe André Hazes ? Lol
Fort Da Da, refereert dat naar iedereen en alles foetsie?
Het kan niet snel genoeg gaan.

Indringend, en krachtig, goed zo!

haha!

nee, Fort Da, komt Sigmund Freud, is in zekere zin vrij bekend. het is zijn neefje die dat zei, wanneer iets weggooide uit zijn box, oef de hitte, ik moet die hele passage uit mijn hoofd kennen, goed ik heb het staan, en er zal zeker een wikipedia artikel over zijn. het lijkt heel simpel, maar het is, voor mij, vrij intrigerend...

en dank! indringend en krachtig, wow! dank! dank!

hele mooie dromerige track !!

:halleluja
 

(Throat (Re-visions))​


er is een nieuwe versie, meer een sadà\exposadà versie, maar doe m toch eens onder EYMH, aangezien de vocals, meer een instrument zijn.
de mix is verbeterd, tevens. de repetitieve drums, blijven zeer... herhalend... het is generatief, maar de module die ik er voor gebruik, sja, die is wat komplekser, en deze strakke drums... werkt wel..
ga nog, een versie proberen, met een wat meer afwisseling in de drums, maar dan moet ik m uit de patch halen... kleine moeite... maar ik denk dat ik deze versie die finale vind;

 
Precies of er een heks is bijgekomen, die de hele tijd "ashes" zegt. Je einde is wel erg abrupt, heeft dat een bedoeling? Al bij al, heel origineel.
 
Precies of er een heks is bijgekomen, die de hele tijd "ashes" zegt. Je einde is wel erg abrupt, heeft dat een bedoeling? Al bij al, heel origineel.

he he.... yeah..

einde is te abrupt, zoek ik nog een oplossing voor, of oplossing; een origineel einde.....

thanks!!

:halleluja
 
Back
Top