Behringer Neutron Pitch modulation vraag

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.252
Locatie
Hilversum
Ik wil op de Behringer Neutron een subtiele pitch modulation op de oscillator(en) toepassen die ik aanstuur via mijn modulation wheel. Hiervoor gebruik ik de Attenuator functie die ik volgens de handleiding kan gebruiken als een VCA. Daartoe patch ik de uitgang van de LFO naar de ingang van Att1. De uitgang van Att1 patch ik naar de ingang van Osc 1. Vervolgens patch ik de Assign uitgang (Modulation wheel) naar Att1 CV in. Maar als ik dan de knop van Att1 zelfs nog dicht heb staan dan krijg ik al een behoorlijke pitch modulation. En wanneer ik mijn Mod wheel dan open duw wordt die modulation enorm groot. Oftewel het voltage dan uit Att1 komt is al dusdanig groot dat er geen subtiele pitch modulation te maken is.

Heeft iemand dezelfde ervaring en weet iemand misschien een oplossing?
 
Wat gebeurt er als je de att patch helemaal niet maakt en je draait aan het modulatie wiel ? Ik neem aan dat de modulatie dan opengaat. Dus die connectie is pre-wired. Door de uitgang van de Assign in te pluggen verbreek je die connectie niet, dus als je dan de att maar een beetje open hebt krijg je dubbele modulatie.

Kijk in de edit software of er een manier is om die standaard connectie te verwijderen.

Hoe het meestal werkt in een pre-wired synth met patch points: plug iets in een ingang, dan verbreek je een pre-wired connectie. Plug iets in een uitgang en je maakt een splitsing, de pre-wired connectie blijft bestaan.
 
Ik denk dat ik er al achter ben, maar het is een eigenaardig ontwerp. De uitgang van de LFO is prewired naar Att2, en dié gaat weer naar Att1. Als ik dus pitch modulatie wil bedienen via mijn mod wheel dan moet ik de uitgang van Att1 patchen naar de ingang van de VCO, en vervolgens Att2 een klein stukje opendraaien. Volgens de handleiding zou de assignable output (mod wheel) hard wired moeten zijn naar Att1 CV. Echter, dat lijkt niet te werken. Als ik dat gewoon handmatig patch (Assign -> Att1 CV in) dan werkt het wel. Maar het eigenaardige is dus dat ik de pitch modulation depth nu dus moet instellen met Att2. Als ik Att1 open draai dan krijg ik pitch modulation zónder dat ik mijn mod wheel open draai. (kunt u het nog volgen?). Het lijkt dus alsof Att1 en 2 omgedraaid zijn?? Of anders nog, het lijkt alsof de Att1 CV input eigenlijk werkt op Att2!
 
Laatst gewijzigd:
Ja... als beginnend synthersist is de normalised routing van de semi-modulaire Neutron niet al te helder, heb ik ervaren. Ik heb het "Neutron normalised routing" schema uit de handleiding maar uitgeprint en vlakbij mijn syntherdingen opgehangen. Dit voorkomt ook overbodige patching.
Fijn dat je eruit bent.
 
Ik heb geen Neutron maar om iets meer controle te houden over dergelijke pitchmodulatie gebruik ik sowieso vaak twee attenuators achter elkaar. De eerste wat globaler, de 2e voor precisiewerk.
 
Back
Top