Interface kalibreren voor Room EQ wizard

talkboxert

De man achter Exceeder
Lid sinds
9 augustus 2005
Berichten
679
Locatie
Amsterdam
Ik moest er maar eens aan geloven: acoustische treatment :mega: Ik gebruik m'n apogee element 24 en heb ook de behringer ecm 8000 meetmic

Ik loop meteen al vast bij stap 1 van Room eq wizard

Misschien is die kalibratie niet nodig (hoorde ik in een tutorial filmpje iemand zeggen). Maar ik liep lig tegen het volgende probleem op:

Volgens de manual dient eerst de interface gekalibreerd te worden. Plaatje 1 laat het verwachte resultaat zien (ik dacht van een soundblaster)

Ik heb op 2 manieren gemeten, blauw (plaatje 2) is via out 2 van de apogee in in 1 via XLR.

De oranje curve (plaatje 3) krijg ik als ik een jack kabel vanuit de heaphone op input 1 aansluit. Hierbij zie je tijdens de calibratie dat het geluid harder word op de input tijdens de sweep, waardoor ik het sweep level moet verlagen om geen clipping tekrijgen. Dit terwijl voor de sweep de levels prima matchen. Dat is natuurlijk raar want de bedoeling/verwachting is dat het level ongeveer gelijk blijft over de gehele frequency sweep.

In de Apogee Mixer app staan alle monitoring inputs gemute zodat er geen loops ontstaan. De input gevoeligheid van de apogee ingang staat op "instrument", de main outputs op "line" (er is ook een "speaker" setting maar ik luister af via een externe mixer).

Wat doe ik verkeerd? :o:
 

Attachments

  • Screen Shot 2021-07-10 at 17.41.42.png
    Screen Shot 2021-07-10 at 17.41.42.png
    216,1 KB · Bekeken: 195
  • Screen Shot 2021-07-10 at 17.18.53.png
    Screen Shot 2021-07-10 at 17.18.53.png
    401,6 KB · Bekeken: 151
  • Screen Shot 2021-07-10 at 17.19.04.png
    Screen Shot 2021-07-10 at 17.19.04.png
    326,9 KB · Bekeken: 150
Hoi, over die soundcardcalibrering kan ik weinig zinnigs zeggen .
wel 1tip: die behringer meetmic is crap
Heb hem zelf en hij is “verre van recht “.
Heb hem met de digitale analyser equalizer van behringer gekocht en dat bijpassende apparaat corrigeert voor de microfoon ( en niet een beetje)
Hij klinkt ook z.kut als je hem gewoon als microfoon gebruikt
Ik denk dat je of een correctiepreset voor de ecm8000 moet vinden en installeren , voordat je kan beginnen met meten , of dat je het op gehoor moet doen , met veel muziek en testtonen etc .
Maar ja een meetmic voor 34 euro kan zelfs uli niet toveren
 
Laatst gewijzigd:
opgelost dmv splitter kabel in de heaphone out :slotje:
 
Back
Top