4 hardware apparaten tezamen. (vervolg op de morning jam)

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.332
Locatie
Gelderland
Na 1,5 jaar was het tijd om de 4 apparaten die ik ondertussen bezit samen te laten werken.
Nu ik de ruimte heb om het allemaal op te stellen, was dat iets wat al een tijdje kriebelde.
En de onlangs opgenomen 'morning jam' vond ik geslaagd genoeg om verder uit te werken.
De opstelling is nog niet optimaal (wanneer is die dat wel), want ik moest de S37 verplaatsen (normaal staat daar een midi keyboard), maar voor de film was dat de moeite wel waard.
Misschien toch nog wat schuiven in de opstelling.
Man wat klinken die Moogs en Peak toch lekker samen.

Voor wie het interessant vinden :
MC-707 was de sequencer. Midi 1 out via channel 1 voor de Subsequent.
Midi 2 out via channel 2 voor de Peak.
De Minitaur moest via de Thru van de Peak, omdat ik 'maar' 2 midi outs heb op de 707, maar dat werkte prima.
Drums via de 707.

 
Heel mooi! De sequence van de sub37 vind ik wat saai, vooral omdat heel erg overeenkomt met het eerste dat ik op een piano kon denk ik ;). Maarrr, in samenwerking met de Peak is daar niks meer van waar en klinkt het erg mooi. Lekker ook die vrij cleane bass van de minitaur. Toffe setup zo!
 
Heel mooi! De sequence van de sub37 vind ik wat saai, vooral omdat heel erg overeenkomt met het eerste dat ik op een piano kon denk ik ;). Maarrr, in samenwerking met de Peak is daar niks meer van waar en klinkt het erg mooi. Lekker ook die vrij cleane bass van de minitaur. Toffe setup zo!
Ghegheghe.
Ja, idd, dat leer je vrij snel. Ik vind de variatie Gm => Ebmaj9 wel lekker.
Maar het klopt helemaal, erg simpel gehouden.
Hij zat in m'n hoofd en op een mooie ochtend heb ik hem eerst in de S37 gesequenced.

Het idee erachter is om die sequence te gebruiken voor dronebeelden die ik nog moet verwerken.
En dan mag het best simpel blijven. Vooral veel herhaling met een bepaalde sfeer.
Alleen toen ik hem opgenomen had, vond ik het wel de moeite om een project met de Minitaur en Peak van te maken.
Dus.....
Zo geschiedde.

Ja, die Minitaur kan zo lekker rond klinken. Heerlijk.
En de distortion van de Peak kon nu ook een x goed gebruikt worden.
 
Ja die Peak…. Met prijzen van 850 tweedehands blijft ie wel lonken…
Ja snap ik.
Er lonkt nog zoveel naar mij :P
Maar in het geval van de Peak had ik een goed excuus.
Ik 'moest' nog een poly synth hebben.
En die reverb.....
En chorus.
En distortion.
Manmanman.
Simpel genoeg om snel lekker resultaat te hebben, maar ook genoeg mogelijkheden om lekker te tweaken.
Nadelen : 8 voices. (met unison gaat dat hard)
Geen inputs (anders kon je hem ook als veredelde effectenbak gebruiken)
Ja, dan is er de summit, maar die is qua ruimte en budget (meer dan) het dubbele.
Zo groot was m'n excuus nu ook weer niet.

Verder is het puur GAS en nieuwsgierigheid voor mij wat er lonkt.
Ik wil nog altijd graag een MPC-live proberen. Om te kijken of die (ook) goed bij mij past.
En een elektron box spreekt altijd nog tot de verbeelding. Digitakt of digitone.

Maar ik heb ze niet nodig, dus....
Houd ik m'n gas nog even in.
 
haha, herkenbaar. Ik heb sowieso al een tijd lang niks meer 'nodig', maar heee, een hobby mag geld kosten ;). Enige waar ik een beetje op probeer te letten is om niet echt meer iets te kopen dat niks toevoegd (ander geluid, andere bediening) of niet (semi)vintage is. En met de prophet rev2 in bezit (en nog wat andere poly's) zie ik de peak vooralsnog als overkill. Maar die sound die eruit komt die je hier laat horen met die distortion 8~
 
haha, herkenbaar. Ik heb sowieso al een tijd lang niks meer 'nodig', maar heee, een hobby mag geld kosten ;). Enige waar ik een beetje op probeer te letten is om niet echt meer iets te kopen dat niks toevoegd (ander geluid, andere bediening) of niet (semi)vintage is. En met de prophet rev2 in bezit (en nog wat andere poly's) zie ik de peak vooralsnog als overkill. Maar die sound die eruit komt die je hier laat horen met die distortion 8~
Ja idd. Soms mag je jezelf best verwennen.
Maar eigenlijk is m'n setup nu wel lekker overzichtelijk.
En ik heb ergens gelezen (en dat vind ik wel bij mij passen) dat het grote nadeel van een nieuw apparaat is dat je heel gemotiveerd uren en uren gaat knooien.
Totdat de eerste liefde is bekoeld en blijkt dat je nog ongeveer dezelfde skills hebt als ervoor en je behoorlijk wat tijd (plus geld en ruimte) hebt besteed aan iets wat niet echt iets toevoegt aan het eindproduct.
En als ik nu voor mijn gevoel 'net' alles kan behappen. (ruimte en tijd) dan moet het eigenlijk 'in plaats van' (dus 1 weg, 1 er in).

Dus het zal nog wel een tijdje bij youtube blijven en ik ga gewoon lekker muziek maken.
(dat zegt de verstandige stem in mij)

Qua synths heb ik eigenlijk nu niks nodig. Ik merk alleen dat de groovebox / sequencer nog wel iets is waar ik over nadenk voor de toekomst.
Die 707 is heerlijk om op te jammen en past perfect bij m'n beperkte setup, maar ik mis nog iets (wat ik nog niet goed kan benoemen).
Waar ik dat wel in ga vinden weet ik ook nog niet, maar vandaar dat ik daar nog met een schuin oog naar kijk (elektron / MPC)

Leuk man. Het stopt nooit.
 
Heb genoten
Mooie klanken
En inderdaad peak( of summit in mijn geval) blijft me ook steeds verbazen
Mooie klank uit de sub37 ook vind ik
 
Na 1,5 jaar was het tijd om de 4 apparaten die ik ondertussen bezit samen te laten werken.
Nu ik de ruimte heb om het allemaal op te stellen, was dat iets wat al een tijdje kriebelde.
En de onlangs opgenomen 'morning jam' vond ik geslaagd genoeg om verder uit te werken.
De opstelling is nog niet optimaal (wanneer is die dat wel), want ik moest de S37 verplaatsen (normaal staat daar een midi keyboard), maar voor de film was dat de moeite wel waard.
Misschien toch nog wat schuiven in de opstelling.
Man wat klinken die Moogs en Peak toch lekker samen.

Voor wie het interessant vinden :
MC-707 was de sequencer. Midi 1 out via channel 1 voor de Subsequent.
Midi 2 out via channel 2 voor de Peak.
De Minitaur moest via de Thru van de Peak, omdat ik 'maar' 2 midi outs heb op de 707, maar dat werkte prima.
Drums via de 707.


Hola montfrooy,

Dat heb je mooi gedaan,en het klinkt ook lekker helder :okdan:
En het moet bij mij muzikaal blijven daar ben je in geslaagd.

groeten van andreos:)
 
Klinkt zeker lekker !
En als dronevlieger kan ik me wel voorstellen dat het goed onder een filmpje past ...
 
Back
Top