SanktPauli - Oh No (remix)

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Ik blijf het maar proberen :). De stem (van Felicia Lu) is denk ik een kwestie van haat/liefde. Met mijn muziek erachter klinkt het af en toe wat op het dissonante af, maar volgens mij blijf ik steeds aan de goede kant :D.

 
:halleluja :okdan: Ja erg goed hoor. Alle sounds goed gekozen. Draait als een klokje.
 
Niets op aan te merken, helemaal af! Dynamisch in op- en afbouw en fijn samenspel van alle partijen. Sfeertje klopt en bij een tweede keer luisteren hoor je weer nieuwe dingen. Chapeau!
 
yo,

lekker track !:okdan:

De sound is wat harsh hier en daar(mids/mid/highs) em hou je stereo spectrum in de gaten die is iet wat tebreed soms.
Ik heb de stereobreedte wat terug geschroefd.Een wijde sound is lekker maar houd de grenzen in de gaten anders klinkt het allmeaal juist mminder.
In je mix kun je deze issues aanpakken uiteraard. zijn.Kies wat je bv vooral in de highs wil laten doorkomen bv de hih hats.
IK zet hieronder een vb.tis laag kwaliteit mp3 dus de sound wordt het uiteraard niet beter op...is meer bv voor de sound balans.
Verder is de voice flow niet altijd even lekker met de beat hier en daar.
Maar cewl gemaakt .
 

Attachments

  • untitled.mp3
    3 MB
Bedankt voor je reactie @just a dude . Ik hoor in jouw versie wel dat het wat 'opener' klinkt, maar ik vind het lastig te beoordelen vanwege die lage kwaliteit van de mp3. Hoor zoveel van die typische mp3-vervormingen dat ik geen echt goed oordeel kan vormen. Mocht je willen, dan kan ik wel een hogere kwaliteit richting jou sturen. Verder ben ik wel benieuwd op welke punten je de flow van de vocals niet zo lekker vindt. Op een gegeven moment, als ik er een tijd mee bezig bent, hoor ik dat echt niet meer :).
 
Hey ,

ja lage kwaliteit is niet fijn natuurlijk.
Mijn advies: ga terug naar je mix daar is de echt winst te behalen en kun je de problemen aanpakken.
Ik herinner de sessie niet meer precies meer maar geloof dat ik erg veel EQ moest doen om wat mud op teruimen in (300<>600)low mid frequncies en EQ's om de balans wat meer terug tekrijgen vanwege teveel hoog frequencies.
Verder was de MID/Side balans ook beetje to much.Hou dit in de gaten.
Ik ben geen PRo masteraar maar als ik die pet op zou hebben zou ik adviseren om je mix goed tekrijgen en dan heeft een masteringproces pas toegevoegde waarde.
Het voelt vooral in het begin van de track of de zang en het tempo(beat) elkaar niet echt complimenteren.
Maar nadat ik de track een paar keer gehoord had , stoorde het mij niet echt meer.
 
Je ik volg just a dude ook wat mix betreft. Maar content is belangrijk. Mix komt achteraf.
Een halfbakken stuk muziek met een top mix blijft halfbakken...
 
Je ik volg just a dude ook wat mix betreft. Maar content is belangrijk. Mix komt achteraf.
Een halfbakken stuk muziek met een top mix blijft halfbakken...
Sankt Pauli is gelukkig vooral bezig met waar hij goed in is: muziek inhoudelijk mooi maken. Dat is de basis. De rest is afwerking.
 
Back
Top