Behringer TD3 MO “Modded Out”

td-3-mo-aufmacher.jpg



Maandag 5 juli 2021 - Teaser​


Deze vrijdag is het dan zo ver:




Vrijdag 9 juli 2021 - Aankondiging​


"Voor lezers die niet bekend zijn met de Devil Fish Mod, kan deze wijziging worden omschreven als een "bundel" van wijzigingen. Deze modificatie werd aangeboden door Robin Whittle voor de TB-303, gemodificeerde TB-303 zijn geprijsd in de range van 2.500-3.500 euro en zijn moeilijk te verkrijgen.

Of en hoe er een samenwerking met Robin Whittle tot stand is gekomen is niet bekend en niet bepalend voor deze test.De focus van dit artikel ligt op het geleverde testapparaat en zijn functie, afwerking, geluid. Onderwerpen als duurzaamheid, bedrijfscultuur, auteursrecht etc. van de kant van Behringer zijn bewust vermeden, omdat deze onderwerpen belangrijk zijn, maar al te vaak aan de orde zijn geweest in de context van tests en het resultaat zal geen brede consensus zijn. Bij de TD-3-MO staat de "MO" voor Modded Out (volgens de bijgevoegde handleiding), waarom verschillende mediaberichten over Murdered Out mij te boven gaan. Wat Behringer met de TD-3-MO levert en of de extra functies in de praktijk een meerwaarde bieden, moet dit artikel laten zien.

Een eerste blik: Behringer TD-3-MO
Het apparaat wordt geleverd in een eenvoudige verpakking inclusief handleiding, voeding en typische Behringer sticker. De handleiding is deels in het Duits geschreven, verder voor de Europese markt. Het apparaat is licht met ca. 900 g en het formaat is al net als de TD-3 met 305 x 165 x 56 mm (BxLxH) ongeveer zo groot als een Roland TB-303, die verrast is. De behuizing bestaat uit twee kunststof delen, het bovendeel en de onderzijde, de onderzijde is donker en transparant. Het apparaat is torsiestijf, de potmeterdoppen zijn eenvoudig gemaakt en van kunststof, maar liggen toch lekker tussen de vingers doordat ze licht gegroefd zijn. De potten wiebelen niet, hier worden gesloten 9 mm potten geplaatst. U kunt ze ook later zelf aan de behuizing vastschroeven, mits de moeren daarvoor geschikt zijn."


fabrikant: Behringer | Product | TD-3-MO-AM
bron: Test: Behringer TD-3-MO, TB-303-Devil-Fish - AMAZONA.de

video:



Edit 11 juli 2021: samenvoeging openingsposts van @MonoTron en @Mde
 
Last edited by a moderator:
Is het ding nu inmiddels al te krijgen en heeft iemand hem al geprobeerd?
Ik heb hem bijna direct besteld bij Thomann nadat hij bekend gemaakt werd, maar zit er nog op te wachten. Verwachte leverdatum is nu "binnen enkele maanden". Bax beweert dat je hem over 12 werkdagen al in huis hebt, maar dat moet je niet geloven. Waarschijnlijk is Thomann eerder dan Bax en Thomann is in de regel (i.t.t. Bax) wel eerlijk over de verwachte leverdatum.
 
Ik heb hem bijna direct besteld bij Thomann nadat hij bekend gemaakt werd, maar zit er nog op te wachten. Verwachte leverdatum is nu "binnen enkele maanden". Bax beweert dat je hem over 12 werkdagen al in huis hebt, maar dat moet je niet geloven. Waarschijnlijk is Thomann eerder dan Bax en Thomann is in de regel (i.t.t. Bax) wel eerlijk over de verwachte leverdatum.

Ok balen. Als het maar niet zo lang gaat duren als de Behringer TR-9. Laat maar weten hier als hij binnen is en hoe hij bevalt.
 
Ik kreeg zowaar deze week een mailtje van Thomann met een update.
De verwachtte leverdatum van mijn bestelling is nu 31 Januari. Eerst zien, dan geloven.
 
Ondertussen weer een mail gehad van Thomann dat de TD-3-MO levering weer uitgesteld wordt naar “waarschijnlijk” 17-2-2022…

Toch lees ik dat her en der mensen het ding al wel hebben binnen gekregen..

Nuja, ik heb geen haast :)
 
Potverdorie, ik was "one of the Lucky few" die zijn RD9 al begin juni had ❤ Maar deze dikke acid bak duurt toch langer dan ik hoopte...

Mijn 2-tier stand is al tijden maar voor de helft gevuld met een "gewone" TD3 🤤
 
Die MO die trekt me ook wel. Er zitten ook gewoon wat meer patch mogelijkheden op. Maar goed de RD-9 en KARP 2600 Mini nog meer en ik wil eigenlijk ook nog wel eens een vintage ***** **** scoren dus ik vermoed dat ik hem niet voor eind 2022 heb. Dan loopt die Waldorf M nog zachtjes mijn naam te zingen en die Erica drumbak. Wordt een druk jaar!
 
Enig idee of de echte Devil Fish mod nog kan worden uitgevoerd door Robin Whittle?

PS: Ik vind de resonantie van de Tehringer echt baggerslecht. De rest lijkt er wel redelijk op.
 
Potverdorie, ik was "one of the Lucky few" die zijn RD9 al begin juni had ❤ Maar deze dikke acid bak duurt toch langer dan ik hoopte...

Mijn 2-tier stand is al tijden maar voor de helft gevuld met een "gewone" TD3 🤤
Bij mijn weten heeft Behringer de laatste 2-3 maanden niks meer uitgebracht. Waarschijnlijk zal dit te wijten zijn aan de componenten schaarste.
 
Back
Top