Behringer TD3 MO “Modded Out”

td-3-mo-aufmacher.jpg



Maandag 5 juli 2021 - Teaser​


Deze vrijdag is het dan zo ver:




Vrijdag 9 juli 2021 - Aankondiging​


"Voor lezers die niet bekend zijn met de Devil Fish Mod, kan deze wijziging worden omschreven als een "bundel" van wijzigingen. Deze modificatie werd aangeboden door Robin Whittle voor de TB-303, gemodificeerde TB-303 zijn geprijsd in de range van 2.500-3.500 euro en zijn moeilijk te verkrijgen.

Of en hoe er een samenwerking met Robin Whittle tot stand is gekomen is niet bekend en niet bepalend voor deze test.De focus van dit artikel ligt op het geleverde testapparaat en zijn functie, afwerking, geluid. Onderwerpen als duurzaamheid, bedrijfscultuur, auteursrecht etc. van de kant van Behringer zijn bewust vermeden, omdat deze onderwerpen belangrijk zijn, maar al te vaak aan de orde zijn geweest in de context van tests en het resultaat zal geen brede consensus zijn. Bij de TD-3-MO staat de "MO" voor Modded Out (volgens de bijgevoegde handleiding), waarom verschillende mediaberichten over Murdered Out mij te boven gaan. Wat Behringer met de TD-3-MO levert en of de extra functies in de praktijk een meerwaarde bieden, moet dit artikel laten zien.

Een eerste blik: Behringer TD-3-MO
Het apparaat wordt geleverd in een eenvoudige verpakking inclusief handleiding, voeding en typische Behringer sticker. De handleiding is deels in het Duits geschreven, verder voor de Europese markt. Het apparaat is licht met ca. 900 g en het formaat is al net als de TD-3 met 305 x 165 x 56 mm (BxLxH) ongeveer zo groot als een Roland TB-303, die verrast is. De behuizing bestaat uit twee kunststof delen, het bovendeel en de onderzijde, de onderzijde is donker en transparant. Het apparaat is torsiestijf, de potmeterdoppen zijn eenvoudig gemaakt en van kunststof, maar liggen toch lekker tussen de vingers doordat ze licht gegroefd zijn. De potten wiebelen niet, hier worden gesloten 9 mm potten geplaatst. U kunt ze ook later zelf aan de behuizing vastschroeven, mits de moeren daarvoor geschikt zijn."


fabrikant: Behringer | Product | TD-3-MO-AM
bron: Test: Behringer TD-3-MO, TB-303-Devil-Fish - AMAZONA.de

video:



Edit 11 juli 2021: samenvoeging openingsposts van @MonoTron en @Mde
 
Last edited by a moderator:
Na de teaser eerder deze week hier de amazon.de test, de info van behringer zelf en de behringer aankondigt video!


"Voor lezers die niet bekend zijn met de Devil Fish Mod, kan deze wijziging worden omschreven als een "bundel" van wijzigingen. Deze modificatie werd aangeboden door Robin Whittle voor de TB-303, gemodificeerde TB-303 zijn geprijsd in de range van 2.500-3.500 euro en zijn moeilijk te verkrijgen.

Of en hoe er een samenwerking met Robin Whittle tot stand is gekomen is niet bekend en niet bepalend voor deze test.De focus van dit artikel ligt op het geleverde testapparaat en zijn functie, afwerking, geluid. Onderwerpen als duurzaamheid, bedrijfscultuur, auteursrecht etc. van de kant van Behringer zijn bewust vermeden, omdat deze onderwerpen belangrijk zijn, maar al te vaak aan de orde zijn geweest in de context van tests en het resultaat zal geen brede consensus zijn. Bij de TD-3-MO staat de "MO" voor Modded Out (volgens de bijgevoegde handleiding), waarom verschillende mediaberichten over Murdered Out mij te boven gaan. Wat Behringer met de TD-3-MO levert en of de extra functies in de praktijk een meerwaarde bieden, moet dit artikel laten zien.

Een eerste blik: Behringer TD-3-MO
Het apparaat wordt geleverd in een eenvoudige verpakking inclusief handleiding, voeding en typische Behringer sticker. De handleiding is deels in het Duits geschreven, verder voor de Europese markt. Het apparaat is licht met ca. 900 g en het formaat is al net als de TD-3 met 305 x 165 x 56 mm (BxLxH) ongeveer zo groot als een Roland TB-303, die verrast is. De behuizing bestaat uit twee kunststof delen, het bovendeel en de onderzijde, de onderzijde is donker en transparant. Het apparaat is torsiestijf, de potmeterdoppen zijn eenvoudig gemaakt en van kunststof, maar liggen toch lekker tussen de vingers doordat ze licht gegroefd zijn. De potten wiebelen niet, hier worden gesloten 9 mm potten geplaatst. U kunt ze ook later zelf aan de behuizing vastschroeven, mits de moeren daarvoor geschikt zijn."



TD-3-MO-AM​

Sometime after the release of the original TB-303, creative users realized that there was more to squeeze out of an already amazing bass machine, to produce sounds that were unique to themselves. As word started spreading about third-party mods adding more functions and many more ways to shape sounds, synth-heads around the world wanted to get their hands on a modded TB-303. Now it’s a lot easier to get that awesome “modded-out” sound with the Behringer TD-3-MO-AM, an ultra-affordable and faithful homage to the iconic synthesizer that’s capable of creating some fiery basslines and much more.

With its pure analog signal path, 16-step sequencer and authentic VCO, VCF and VCA filters, the TD-3-MO-AM is sure to become one of your favorite synthesizers.

Pure Analog Signal Path
Great care has been taken in engineering the TD-3-MO-AM, including the true to the original VCO, VCF and VCA designs and pure analog circuitry with matched transistors. This highly-focused attention to detail is what gives TD-3-MO-AM its ultra-flexible sound shaping capability, which covers a wide spectrum for you to create some super-funky bass lines and pounding rhythms that can keep you, and the crowd, grooving all night long.

Rock Right Out of The Box!​

Your TD-3-MO-AM comes ready to rock, thanks to its default signal routing that doesn’t require lifting a single patch cable to instantly create amazing sounds. The highly-intuitive layout lets you easily tap into the inspired sounds of 1980s and ’90s wave, EDM and synth-pop music tracks that made history – or to design incredibly fat and original sounds that will make you a legend in your own right!

 

Attachments

  • td-3-mo-aufmacher.jpg
    td-3-mo-aufmacher.jpg
    188,6 KB · Bekeken: 234
Er vanuit gaande dat hij de knoppen ongeveer hetzelfde heeft ingesteld vind ik de Roland toch wel een stuk beter klinken eerlijk gezegd. Veel organischer als geheel en betere accenten. De Behringer klinkt dan weer of te dof of the veel 'squeelch'. Hij klinkt ook statischer of zo. Je mist gewoon de kick van de echte. Maar ja, een echte DevilFish TB-303 is niet te betalen dus we zullen het met the next best thing moeten doen.
 
Laatst gewijzigd:
Jammer dat er uitsluitend aandacht besteed is aan de bekende modificaties. De arp en random opties zoals op de Bass Bot waren me ook wel wat waard geweest...
 
Prima update. Ik ga hem niet preorderen maar die komt hier nog wel een keer. Behringer kennende komt er kort na de introductie ook snel een prijsverlaging.
 
Prima update. Ik ga hem niet preorderen maar die komt hier nog wel een keer. Behringer kennende komt er kort na de introductie ook snel een prijsverlaging.

Die 10 euro zal ook het verschil niet maken,ik zie hem niet zo direct erg laag zakken,prijs is al scherp VS het gewone model.
 
Die 10 euro zal ook het verschil niet maken,ik zie hem niet zo direct erg laag zakken,prijs is al scherp VS het gewone model.
Prijs valt me tegen, bijna 2 keer zo duur als de standaard uitvoering.
Ik ga er van uit dat ie over een tijdje in de buurt van de 150 euro zal kosten.
 
Prijs valt me tegen, bijna 2 keer zo duur als de standaard uitvoering.
Ik ga er van uit dat ie over een tijdje in de buurt van de 150 euro zal kosten.
:D
Idd, ongeveer net zo duur als de verzendkosten heen en weer zouden zijn wanneer je je TB-303 naar Robin Whittle stuurt
:D
 
Die 10 euro zal ook het verschil niet maken,ik zie hem niet zo direct erg laag zakken,prijs is al scherp VS het gewone model.
Tot nu toe is het bij de meeste synths wel gebeurd. De TD-3 werd volgens mij ook geintroduceerd aan 149eu om snel richting de 100eu te zakken.
 
Hoeveel mensen hier die de nieuwe willen of hebben besteld gaan hun oude TD-3 nu verkopen? Je krijgt er denk ik hooguit 60 euro voor, aangezien hij nieuw al voor 99 euro te koop is.
Hiero 😜 ik heb gelukkig de zwarte, die is juist omhoog gegaan van 100 naar 125. Dus kan hem nu nog wel voor 90 euro verkopen denk ik
 
Hoeveel mensen hier die de nieuwe willen of hebben besteld gaan hun oude TD-3 nu verkopen? Je krijgt er denk ik hooguit 60 euro voor, aangezien hij nieuw al voor 99 euro te koop is.
Geen idee, ik denk dat ik de oude gewoon hou. Die paar tientjes schiet niet echt op en altijd leuk voor erbij ... eventueel een keer om zelf mods op uit te proberen als ik ooit eens het soldeeravontuur aandurf.
 
Hiero 😜 ik heb gelukkig de zwarte, die is juist omhoog gegaan van 100 naar 125. Dus kan hem nu nog wel voor 90 euro verkopen denk ik
Lekker houden joh... de 303DF is 'anders' dan een normale ...
Prijs valt me nog mee. Had het duurder verwacht...
 
Prijs valt me tegen, bijna 2 keer zo duur als de standaard uitvoering.
Ik ga er van uit dat ie over een tijdje in de buurt van de 150 euro zal kosten.
Ok,maar ik kan geen jaar wachten voor 50euro,te gaaf ding!
 
Lekker houden joh... de 303DF is 'anders' dan een normale ...
Prijs valt me nog mee. Had het duurder verwacht...

Ik vind de prijs ook wel meevallen eigenlijk. De klank vind ik wel best tegenvallen in dat vergelijkingsfilmpje van post #41.
Ik vraag me af of hij met alle mod knoppen op 0 hetzelfde klinkt als de oude TD-3? In welk op zicht is een 303DF (met alle mod knoppen uit) dan anders dan een gewone 303 volgens jou?
 
Back
Top