Behringer TD3 MO “Modded Out”

td-3-mo-aufmacher.jpg



Maandag 5 juli 2021 - Teaser​


Deze vrijdag is het dan zo ver:




Vrijdag 9 juli 2021 - Aankondiging​


"Voor lezers die niet bekend zijn met de Devil Fish Mod, kan deze wijziging worden omschreven als een "bundel" van wijzigingen. Deze modificatie werd aangeboden door Robin Whittle voor de TB-303, gemodificeerde TB-303 zijn geprijsd in de range van 2.500-3.500 euro en zijn moeilijk te verkrijgen.

Of en hoe er een samenwerking met Robin Whittle tot stand is gekomen is niet bekend en niet bepalend voor deze test.De focus van dit artikel ligt op het geleverde testapparaat en zijn functie, afwerking, geluid. Onderwerpen als duurzaamheid, bedrijfscultuur, auteursrecht etc. van de kant van Behringer zijn bewust vermeden, omdat deze onderwerpen belangrijk zijn, maar al te vaak aan de orde zijn geweest in de context van tests en het resultaat zal geen brede consensus zijn. Bij de TD-3-MO staat de "MO" voor Modded Out (volgens de bijgevoegde handleiding), waarom verschillende mediaberichten over Murdered Out mij te boven gaan. Wat Behringer met de TD-3-MO levert en of de extra functies in de praktijk een meerwaarde bieden, moet dit artikel laten zien.

Een eerste blik: Behringer TD-3-MO
Het apparaat wordt geleverd in een eenvoudige verpakking inclusief handleiding, voeding en typische Behringer sticker. De handleiding is deels in het Duits geschreven, verder voor de Europese markt. Het apparaat is licht met ca. 900 g en het formaat is al net als de TD-3 met 305 x 165 x 56 mm (BxLxH) ongeveer zo groot als een Roland TB-303, die verrast is. De behuizing bestaat uit twee kunststof delen, het bovendeel en de onderzijde, de onderzijde is donker en transparant. Het apparaat is torsiestijf, de potmeterdoppen zijn eenvoudig gemaakt en van kunststof, maar liggen toch lekker tussen de vingers doordat ze licht gegroefd zijn. De potten wiebelen niet, hier worden gesloten 9 mm potten geplaatst. U kunt ze ook later zelf aan de behuizing vastschroeven, mits de moeren daarvoor geschikt zijn."


fabrikant: Behringer | Product | TD-3-MO-AM
bron: Test: Behringer TD-3-MO, TB-303-Devil-Fish - AMAZONA.de

video:



Edit 11 juli 2021: samenvoeging openingsposts van @MonoTron en @Mde
 
Last edited by a moderator:
Ik snap het probleem niet. Je programmeert patterns gewoon prima over MIDI. Slide, accent, alles werkt.
 
Het ziet er naar uit dat alles MKII wordt,de Chorus ook al,goede gelegenheid om de prijs omhoog te trekken en iedereen die 1 van die toestellen heeft er opnieuw terug 1 te laten kopen.
 
die devilfish zal vast duurder zijn, ze moesten nog wat kruimels aan de originele bedenker kwijt, die ze niet wou. of toch.
 
die devilfish zal vast duurder zijn, ze moesten nog wat kruimels aan de originele bedenker kwijt, die ze niet wou. of toch.
Geen idee, volgens mij is dat niet zo zeker.
Robin Whittle heeft toch ook maar de mods die destijds te vinden waren toegepast op een synth van een ander bedrijf en er een naam aan gegeven.
Niks slechts over de beste man, maar ik geloof niet dat hij veel rechten heeft in deze.
 
Het zou fijn zijn als die lelijke distortion er af gehaald wordt, of zwaar verbeterd. Inderdaad moet het filter verder dicht kunnen. Verder niet zo veel klachten!
 

Neue Version der TD-3​

Am 9. Juli 2021 soll es soweit sein, dann wird die Behringer TD-3-MO (voraussichtlicher Name) endlich vorgestellt. Zwar nennt das Video keine Bezeichnung, aber ein böse guckender Acid-Smiley und Reso-Gezirpe lassen der Fantasie wahrlich nicht viel Spielraum. Das Projekt hieß erst TD-3-DF, doch man wurde sich mit Devil Fish-Entwickler Robin Whittle nicht einig (siehe unten). Nach der unglückseligen Bezeichnung „Murdered out“ folgte der Arbeitstitel TD-3-XXX und die Bezeichnung „Modded Out“, was laut der Gerüchteküche wohl auch als Kürzel MO nun beibehalten wurde. Das Video lässt uns weder sehen noch wirklich hören, wie weit man die gemoddete TD-3 tweaken und triezen kann, aber in vier Tagen sind wir dann schlauer.


 
Geen idee, volgens mij is dat niet zo zeker.
Robin Whittle heeft toch ook maar de mods die destijds te vinden waren toegepast op een synth van een ander bedrijf en er een naam aan gegeven.
Niks slechts over de beste man, maar ik geloof niet dat hij veel rechten heeft in deze.
 
Ik had liever alleen de env achter midi gehad als je maar 1 keuze hebt.

Ziet er wel tof uit, had zeker deze gekozen tov de originele td-3, maar denk vooralsnog niet om hem we naast te kopen. Aan de andere kant, duophone acid? :D
 
Ah ik hoopte er al op!

En yep... De Behringer TD-3-MO - Besteld...
Waar te bestellen? Bij thomann kan ik het nog niet vinden.

Ah, gevonden en besteld.


 
Laatst gewijzigd:
Back
Top