Behringer 2600-VCO, een ARP-oscillatorkloon voor Eurorack

"Behringer heeft de oscillator losgekoppeld van zijn ARP 2600-kloon en biedt deze nu aan als een volledig analoge 2600-VCO-module voor Eurorack.
Introductie van de Behringer 2600-VCO. Een analoge VCO-module en een authentieke reproductie van het originele ARP 2600-circuit, zorgvuldig gemonteerd in een 16HP Eurorack-module.
De VCO beschikt over 4 gelijktijdige golfvormen, waaronder: sinus, driehoek, zaag en puls.
Deze bieden allemaal een brede frequentieregeling van 10 Hz tot 10 kHz of 0,03 Hz tot 30 Hz in LF-modus.
De pulsbreedtemodulatie kan gelijktijdig handmatig en via een externe CV-ingang worden geregeld.
De module is ook uitgerust met aparte uitgangen voor elke golfvorm en 5 CV-ingangen voor toonhoogteregeling en pulsbreedtemodulatie.
Catalogusprijs: $ 99 (op voorraad en onmiddellijk verzonden vanuit onze fabriek)."


Behringer-2600-VCO.001-1024x576.jpeg



 
Ik ben niet zo gecharmeerd van die gekleurde LEDjes, maar voor de rest ziet die er wel mooi uit hoor. Ben benieuwd of Rob Keeble zich hier ook tegenaan heeft bemoeid, die heeft zelf ook al eens (in heel beperkte oplage) de 2600 VCO's uitgebracht.
 
Ik ben niet zo gecharmeerd van die gekleurde LEDjes, maar voor de rest ziet die er wel mooi uit hoor. Ben benieuwd of Rob Keeble zich hier ook tegenaan heeft bemoeid, die heeft zelf ook al eens (in heel beperkte oplage) de 2600 VCO's uitgebracht.

Die kun je heel eenvoudig vervangen voor LEDs van dezelfde kleur als je dat wilt.
 
heeft dat ding geen sync?
hij tracked ook niet echt goed hoor ik. of moet dat omdat dat vintage is?
 
heeft dat ding geen sync?
Standaard heeft de 2600 (of TTSH) geen sync, is een mod. Dus op zich begrijpelijk dat ze die achterwege laten.

Die kun je heel eenvoudig vervangen voor LEDs van dezelfde kleur als je dat wilt.
Ja, da's waar, maar misschien niet iets wat non-DIY-ers snel zullen doen. Ik denk dat hij wat rustiger zou ogen met LEDs in 1 kleur.
(Ik ben de doelgroep trouwens ook niet. Ik vind Eurorack leuk vanwege de innovatieve module, niet de standaard vintage clones. Gepasseerd station zullen we maar zeggen.)
 
Maar op de BARP2600 zit op twee van de VCO's wel sync, dus hadden gewoon dat schemaatje op een nieuw PCBtje moeten pletteren.
En inderdaad bietje jammer van die kleuren leds, was de reden waarom ik de Gray Meanie heb gekocht en niet de kerstboom.
 
lijkt verdacht veel op de VCO van m'n BARP kerstboom! De fine tune is een draaiknop in plaats van een schuif geworden maar verder identiek. Op de BARP 2600 zit bij VCO 2 en 3 wel Sync trouwens.
 
op de BARP2600 zit op twee van de VCO's wel sync,
Ah, ik ken die BARP niet echt, wel jammer dat ze dat dan niet ook op deze module toegevoegd hebben. Zal wel op de MKII komen. :D
 
de 2600 kan je toch ook gewoon met eurorack patchen? 1 osc voor €99 of een hele bak voor €600 dan vul ik mn rack liever gelijk aan met 26hp in de vorm van de gehele cloon.
 
Back
Top