GS Music GS-e7, nieuwe multi-timbral analog poly Synthesizer uit Argentinië

GS-e7-front-panel.001-1024x576.jpeg


GS-Music-GS-e7-backside.001-1024x576.jpeg



GS Music GS-e7 is nu beschikbaar voor pre-order voor $ 1400 USD. De eerste batch is beperkt tot 10 eenheden en de verzending begint in december 2021.

Polyphony: 7
Multitimbral: 4 parts
Oscillators: 2 voltage controlled analog oscillators (VCO) with sub-oscillators. Hard sync.
Oscillator Waveforms: Triangular, Saw-Tri, Sawtooth, Pulse with PWM. It is possible to mix the pulse with the other waveforms.
Filter (VCF): 24dB / Oct low pass filter (4 poles) with resonance control.
Envolventes: 2 (Attack, Decay, Sustain, Release), Velocity to Attack
LFO: 3
LFO waveforms: Triangular, Ascending ramp, Descending ramp, Square, Sample and Hold
Effects: Chorus, Delay
Presets: 512 programas, 128 multi
Conennections: MIDI IN, MIDI OUT, MIDI Thru, USB, Pitch CV, Cutoff CV, Gain CV, Ext input, Audio Out (L/Mono, R, 1/4″ TRS balanced), Headphones
Power supply: DC 12V 3A
Dimensions: 520mm x 190mm x 108mm
Dimensions (with packaging): 620mm x 290mm x 230mm
Weight: 4.6 kg (estimated)

 
Kan in de spec's nog weinig details over de architectuur v/d VCO's + VCF vinden.
Heeft iemand hier ervaring met deze mensen?
 
klinkt erg goed ssm filters en 3340 osc's?
cool dat die 4 part multitimbral is. maar 7 voices.
vind het verder wel heel vanilla analoog klinken. wel mooi maar goed.
 
klinkt erg goed ssm filters en 3340 osc's?
cool dat die 4 part multitimbral is. maar 7 voices.
vind het verder wel heel vanilla analoog klinken. wel mooi maar goed.

Ik vind hem ook wel een lekkere klank hebben. Beetje richting de SYNTHEX? Mag ik dat zeggen?

Wat wel grappig is is dat als je de officiële Argentijnse prijs omrekent naar dollars, hij dan +/- USD1800 is. Echter is de illegale dollar weer meer waard, in het geval je met dollars in cash naar Argentinië gaat kost hij je maar USD1050,-. Zie: Dólar Blue, Cotización del dólar Blue, precio dólar blue | Dolarhoy.com

Echter kan het nog goedkoper: je krijgt namelijk meestal geen korting in Argentinië, maar je kunt gespreid betalen. Tijdens het afbetalen heb je tenminste 35% inflatie per jaar dus des te langer je betaalt, des te goedkoper het wordt. Weliswaar wordt het iets duurder als je gespreid betaalt (net zoals hier), maar de inflatie heft dat probleem ruimschoots op. Natuurlijk is het allemaal een gok, maar het ergste wat je kan overkomen is dat je inderdaad gespreid betaald hebt. Maar de inflatie stelt je eigenlijk nooit teleur, als je eens een jaar geen inflatie hebt dan is het het jaar er op dubbel.

Dus even rekenen:
(18*ARGP11943)/(100%+(35%*1,5) / 2)*100%/170=USD1001

En dan het gemak van gespreid betalen plus bescherming vanwege de credit card. Moet je wel even iedere maand je dollars blauw omwisselen en de peso's op je bankrekening storten, maar dat deed je waarschijnlijk toch al als je 1,5 jaar in Argentinië woonde.
 
Het valt me op dat er weinig gepraat wordt over deze synth hier op synthforum (en op andere plekken). Ik kwam deze bij toeval tegen op het Youtube filmpje hierboven en heb m in een vlaag gekocht in Spanje bij Enlo1. Het is nu 3 dagen later en de synth staat hier in de studio.

Maar wat een heerlijke synth is dit zeg. Klinkt erg dik en warm en doet me denken aan analoge vintage synths. Oke, zodra je de resonance flink erin gooit klinkt ie wat ielig, maar ik ben erg onder de indruk van wat ie kan. Voor mij is het een blijvertje!
 
... . Oke, zodra je de resonance flink erin gooit klinkt ie wat ielig, maar ik ben erg onder de indruk van wat ie kan. Voor mij is het een blijvertje!
Is het vcf gebaseerd op die nieuwe ssm2044 chips, net als de waldorf M? Kan het zo snel zelf even niet vinden.
Wat vind je van de bouwkwaliteit?
Heel benieuwd om meer ervaringen hiermee te lezen.
In het juli nummer van SOS staat ook een review zie ik net.

Had geen idee dat ie ook in de EU een distributeur had.
 
Is het vcf gebaseerd op die nieuwe ssm2044 chips, net als de waldorf M? Kan het zo snel zelf even niet vinden.
Wat vind je van de bouwkwaliteit?
Heel benieuwd om meer ervaringen hiermee te lezen.
In het juli nummer van SOS staat ook een review zie ik net.

Had geen idee dat ie ook in de EU een distributeur had.
De bouwkwaliteit is goed. De metalen behuizing is stevig en de houten zijkanten zijn mooi afgewerkt. De knoppen voelen stevig aan en zijn gewoon perfect, maar je voelt wel het verschil in kwaliteit met bijv. Moog.

Geen idee waar de filter op gebaseerd is. Het enige dat ik weet is dat het een ladderfilter is en erg lekker klinkt (met de resonance op laag).
 
Wow.. lekker ja!! Lijkt wel een beetje op de Synthex maar die onderscheidt zich, naast de ultra verzadigde chorus nog met een Multi-mode filter.. ooit een keer geproefd bij 'n SFer.. en toen een tijdje naar op jacht geweest.. :D Heb wel een JP6 maar het multimode filter daarop klinkt heel anders..

@Timecop hoe verhouden de osc's zich tot de Andromeda, die had jij toch ook?? Voor mij is dat nog steeds de meest veelzijdige synth.. super flexibel hoe je daar alles kunt routen.. vooral dat dubbele filter.. :)
 
Wow.. lekker ja!! Lijkt wel een beetje op de Synthex maar die onderscheidt zich, naast de ultra verzadigde chorus nog met een Multi-mode filter.. ooit een keer geproefd bij 'n SFer.. en toen een tijdje naar op jacht geweest.. :D Heb wel een JP6 maar het multimode filter daarop klinkt heel anders..

@Timecop hoe verhouden de osc's zich tot de Andromeda, die had jij toch ook?? Voor mij is dat nog steeds de meest veelzijdige synth.. super flexibel hoe je daar alles kunt routen.. vooral dat dubbele filter.. :)
Tsja, ik ben geen expert on het omschrijven ervan, maar ik vind de Andromeda wel lekkerder klinken. Die heeft meer laag. En natuurlijk meer routing/modulatie opties. En de filters van de Andromeda klinken lekkerder vind ik.
 
Wat meer dan een jaar verder. Nog steeds tevreden over de GS Music E7? Is de bouwkwaliteit vergelijkbaar met bijv. een Sequential module? Is er een editor voor om programma’s op te slaan op je computer? Of is het sysex dump?

Heb een OB6 en zat er aan te denken om een Prophet 6 bij te nemen, aangezien die veelzijdig is. Maar de E7 klinkt best wel goed. Meer ‘in your face’ en een dikkere karaktervolle sound. Waarschijnlijk wel wat lastiger in de mix dan een P6, maar dat komt wel goed.

Zijn er volgens gebruikers van de E7 nog nadelen? Als je zou moeten kiezen tussen P6 en E7, wat zou je kiezen?
Met de ladder filter vind ik de E7 overigens wel beter en meer karaktervol klinken dan de Trigon6.
 
Wat meer dan een jaar verder. Nog steeds tevreden over de GS Music E7? Is de bouwkwaliteit vergelijkbaar met bijv. een Sequential module? Is er een editor voor om programma’s op te slaan op je computer? Of is het sysex dump?

Heb een OB6 en zat er aan te denken om een Prophet 6 bij te nemen, aangezien die veelzijdig is. Maar de E7 klinkt best wel goed. Meer ‘in your face’ en een dikkere karaktervolle sound. Waarschijnlijk wel wat lastiger in de mix dan een P6, maar dat komt wel goed.

Zijn er volgens gebruikers van de E7 nog nadelen? Als je zou moeten kiezen tussen P6 en E7, wat zou je kiezen?
Met de ladder filter vind ik de E7 overigens wel beter en meer karaktervol klinken dan de Trigon6.
Ik ben zeker nog tevreden over de E7. De bouwkwaliteit is naar mijn mening meer dan prima, knoppen voelen behoorlijk stevig en de behuizing ook. Weet niet of er een editor voor is, heb hem zelf nog niet aan de computer gehangen.

Enige minpunt dat ik heb gemerkt is dat het volume lager wordt als ik in mijn DAW op play klik. Maar dat is volgens mij meer probleem van FL Studio, want bij mijn OB-6 en REV2 heb ik ook van die rare dingen. Ik zou eens een keer een CC filter moeten proberen, dus ik weet niet of het aan de E7 ligt.

Heb zelf geen Prophet 6, maar afgaande op wat ik van de P6 heb gehoord op Youtube zou ik persoonlijk liever voor een P6 gaan. Die klinkt toch wel behoorlijk warmer/vetter.
 
Bedankt voor je reactie Timecop. Wat ik lees of op YT zie is dat ze vaak het omgekerde melden, maar goed, YT is natuurlijk vaak betaalde marketing En daar kun je ook niet echt vanuit gaan. De E7 kan ik gebruikt voor € 1300,- halen. De P6 module kan ik gebruikt (jaartje oud) voor € 1800,- a € 1900,- halen. De P6 is beperkt kwa modulatie, maar het geluid ligt wel prima in de mix van modern naar vintage(knob). De E7 is wat rauwer denk ik en veel modulatie. Vandaar m’n post, want het zijn beide hele toffe bakken. Na de kerst maar even een keuze maken. ;-)
 
Back
Top