Is dit een plug-in of een sample?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik ging er ook vanuit, wellicht had je dat eerst moeten aangeven. je bent hier nieuw, en wanneer je beter de situatie uitlegt, is het ook veel makkelikker om te helpen.

en je latere reakties kwamen met screenshots, en duidelikkere beschrijvingen. daar hebben we wat aan.
Oké ik zal in het vervolg eerst voldoende uitleg geven omtrent mijn kunnen en kennis over cubase zodat alles wat vlotter loopt van in het begin.
 
en al denk je dat @quifster je 'aanvalt', het is juist heel goed wat hij zegt. zie het als hulp, en ga niet deze thread, dit draadje, 'ontregelen', zoals @Disharmonic schrijft, door op elke slak zout te leggen.
Je hebt gelijk, het sop is de kool niet waard zeggen we in Vlaanderen.
 
ik denk dat we zeker de frustratie kunnen begrijpen, we hebben allemaal nog steeds dingen waar we tegen aan lopen, en niemand heeft er antwoord op....

zie de verschillende reakties, als leermomenten.. want het heeft geen nut, een soort meta-diskussie te gaan doen, hier.

dan haakt iedereen af...
Daar heb je volkomen gelijk in, tenslotte is het maar een hobby waar we over corresponderen en misverstanden zijn er om uit de wereld te worden geholpen.
 
Als je het zo vaag houdt dan lijkt het alsof je even het hele audio productie gebeuren van A tot Z uitgelegd wilt krijgen.
Ja ergens is het vaag houden juist de aanwijzing dat de vrager de materie niet goed kent, en dus moet worden geholpen om verder te kunnen.
 
dan zal er zeker meer hulp komen. we hadden geen beeld van je, nu wel.
Thanks dit hoor ik graag. Ik heb een hele reeks printscreens afgevuurd in verband met de verdwijning van HALion SE Sonic en Groove Agent SE in de VST Plug-in Manager. Ik hoop dat je er wat wijs uit wordt.
 
Thanks dit hoor ik graag. Ik heb een hele reeks printscreens afgevuurd in verband met de verdwijning van HALion SE Sonic en Groove Agent SE in de VST Plug-in Manager. Ik hoop dat je er wat wijs uit wordt.

zie mijn reaktie op pagina 4....
 
Wow jij hebt mooie boxen(luidsprekers of monitoren) staan op de achtergrond. Is het pianoklavier dat ik zie een synthesizer keyboard of een synthesizer arranger workstation ? Ook grote flatscreens die je hebt, dit is wel handig om te werken met een DAW.
 
je ziet overigens ook altijd een ondertitelings optie, die werkt niet perfekt. maar kan ook helpen.
Oké ik zal er in het vervolg opletten zodat ik jullie niet teveel lastig moet vallen.
Ik weet niet op welke synth jij speelt maar ik heb een Yamaha arranger home workstation keyboard psr-s710 uit de middenklasse. Daar heb ik mijn liedjes mee gemaakt.
 
Dus een free gedownloade VST plug-in is niet te betrouwen, omdat er geen installatie programma bij is ingesloten.
Dat is geen reactie op jouw schrijven.

Dit is een toespeling op hetgeen een vorige helper me heeft gezegd in een andere thread, dat er bij een betaalde VST een installatie programma aanwezig is, zodat alles goed werkt met het installeren van een VST Plug-in. De persoon schreef het in een privé bericht.

- als je gebruikers synths download dan zijn het vaak losse DLL's, dan kopieer je alleen deze DLL naar de directory: C:\program files\steinberg\vstplugins
Worden gratis VST Plugins ook gebruikers synths genoemd?
Is Kontakt een gebruikers synth?
als je zelf gemaakte synths download dan zijn die vaak in DLL vorm, daarna zeg ik waar je die heen moet kopieren
Als ik een gratis VST Plug-in download van een website is dit dan altijd onofficieel? En zonder een installatie programma?
 
halion en groove, moet je apart downloaden, had ik al vermeld, evenals de sounds/presets die er bij horen.
via steinberg download manager.
Op de screenshots zie je HALion SE SONIC en Groove Agent SE staan in de map Steinberg>Content.
 
Dus je kunt nog steeds gratis synths downloaden, alleen moet je in dat geval vaak wel de DLL handmatig naar de genoemde directory kopieren als er geen setup.exe of <install>.MSI file bijzit en ze moeten 64 bits zijn.
Ik ben even niet mee: een gratis synth :is dat een VST plug-in die ook een .dll file wordt genoemd?
 
Sorry dat ik het zo stel maar als ik destijds in de zaak waar ik werkte beginners had geantwoord zoals sommigen hier antwoorden, dan had ik gewoon mijn ontslag gekregen. Zelfs als je er als nieuwkomer geen kloten van kent, dan nog moet je op SF met veel geduld geholpen worden. Daar dient SF ten slotte voor. Los van de misschien wat onbeholpen, of onduidelijke vraagstelling!
Daarom een pluim aan Vink voor zijn geduld :okdan:, en een tik @ search64 voor zijn jammerlijke opmerkingen.:beard:
Vriendelijk dank voor uw begrip. Het misverstand is opgelost.
nee hoor, vroeger probeerde ik hier mensen nog wel eens te overtuigen, maar dat doe ik al jaren niet meer, het interesseert mij echt niet meer als mensen op een verkeerd spoor blijven na een advies, als je zo eigenwijs bent dat je vindt dat je het allemaal beter weet, dan helemaal prima! :)

Ik heb je alleen proberen aan te geven dat je je bezig houdt met de verkeerde dingen en dat de type vragen die je stelt en de toon van je vragen er voor zullen gaan zorgen dat je geen steek hier op dit forum verder gaat komen. Daarnaast heb ik aangegeven hoe je het wel kunt aanpakken.

Wat je daarmee doet, moet je zelf weten, voor mijn part ga je nu 5 jaar door met elke dll op je windows machine zoeken en dan steeds hier een vraag stellen waarom die dll niet werkt in cubase.
Ik denk dat vink daar op een gegeven moment ook wel klaar mee is, maar zolang die nog volhoudt, heb je mazzel. Voor de rest negeert iedereen je vragen hier nu al inhoudelijk, dus misschien toch eens iets minder eigenwijs zijn ;)

Sorry dat ik het zo stel maar als ik destijds in de zaak waar ik werkte beginners had geantwoord zoals sommigen hier antwoorden, dan had ik gewoon mijn ontslag gekregen. Zelfs als je er als nieuwkomer geen kloten van kent, dan nog moet je op SF met veel geduld geholpen worden. Daar dient SF ten slotte voor. Los van de misschien wat onbeholpen, of onduidelijke vraagstelling!
Daarom een pluim aan Vink voor zijn geduld :okdan:, en een tik @ search64 voor zijn jammerlijke opmerkingen.:beard:

Wat denk je van deze opmerking?
tja...

als ik vast zou zitten met het installeren van software.. en er heel weinig van snap... en alle hulp kan gebruiken om vooruit te komen.. Dan zou ik quifster z'n hulp gewoon aannemen en niet zo'n houding aannemen. Hij wil je verder helpen en steekt er tijd in.. en je zit inderdaad te kloten met je dll bestanden... z'n kritiek is terecht. Als je dat gaat inzien dan kom je tenminste verder...

je verpest het voor jezelf op deze manier..
Jij hebt blijkbaar tijd genoeg om hierop te reageren. voor de rest heb ik nog niets gelezen van jou dan ook dezelfde raadgevingen om alle cubase filmpjes af te snuffelen en de manual door te lezen. wow wat een hulp.
 
Op de screenshots zie je HALion SE SONIC en Groove Agent SE staan in de map Steinberg>Content.

toch; installeer via steinberg download manager de plugins, zodat ze op de juiste lokatie (hopelik), komen. check dat even in de installers.

steinberg>content zijn libraries, speciale voor cubase, niet de plugins.
 
Maar wat ik nu meerdere malen heb proberen aan te geven is dat je van meerdere mensen hier hulp hebt gekregen die eigenlijk allemaal dezelfde richting wijzen hoe je dingen zou moeten aanpakken, nu zijn we op een punt aangekomen dat we in discussie gaan over de vorm van de posts gaan, lijkt mij onzinnig, want dat lost je probleem niet op.
Daar geef ik je volkomen gelijk in. Daarom dat ik hier verder niet meer op in ga.
 
toch; installeer via steinberg download manager de plugins, zodat ze op de juiste lokatie (hopelik), komen. check dat even in de installers.

steinberg>content zijn libraries, speciale voor cubase, niet de plugins.
Vriendelijk dank, ik zal uw raad opvolgen.
 
Sorry dat ik het zo stel maar als ik destijds in de zaak waar ik werkte beginners had geantwoord zoals sommigen hier antwoorden, dan had ik gewoon mijn ontslag gekregen. Zelfs als je er als nieuwkomer geen kloten van kent, dan nog moet je op SF met veel geduld geholpen worden. Daar dient SF ten slotte voor. Los van de misschien wat onbeholpen, of onduidelijke vraagstelling!
Daarom een pluim aan Vink voor zijn geduld :okdan:, en een tik @ search64 voor zijn jammerlijke opmerkingen.:beard:

Shit, ontslagen bij de boomer helpdesk.
 
Graag nog het volgende: in de Verkenner(explorer) staan twee drivers aangeduid: Program Files-Komplete Kontrol Driver -en ook Komplete Kontrol MK2 Driver.
Mag ik die gewoon laten staan?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top