Is dit een plug-in of een sample?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja halion en groove SE moeten ook zichtbaar zijn.
Dus de VST Plug-in HALion SE Sonic en Groove Agent SE moeten in de VST Plug-in Manager staan?
maar installleer vst's niet als de DAW aanstaat... cubase vindt ze vanzelf bij het opstarten, cubase kontroleert of ie nieuwe plugins vindt, of plugins die zijn ge-updated.
Oké begrepen. Dit is een goede raad die ik waardeer.
 
@gilberto op de meeste fora, zijn dit soort beginners vragen, sja, je moet geluk hebben. ik zag het al een tijdje staan, en had even wat tijd, ter afleiding. beginnersvragen zijn meestal, vreemd genoeg, zeer moeilik te beantwoorden... of beter: het kost veel tijd...

en alsjeblieft, @quifster is gewoon behulpzaam, en we kunnen niet weten wat je niet en wel weet, want het leek alsof je echt niet wist...


Je kunt eveneens het aantal buffers instellen (128 is een goede keuze) en wanneer de Steinberg AI is aangesloten wordt steeds de Steinberg usb asio driver ingesteld door cubase. Wanneer je de Steinberg AI niet aansluit dan wordt het stuurprogramma Generic Low Latency asio meestal gebruikt.

dit is bij voorbeeld al een verkeerde beredenering, in de zin, natuurlik pakt Steinberg AI de steinberg asio driver. want die wordt bij de geluidskaart geleverd.
in andere gevallen, moet je zelf de juiste ASIO driver kiezen, de Generic Low Latency asio is een pleister-oplossing... dus kies in elements de asio driver voor je steinberg geluidskaart..

goed, het probleem is meer, wellicht, stel duidelijke korte vragen. en probeer mensen die reageren, die oprecht je proberen te helpen, want zelf uitzoeken kan, ja veel engels, klopt. als dat je groote moeite kost, ja.. dan wordt het..
ik herhaal, probeer de mensen die reageren, niet zo aan te vallen, want we kunnen niet weten zoals ik al zei, wat je wel of niet begrijpt.

leken zijn altijd welkom. vanzelfsprekend. het is wellicht inderdaad, de eerste post, waarbij ik mijzelf ook afvroeg, huh?

ja veel is in het engels, ik denk dat de meeste hier daar geen enkel probleem mee hebben, en ik schrijf en lees ook veel op engelstalige fora (dat schrijven soms vrij krom...). en kan YT vid's makkelik volgen in het engels.

wanneer je dat niet goed kan, niet iedereen lukt dat, dan is dat in de audio wereld een grote blokkade...

Jij gaat er gewoon van uit dat wanneer iemand schrijft dat hij een leek is, dat die persoon totaal niets kent van een DAW en zijn instellingen. Dat die persoon het verschil niet kent tussen audio en midi.
Dat is een voorbarige en te snelle conclusie die tot misverstanden leidt.

ik ging er ook vanuit, wellicht had je dat eerst moeten aangeven. je bent hier nieuw, en wanneer je beter de situatie uitlegt, is het ook veel makkelikker om te helpen.

en je latere reakties kwamen met screenshots, en duidelikkere beschrijvingen. daar hebben we wat aan.

ik zou zeggen blijf vriendelijk voor elkaar, zeker op een forum, of zelfs in chats, ontstaan veel misverstanden, je ziet elkaar niet, dingen kunnen langs elkaar heen gaan.

ik heb je muziek beluisterd, je kunt spelen, dus ik dacht o die is verder toch. even wat meer introduktie en je krijgt ook meer response.

en al denk je dat @quifster je 'aanvalt', het is juist heel goed wat hij zegt. zie het als hulp, en ga niet deze thread, dit draadje, 'ontregelen', zoals @Disharmonic schrijft, door op elke slak zout te leggen.

ik denk dat we zeker de frustratie kunnen begrijpen, we hebben allemaal nog steeds dingen waar we tegen aan lopen, en niemand heeft er antwoord op....

zie de verschillende reakties, als leermomenten.. want het heeft geen nut, een soort meta-diskussie te gaan doen, hier.

dan haakt iedereen af...
 
Ik denk dat mensen hier op het forum het verschil tussen een sample en een plug-in als net zo fundamenteel zien als het verschil tussen audio en midi. tip: vraag gewoon precies wat je wilt weten, en dan krijg je een zo passend mogelijk antwoord. Als je het zo vaag houdt dan lijkt het alsof je even het hele audio productie gebeuren van A tot Z uitgelegd wilt krijgen.

dit, dit leidde tot de misverstanden. @Eis-T zegt het heel duidelik.

dan zal er zeker meer hulp komen. we hadden geen beeld van je, nu wel.

wees lief voor elkaar! (ja ik weet het, ik ben geen klichee-gedrocht.. toch... soms...)
 
maar ga niet denken o cubase zal 32 bits zijn, op grond van een niet bestaand iets, dus hij kan 32 bits plugins.
in feite is dit logisch dat cubase overschakelt naar 64 bits en de 32 bits niet meer gebruikt. Tenslotte zijn de Windows besturingssystemen ook voor het grootste deel over gestapt van de 32-bits architectuur naar de 64-bits architectuur. In Windows kun je beide architecturen nog wel gebruiken, maar de 32-bits architectuur is veel trager.
 
Mag ik vragen hoe je een lagere snelheid kunt instellen op een video in Youtube?

Klik onderaan in de video op 'instellingen' en vervolgens kun je de afspeelsnelheid veranderen:


kanniksopgooglevinden1.jpg


kanniksopgooglevinden2.jpg


kanniksopgooglevinden3.jpg
 
in feite is dit logisch dat cubase overschakelt naar 64 bits en de 32 bits niet meer gebruikt. Tenslotte zijn de Windows besturingssystemen ook voor het grootste deel over gestapt van de 32-bits architectuur naar de 64-bits architectuur. In Windows kun je beide architecturen nog wel gebruiken, maar de 32-bits architectuur is veel trager.

er is een een potentiële prestatiewinst, die is niet echt groot, het gaat meer om ondersteuning; om een 32 bits versie en 64 bits versie te blijven maken, kost meer tijd, op een bepaald moment moet die beslissing worden genomen.

windows 10 kan nog immer goed 32 bits programma's draaien. en zal dat ook doen, voor hoe lang, weet je nooit, kan best lang zijn. 16 bits programma's no go, tenzij..

goed.

EDIT: dank @Disharmonic , je ziet overigens ook altijd een ondertitelings optie, die werkt niet perfekt. maar kan ook helpen.
 
Laatst gewijzigd:
als je synths koopt of download van een legale synth leverancier, dan krijg je er een installatie programma bij.
Dus een free gedownloade VST plug-in is niet te betrouwen, omdat er geen installatie programma bij is ingesloten.

Ik heb ook een video gezien over het downloaden van een VST Plug-in . Eerst werden er twee gele mappen getoond en een pdf bestand.

Van de twee gele mappen werd er in het filmpje eerst één verwijderd omdat deze alleen was geschikt voor een mac omgeving. De andere map werd geopend en behalve de vst plug-in stond er ook nog een .mse file bij. Buiten de gele map stond ook een.dll bestand. Ik hoor je niet over een .mse file spreken enkel over .dll files.
Is dat geen goede VST Plug-in ?

 

Attachments

  • luc filmpje VST  downloaden 15 juli 2021.png
    luc filmpje VST downloaden 15 juli 2021.png
    589 KB · Bekeken: 120
  • luc filmpje VST  downloaden 15 juli 2021.png
    luc filmpje VST downloaden 15 juli 2021.png
    589 KB · Bekeken: 122
  • luc  twee mappen en een pdf file 15 juli 2021.png
    luc twee mappen en een pdf file 15 juli 2021.png
    604,2 KB · Bekeken: 115
Meer is het niet, wat jij aan het doen bent is ongelooflijk fout. Je gaat geen dll's op je computer opzoeken om die dan proberen te gaan kopieren in een eigen gemapte folder. Jij bent nu support dll's om dingen aan de praat te houden proberen in je daw omgeving te gaan zetten. Dat doet niemand!

Oké ik zal dit niet meer doen Een verwittigd man is er twee waard.
 
en alsjeblieft, @quifster is gewoon behulpzaam, en we kunnen niet weten wat je niet en wel weet, want het leek alsof je echt niet wist...
Sorry voor het misverstand. Ik waardeer jullie hulp en ik ben ook niet meer van de jongsten.
 
dit is bij voorbeeld al een verkeerde beredenering, in de zin, natuurlik pakt Steinberg AI de steinberg asio driver. want die wordt bij de geluidskaart geleverd.
in andere gevallen, moet je zelf de juiste ASIO driver kiezen, de Generic Low Latency asio is een pleister-oplossing... dus kies in elements de asio driver voor je steinberg geluidskaart..
 

Attachments

  • luc   driver steinberg usb asio 10 juli  2021.png
    luc driver steinberg usb asio 10 juli 2021.png
    994,5 KB · Bekeken: 129
Sorry voor het misverstand. Ik waardeer jullie hulp en ik ben ook niet meer van de jongsten.

is begrijpelijk. en je ziet, een direkte vraag, werkt. en is er nu wat achtergrond info.
wat het allemaal wat duidelijker maakt.

ik ga nu de studio in.

halion en groove, moet je apart downloaden, had ik al vermeld, evenals de sounds/presets die er bij horen.
via steinberg download manager.

dan heb je al wat om te gebruiken.

EDIT: op je laatste bericht, die net voor mij kwam; yep kies die. kun je ook later instellen, in, pff, studio. als ik voor cubase zit weet ik alles te vinden, zonder cubase voor mijn neus...

maar kies die asio driver, is geoptimaliseerd voor je geluidsinterface.
 
Dus een free gedownloade VST plug-in is niet te betrouwen, omdat er geen installatie programma bij is ingesloten.
dat is NIET wat ik gezegd heb, als je mij quote dan moet je het hele stuk wel lezen en niet alleen wat je uitkomt pakken.

Dit is wat ik gezegd heb:
- als je synths koopt of download van een legale synth leverancier, dan krijg je er een installatie programma bij. Bijvoorbeeld bij Native Instruments (voor kontakt en reaktor) heb je bijvoorbeeld het Native Access Center, daarin vink je aan welke synths of effecten je wilt installeren (degene die gratis zijn of die je gekocht hebt staan automatisch hierin) en die wordt dan automatisch op de juiste plek geinstalleerd.
- als je gebruikers synths download dan zijn het vaak losse DLL's, dan kopieer je alleen deze DLL naar de directory: C:\program files\steinberg\vstplugins
Wat staat hier:

1e regel: Als je synths bij leveranciers koopt krijg je er een installatie file bij (dat zijn <install.exe of install.MSI files op windows), die installatie files regelen alles voor je
2e regel: als je zelf gemaakte synths download dan zijn die vaak in DLL vorm, daarna zeg ik waar je die heen moet kopieren

Dus je kunt nog steeds gratis synths downloaden, alleen moet je in dat geval vaak wel de DLL handmatig naar de genoemde directory kopieren als er geen setup.exe of <install>.MSI file bijzit en ze moeten 64 bits zijn.
 
Sorry dat ik het zo stel maar als ik destijds in de zaak waar ik werkte beginners had geantwoord zoals sommigen hier antwoorden, dan had ik gewoon mijn ontslag gekregen. Zelfs als je er als nieuwkomer geen kloten van kent, dan nog moet je op SF met veel geduld geholpen worden. Daar dient SF ten slotte voor. Los van de misschien wat onbeholpen, of onduidelijke vraagstelling!
Daarom een pluim aan Vink voor zijn geduld :okdan:, en een tik @ search64 voor zijn jammerlijke opmerkingen.:beard:
 
Laatst gewijzigd:
heb je ze wel geïnstalleerd via de steinberg download manager??
Ja. Ze stonden beiden in de VST plug-in Manager maar zijn door mijn verkeerde handelingen verdwenen.

Ze staan nog wel in de Verkenner in de map Steinberg>Content

Een map Groove Agent 3,09 GB
Een map HALion 1,97 GB
Een map VST Sound 11,7 GB
Kan ik de map HALion copiëren en plakken in VST Plug-in Manager ?
Kan ik de map Groove Agent copiëren en plakken in VST Plug-in Manager?
Kan ik de map VST Sound copiëren en plakken in VST Plug-in Manager?
 

Attachments

  • luc HALion in de VST Plug-in Manager  15 juli  2021 zetten.png
    luc HALion in de VST Plug-in Manager 15 juli 2021 zetten.png
    518,2 KB · Bekeken: 114
  • luc  mappen Groove Agent en HALion  15 juli  2021.png
    luc mappen Groove Agent en HALion 15 juli 2021.png
    516 KB · Bekeken: 112
  • luc  map VST3   15 JULI  2021.png
    luc map VST3 15 JULI 2021.png
    344,3 KB · Bekeken: 114
  • luc map Steinberg Library Manager   15 juli  2021.png
    luc map Steinberg Library Manager 15 juli 2021.png
    351,1 KB · Bekeken: 128
  • luc map native instruments  15 juli 2021.png
    luc map native instruments 15 juli 2021.png
    444,4 KB · Bekeken: 115
  • luc   map VST PLUGINS 32 BIT 15 JULI  2021.png
    luc map VST PLUGINS 32 BIT 15 JULI 2021.png
    391,9 KB · Bekeken: 117
  • luc  VST PLUGINS 64 MAP 15 juli  2021.png
    luc VST PLUGINS 64 MAP 15 juli 2021.png
    517,4 KB · Bekeken: 111
  • luc  dll Halion SE SONIC 15 juli  2021 2.png
    luc dll Halion SE SONIC 15 juli 2021 2.png
    1.010,6 KB · Bekeken: 128
  • luc   Halion en groove staan niet in de VST plug-in Manager  15 juli  2021.png
    luc Halion en groove staan niet in de VST plug-in Manager 15 juli 2021.png
    468,6 KB · Bekeken: 116
  • luc  VST PLUGINS 64 MAP 15 juli  2021.png
    luc VST PLUGINS 64 MAP 15 juli 2021.png
    517,4 KB · Bekeken: 110
Hoe kan ik de Groove Agent 3,09 GB terug plaatsen in de VST Plug-in Manager?
Hoe kan ik HALion SE Sonic 1,97 GB terug plaatsen in de VST Plug-in Manager?
Mag ik de map VST Sound 11,7GB ook in de VST Plug-in Manager zetten?
 

Attachments

  • luc   Halion se  sonic in Dokumenten  15 juli 2021.png
    luc Halion se sonic in Dokumenten 15 juli 2021.png
    306,4 KB · Bekeken: 109
  • luc HALion in de VST Plug-in Manager  15 juli  2021 zetten.png
    luc HALion in de VST Plug-in Manager 15 juli 2021 zetten.png
    518,2 KB · Bekeken: 115
  • luc  normaal vst plug-in manager 14 juli  2021.png
    luc normaal vst plug-in manager 14 juli 2021.png
    392 KB · Bekeken: 117
ik herhaal, probeer de mensen die reageren, niet zo aan te vallen, want we kunnen niet weten zoals ik al zei, wat je wel of niet begrijpt.
Andersom komt hetzelfde neer op mij wat de term "aanvallen" betreft als ik de teksten lees van de zeer behulpzame quifster. Van jou heb ik al wat opgestoken, van hem alleen terecht wijzigingen en verwijzingen naar het grote internet en youtube.
 
Hoe kan ik de Groove Agent 3,09 GB terug plaatsen in de VST Plug-in Manager?
Hoe kan ik HALion SE Sonic 1,97 GB terug plaatsen in de VST Plug-in Manager?
Mag ik de map VST Sound 11,7GB ook in de VST Plug-in Manager zetten?

oeps. rommeltje.

ze moeten natuurlik in de plug-in manager aanwezig zijn.

de vst plugins.

libraries, staan meestal, 99% van de gevallen, op geheel andere lokaties dan vst plugins. goede redenen daar voor...

gebruik de steinberg download manager, om wederom halion en groove agent te installeren. halion is wel zichtbaar als een vst3 plugin, groove agent niet. zit ingebouwd in steinberg?

goed.

daarnaast heb je ook nog de steinberg library manager.

het is zeer onverstandig zaken te verplaatsen, handmatig.

dus herinstalleer halion en groove agent.
kijk of ze libraries vinden kunnen, waarschijnlik wel.

wanneer dat niet lukt; gebruik de steinberg library manager.

het is veel handiger om de tools van steinberg zelf te gebruiken, en aan te raden, om geen overzicht te verliezen. je kunt zelfs met library manager, wanneer de lokatie niet gevonden wordt, de lokatie van een library aan geven, en je kunt zelfs een library verplaatsen.

een vst plugin is een raar ding, soms bevat een vst plugin bijna geen info, soms zit alles er in.

goed.

hoe je vast aan de door steinberg aangeboden mogelikheden om halion en groove agent te installeren, en de libraries te installeren.

ga NIET iets handmatig doen.

zet een library niet in een plugin folder, daar hoort ie niet thuis.

EDIT: installeer ook de andere plugins die bij elements horen, welke dat zijn weet ik niet, aangezien bij elements blijkbaar ook een vst sound library zit.

hou het simpel, wederom, dan kom je er wel.
 
Andersom komt hetzelfde neer op mij wat de term "aanvallen" betreft als ik de teksten lees van de zeer behulpzame quifster. Van jou heb ik al wat opgestoken, van hem alleen terecht wijzigingen en verwijzingen naar het grote internet en youtube.
geen probleem, soms begrijpen mensen elkaar gewoon niet.

Van mij zul je geen last meer hebben :)
 
ja veel is in het engels, ik denk dat de meeste hier daar geen enkel probleem mee hebben, en ik schrijf en lees ook veel op engelstalige fora (dat schrijven soms vrij krom...). en kan YT vid's makkelik volgen in het engels.

wanneer je dat niet goed kan, niet iedereen lukt dat, dan is dat in de audio wereld een grote blokkade...
Ik heb het zowel in het Nederlands als in het Engels wat lastiger als het om technische en steeds 5 manieren(ways) gaat om hetzelfde uit te leggen.

Het is sowieso al dikwijls opletten geblazen in het Nederlands wanneer je de manual van cubase doorleest, dus in het Engels wordt het dan er niet gemakkelijker op.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top