a no mie - Waves of Summer 1

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Zo, lang geleden dat ik op het forum actief was, en mijn gear heeft ook lange tijd stil gestaan. Afgelopen winter heb ik alles weer afgestoft en de studio opgeruimd zodat ik er zelf ook weer in kon. Zelf wat nieuwe spullen gekocht, oa een revox A77.

Ik maak nu alleen nog maar muziek die ik zelf wil maken, zonder te bedenken of het commercieel levensvatbaar is. Muziek die ik zelf op wil zetten als ik bezig ben met andere dingen.. Het resultaat is volgens een vriend 'progressieve ambient world-hop', hahaha. Ik noem het pretentieuze muzak.

Gearheads, je hoort oa
- moog sirin
- moog minitaur
- korg MS10
- Korg x911
- handpan
- rd8, de 808 clone
- td3, de 303 clone
- moogerfoogers en minifoogers
- gitaren en basgitaren
- live drums


Altijd al willen weten hoe drum and bass klinkt in 3/4, luister dan de laatste track...

En... wat vind je er van?
 
Dank je wel! Er zitten heel wat uren aan werk in. Zonder overdrijven denk ik in totaal voor deze drie nummers wel 150 uur...
En inderdaad, dat tweede nummer had wel wat korter gekund :) Aan de andere kant is het wel als achtergrondmuziek bedoeld, dus dan valt het wellicht wel weer mee.

Bedankt voor het luisteren, Jason! Als ik je met een track kan helpen moet je het maar laten weten.
 
Ik geloof dat best. Tegenwoordig steek ik ook aardig wat tijd in een track, ik kan best een track in een dag afmaken maar dan wordt het nooit hoe ik het wil. Het afmixen is vaak ook behoorlijk wat werk. Als je er maar plezier in hebt :okdan:.
Mijn nieuwste track is in afrondingsfase, zal hem delen als ie uit is.
 
Hey bedankt voor het luisteren beiden!

Invloeden genoeg, inderdaad. Geen idee welke het zijn, trouwens. Ondanks dat je van alles meeneemt van de muziek die je luistert weet ik er eigenlijk nooit zo goed de vinger op te leggen welke dingen ik terug hoor in mijn eigen muziek. Helemaal niet nu ik gewoon maak waar ik zin in heb.

Nu ik er zo over nadenk is het waarschijnlijk aardig wat Squarepusher, Massive Attack en Trentemoller.

Nogmaals dank voor de interesse...
 
Ik geloof dat best. Tegenwoordig steek ik ook aardig wat tijd in een track, ik kan best een track in een dag afmaken maar dan wordt het nooit hoe ik het wil. Het afmixen is vaak ook behoorlijk wat werk. Als je er maar plezier in hebt :okdan:.
Mijn nieuwste track is in afrondingsfase, zal hem delen als ie uit is.
Een track in een dag, dat zou wel eens een mooie uitdaging zijn, maar dat gaat me echt nooit lukken.

Dan zou ik echt het inspelen en programmeren, arrangeren en mixen strikt moeten scheiden. Die processen lopen bij mij altijd eindeloos door elkaar. Weg met die drums, nieuwe erin, opnieuw mixen met de rest. Dan moet er ook een nieuwe bas in: inspelen of programmeren, arrangeren, mixen, hele track weer mixen. Toch de volgorde van de plaat weer omgooien. Dan ook een beetje anders mixen... :)
 
Back
Top