customizing Electribe ER-mk2 (2x)

Knop

Stamgast
Lid sinds
8 Maart 2011
Berichten
420
Locatie
ja
Hoi.
Ik heb hier 2x Korg Electribe ER-MKII staan. Perfect werkend, alle knopjes nog lekker, maar de witte belettering was aardig beschadigd. Dus heb ik in een enthousiaste bui de frontplaten helemaal blank aluminium geschuurd.

Zit me nu even af te vragen hoe ik verder zal gaan. Ik he me rotgezocht naar defecte electribes voor vervangende platen, maar dat schiet niet op. Vind de standaard belettering sws niet geweldig qua ontwerp.

Ik zie nu 3 opties voor me:
1. (Zelf?) anodiseren, lay-out professioneel opnieuw laten aanbrengen (anodiseren lijkt me mooiste optie maar nog nooit gedaan. Hoop werk met vieze stofjes en elektrodes enz, resultaat is dan nog onzeker ook..)
2. Primer, netjes met de hand de functies bij de knoppen schrijven ("de home made" look), dan blanke lak voor fixatie
3. Kort in een badje met gootsteenontstopper, volgens kennissen geeft dat een mooi effect op het aluminium oppervlak en stop dat het oxidatieproces. Of alles smelt weg en ik sta met lege handen :D Dan beletteren met hand
Optie X: "belettering is voor wannabe's! Experts werken blind, dus laat maar leeg dat ding"

Iemand hier een goede suggestie? Ervaring met alu. bewerking? Iemand die (semi-)professionele frontplaten kan maken?
Ik wil er echt iets moois van maken om ze vervolgens te kunnen verkopen. Zit ook wel een beetje passie in dus. Het zijn leuke apparaten.

Dit is tevens hét moment voor iemand om aan een electribe met custom look te komen.
 

Attachments

  • 20210702_184535.jpg
    20210702_184535.jpg
    125,6 KB · Bekeken: 198
  • 20210702_184443.jpg
    20210702_184443.jpg
    105,3 KB · Bekeken: 164
  • 20210702_184642.jpg
    20210702_184642.jpg
    83,2 KB · Bekeken: 156
  • 20210702_184609.jpg
    20210702_184609.jpg
    147,3 KB · Bekeken: 156
Etsen!

 
Ik heb een modular panel laatst met de methode "laserjet op papier in spiegelbeeld en dan er op strijken" gedaan en dat werkte goed. Dus dat etsen enzo uit de vorige post doe ik niet. Je strijkt de toner van het papier naar het metaal en laat het papier er dan in water afweken. Als het lukt zit het superstevig, ik heb niets gefixeerd ofzo. Wel moet je oefenen op de juiste temperatuur en tijdsduur. Er staan op internet diverse manuals hoe je dit doet. Als je wilt kan ik wel even zoeken.
 

Attachments

  • print.jpg
    print.jpg
    222,1 KB · Bekeken: 152
@Schimpie en @Mrdrbobo : Vind beide methoden van etsen heel interessant, vooral omdat ik de lay-out precies goed kan opzetten in illustrator.

Zal zelf zoeken, maar goede link vanuit ervaringsdeskundige is ook altijd welkom.
 
en zoiets als styleflip? beetje prijzig maarrr... vandaag nog korting :P
Thx! Wel overwogen inderdaad, maar dat zijn stickers. Die kan ik zelf ook maken voor een fractie van die prijs, maar ik zoek iets slijtvasters.
edit: trouwens wel benieuwd: heb jij dat spul weleens in het echt gezien/gevoeld? Als het er echt uitziet/aanvoelt als lak, is het een optie..
 
Voila:
Zijn 5 minuten strijken vind ik erg lang. Maar zoals ik zei: experimenteer (temp strijkbout, strijkduur, soort glossy papier, etc) wat voor jou de beste resultaten geeft.
Dit lijkt me een mooie manier. Ik heb een laserprinter én stukken aluminium om op te oefenen. Zelfs een strijkbout zwerft hier ergens rond..
 
lukt dat met die toner ook in kleur?
Ik wilde zelf nog eens experimenteren met van die 'waterslide inktjet decals'. Waarschijnlijk wel fixeren met het 1 of ander.
 
Dit lijkt me een mooie manier. Ik heb een laserprinter én stukken aluminium om op te oefenen. Zelfs een strijkbout zwerft hier ergens rond..
Aangezien toner bestaat uit minuscule korrels plastic kun je je probeersels met aceton weer verwijderen. Scheelt weer aluminium ...
 
Back
Top