Stikkers - Side Effects v1 [deep house?]

Rutger

Continuous Learning
Lid sinds
2 april 2002
Berichten
547
Locatie
Mierlo
Het is alweer een poosje geleden dat ik out of the box aan het produceren was (lees: experimenteren met een nieuwe stijl).
Ditmaal deep house achtig, al weet ik niet precies wat het juiste genre is.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Mix & Mastering is nog niet compleet gedaan, maar ook daar mag je zeker alvast wat van vinden :)

 
Kick zou iets meer laag mogen hebben, klinkt nu meer als een krant dan er echt kracht in zit. Geluidjes die er rond 1:20 inkomen zijn leuk gedaan. Stem is nice! De track zou nog wel een soort van drive mogen hebben.
 
Ik vind de track leuk, beetje gek, op een leuke manier. Alleen de zang: de vocal bestaat uit twee stukjes. Het eerste stukje kan nog nét op die noot, maar dat tweede stukje past niet bij dat akkoord. Snap je wat ik bedoel? Ik ben geen muziekkenner maar het heeft met de grondtoon te maken. Het klinkt "vals" in mijn oren. Of is t zo bedoeld? ;)
 
@metatron Heb even een Pultec style EQ over de mix heen gegooid en daarachter een compressor om de kick wat minder attack te geven. Drive komt in v3. Ik ben het er zeker mee eens dat de hi-hat wat meer afwisseling kan gebruiken.

@Knop De vocal komt uit een sample pack en was Fm genoemd, maar de vocal heeft wat noten die niet in de scale voorkomen. Heb daarom maar even VocalSynth gebruikt om de vocal in F min te houden. Thanks! Laat maar weten of het nu beter klinkt. Ik mis dus ook die natuurlijke noot/toon herkenning :)

 

Knap gedaan. Het klinkt beter, in mijn oren, maar nog steeds het gevoel dat ze niet lekker samengaan, die twee. Echt een aantal keer geluisterd maar t blijft, bij mij. Zonde, want leuke zang.
Heb je nog ergens een vervangende zangeres liggen? ;) En met deze vocal dan misschien een andere track maken? Gewoon wat ideetjes.
 
Mooie track, maar:

de baslijn is volledig gestolen van Laurent Garnier (is niet erg)
plus dan die kick+clap, kick+clap, zo ongevarieerd... steekt me wat tegen.
Vocals zijn mooi, lekkere groove ook.
Doe zo verder! :-)
 
Mooie track, maar:

de baslijn is volledig gestolen van Laurent Garnier (is niet erg)
plus dan die kick+clap, kick+clap, zo ongevarieerd... steekt me wat tegen.
Vocals zijn mooi, lekkere groove ook.
Doe zo verder! :-)
Sowieso thanks voor je feedback!
Laurent Garnier ken ik van naam en van 1 nummer: Felix da housecat - Silver screen, waar hij een remix op had gemaakt.
Welk nummer zou het van gestolen zijn?
 
pfff, dat moet ik opzoeken en kan daar geen tijd voor vrijmaken, hij staat op zijn dubbelaar "Retrospective"
De enige track die ook maar een beetje in de buurt komt op die CD is de volgende:


Totaal andere noten: A# - C# - F#
Terwijl ik speel: G - A# - D#

Dus om dan de uitdrukking "volledig gestolen" te gebruiken is nogal ongepast en onnodig.
 
Back
Top