Een hoop kabels kopen... Waar goedkoop?

Zaza

Ingeburgerd
Lid sinds
1 mei 2021
Berichten
54
Locatie
Rotterdam
Hallo forumleden,

Ik ben van plan een hoop kabels te halen, om precies te zijn 10 TS, 6 TRS en 4 MIDI 5-pin. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met tips waar ik dit zo goedkoop mogelijk kan scoren, het schiet namelijk toch wel op qua prijs van wat ik tot nu toe heb gezien hahah! Ik hoor het graag!

Groetjesss
 
Ik heb geen adresjes in de buurt van Panama, de verzendkosten gaan je dan toch nekken hoor.

Als je stiekem gewoon in Nederland bent kun je allekabels.nl proberen. Daar heb ik heel wat vandaan. Verder zijn Bax en Thomann ook niet de duurste. Over het algemeen is Allekabels wat goedkoper als het om dingetjes als (lange) USB kabels gaat, de muziek zaken weer wat goedkoper voor Jack, XLR en dat soort dingen.
 
goedkoop is niet altijd een betere koop. je hoeft nou niet Mogami/ Neutrik... ofzo te gaan kopen, maar let toch op met die goedkoopste kabels, want kwaliteit is er naar. en iets ergers als een optreden of last minute ding, waar plots kabels het begeven is niet fijn.
 
Ik gebruikte altijd sssnake SK366 midi kabels en pro snake TPI audio kabels van Thomann. Die zijn betaalbaar, degelijk en in verschillende lengtes te krijgen. Maar sinds ik alles gebalanceerd ben gaan aansluiten ben ik mijn audio kabels zelf gaan solderen. Ik zag nergens fatsoenlijke betaalbare TRS kabels.

Dus als je nog een zootje TS kabels nodig hebt heb ik nog een doos staan :-) Ik verstuur alleen niet naar Panama...
 
Ik gebruikte altijd sssnake SK366 midi kabels en pro snake TPI audio kabels van Thomann. Die zijn betaalbaar, degelijk en in verschillende lengtes te krijgen. Maar sinds ik alles gebalanceerd ben gaan aansluiten ben ik mijn audio kabels zelf gaan solderen. Ik zag nergens fatsoenlijke betaalbare TRS kabels.

Als je het behoorlijk wilt doen dan komen er bij het zelf solderen nog best wat kosten bij kijken, als je de spullen al niet hebt. Bijv. een heatshrinker. Voor een paar kabels is dat denk ik de moeite niet waard. Daarentegen als je veel gear hebt en alles af en toe omgooit is het wel de moeite waard om het zelf te (leren) maken. Anders zet je net als ik zit na vele jaren met tassen vol kabels die elke keer niet op de goede maat zijn.

Ik koop tegenwoordig 'midrange' kabels, de enige wat duurdere kabel die ik onlangs heb gekocht is een cordial om mijn mengert aan te sluiten op recording spul, dat is toch wel de meest essentiele stap in de schakel al is het ook weer zo dat de zwakste schakel vaak het knelpunt is.
 
Als je het behoorlijk wilt doen dan komen er bij het zelf solderen nog best wat kosten bij kijken, als je de spullen al niet hebt. Bijv. een heatshrinker. Voor een paar kabels is dat denk ik de moeite niet waard.
Klopt, hoewel de connectors die ik gebruik niet ge-heatshrinked hoeven worden. Maar een fatsoenlijk soldeerstation is ook al een investering. Ik had die spullen toch al staan.

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat iedereen zelf moet solderen. Die TS en Midi kabels die ik als voorbeeld noemde zijn ook net zo degelijk en goedkoper dan zelf solderen.
Ik ben alleen nergens degelijke TRS kabels tegengekomen voor een goeie prijs. Soms zijn er wel tijdelijke partijtjes te vinden. Maar ik wil ook graag iets waar ik als ik er tevreden over ben over twee jaar meer van kan kopen.
 
Sssnake, (thomann) maar als je patchbays gebruikt, niet de pro reeks, die werkt niet in mijn patchbays.
Stagg heeft ook multikabel (bax) maar momenteel weinig keuze
Of 2e hands bij iemand die ermee kapt en al zijn gear verkoopt, kan ook interessant zijn.
 
Back
Top