Behringer FOUR PLAY, quad VCA en mixermodule voor Eurorack

Behringer FOUR PLAY is een nieuwe DC-gekoppelde quad VCA- en mixermodule voor Eurorack die werkt met audio- en CV-signalen.

$99 USD.

Intellijel Quad VCA-kloon
Het lijkt erop dat FOUR PLAY een kloon / rip-off is van de Intellijel QuadVCA-module, omdat deze dezelfde lay-out en functies heeft.
Het is jammer, want Behringer heeft de macht om zijn eigen modules te ontwikkelen zonder naar kleine bedrijven te kijken.



Behringer-Four-play-Intellijel.001-1024x576.jpeg


Image_FOUR-PLAY.png


Behringer-Four-Play.001-1024x576.jpeg
 
Qua looks ziet de kopie er beter uit dan het origineel, als ik eerlijk ben. :o:
 
Intellijel Quad VCA-kloon
Het lijkt erop dat FOUR PLAY een kloon / rip-off is van de Intellijel QuadVCA-module, omdat deze dezelfde lay-out en functies heeft.
Het is jammer, want Behringer heeft de macht om zijn eigen modules te ontwikkelen zonder naar kleine bedrijven te kijken.

En van welke insiders bron heb jij bevestiging dat het een kloon is?
 
Het is de vertaling van een stukje uit het bronartikel van Synth Anatomy:

It looks like FOUR PLAY is a clone/rip-off of the Intellijel QuadVCA module as it has the same layout and functions. It’s a shame because Behringer has the power to develop its own modules without looking at small companies.
 
B is aan het verkennen of het acceptabel is om de hele line up van Intellijel na te maken?
 
Het is de vertaling van een stukje uit het bronartikel van Synth Anatomy:

Dus jij ook gaat er meteen van uit dat het zo is als iemand enkel maar neerzet 'it looks like' ?
 
Dus jij ook gaat er meteen van uit dat het zo is als iemand enkel maar neerzet 'it looks like' ?
Beetje naïef? Of kijk je liever weg? Kapitaliseren op de R&D investeringen van anderen is het business model van deze club. Bovendien.. je ziet de modules nota bene naast elkaar op de foto. Zelfs de positie van de knoppen en jacks is identiek.
 
Dus jij ook gaat er meteen van uit dat het zo is als iemand enkel maar neerzet 'it looks like' ?
Waar ben je nou naar op zoek? De OP zet een stukje vertaalde tekst neer MET bronvermelding en Ishi wijst je daar alleen maar op. Ik zie van beiden geen eigen mening of reactie daarop.
 
En van welke insiders bron heb jij bevestiging dat het een kloon is?

uhhh nou van mijn ogen :-) maar alleen de layout.

Denk wel dat ze met hun cool audio vca chips hard kunnen concureren.
Vind het verder moeilijk om er een eenduidige mening over te vormen.
Business is business, het is maar een vca en ze hebben een goede layout zo overgenomen.
Je kunt dit vergelijken met telefoons waarin Samsung lang progressief en verniewend heeft gewerkt en chinese merken dat kopieeren en goedkoop aanbieden.
BH heeft verder weinig ethiek maar goed het kapatalische systeem werk zo.
En kun je er verder weinig over zeggen.
Als je een sterke ethische moraal hebt kun je hem ook niet kopen en het dubbele neerleggen voor de Itellijel.
Is wel de voorspelling, er gaat een harde wind door eurorack waaien.
 
Jammer toch wel in dit geval.
Ze zouden gezien de hoeveelheid knowhow die er in het bedrijf aanwezig is heel goed in staat zijn om nou 'ns een vernieuwende experimentele lijn modules op de markt te brengen .
 
Gaan we weer,….

als er een ander merk dan B. op had gestaan had niemand wat gezegd!!

hoop dat ze de wat duurdere euro modules gaan kopieren, scheelt me aardig wat centen 🤓
 
Waar ben je nou naar op zoek? De OP zet een stukje vertaalde tekst neer MET bronvermelding en Ishi wijst je daar alleen maar op. Ik zie van beiden geen eigen mening of reactie daarop.

Wat is je probleem?

De mening wordt gedeeld,dat is al genoeg,en er is geen feitelijke bronvermelding die bevestigd dat het een kopie is.

Er wordt alleen maar geroepen dat het lijkt op iets wat bestaat zonder beter weten in.

Electronica kan dus volledig anders zijn.
 
Wat is je probleem?

De mening wordt gedeeld,dat is al genoeg,en er is geen feitelijke bronvermelding die bevestigd dat het een kopie is.

Er wordt alleen maar geroepen dat het lijkt op iets wat bestaat zonder beter weten in.

Electronica kan dus volledig anders zijn.
Inderdaad. Het zou goed kunnen dat dit van binnen een wavetable synthesizer is die vooral bedoeld is om tuba geluiden zo realistisch mogelijk te produceren.
 
Ja nee dat het frontpaneel een letterlijke kopie is en dat Behringer bekend staat om dit soort jatwerk is inderdaad allemaal maar circumstantial. Het zal inderdaad wel van de grond op opnieuw ontworpen zijn, dat is idd hoe Ulli rolt leert de ervaring.
 
Ik heb echt 0 probleem als ze een onbereikbare oude synth 1 op 1 namaken (ook al is niet iedereen het daar ook mee eens), maar dit is echt weer fucking schaamteloos.
Helemaal mee eens. Ik vind het heerlijk om te zien hoe Behringer de vintage markt heeft opgeschud. Aan de andere kant heb ik hier wel moeite mee. Danjel, de eigenaar van Intellijel, is een goede vriend van me, en ik help ook wel eens met het ontwikkelen van nieuwe Intellijel producten. Dus ik weet hoe hard Danjel voor zijn positie gewerkt heeft en wat er bij het ontwikkelen van nieuwe modules komt kijken. En dat is veel meer dan je misschien zou denken.

Behringer slaat de hele R&D fase over, en loopt verwaarloosbaar risico, ze kunnen gewoon goedlopende Eurorack modules clonen. Ik denk dat ze heel goed uitgezocht hebben hoe ver ze kunnen gaan, en dit is blijkbaar binnen het wettelijke. Het enige dat kleine bedrijven zoals Intellijel kunnen doen, is juridisch de boel dichttimmeren, maar dat zal ook het nodige kosten. Lekker aanklooien in Euroland is er niet meer bij, Uli dwingt iedereen om superzakelijk met zijn producten om te gaan. Dat is aan de ene kant heel jammer, maar aan de andere kant ook hoe zaken werken.
 
Ja nee dat het frontpaneel een letterlijke kopie is en dat Behringer bekend staat om dit soort jatwerk is inderdaad allemaal maar circumstantial. Het zal inderdaad wel van de grond op opnieuw ontworpen zijn, dat is idd hoe Ulli rolt leert de ervaring.
Hoezo? Ook elektronisch kan dit een 1 op 1 kopie zijn, hoeft helemaal niet van de grond af ontworpen te worden. Ik zal Danjel van Intellijel eens vragen, ik weet zeker dat hij hier ook elektronisch naar gekeken heeft. De meeste tijd bij het ontwikkelen van modules zit in het bepalen van de feature set. De elektronica is vaak het probleem niet, dat volgt logisch uit de feature set.
 
Gaan we weer,….

als er een ander merk dan B. op had gestaan had niemand wat gezegd!!

hoop dat ze de wat duurdere euro modules gaan kopieren, scheelt me aardig wat centen 🤓
Leuk die smiley met bril, maar het grote plaatje zie je niet echt. Wel goed om te horen dat het je wat centen gaat schelen.
 
Back
Top