Universele Adapter AC DC Probleem

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Hallo iedereen,

Voor mijn externe HDD van LaCie Porsche Design had ik een adapter deze was al binnen een half jaar stuk toen zeiden ze je kan ook een Universele Adapter kopen (12 V) dus toen kocht ik bij Alle Kabels :
1307586 Universele Voedingsadapter

Deze deed het ontzettend goed geen problemen alleen sinds een week (Na 2 jaar) doet deze nu raar de ene keer doet die het wel en de andere keer doet hij het niet, ik heb hem al op mijn beide externe HDD geprobeerd maar bij beide het zelfde probleem

Ik wilde dezelfde bij Alle kabels kopen maar daar is deze nu niet leverbaar.
Daarom koos ik voor :

N120500005 Universele AC stroomadapter 600 mA - Nedis (7.2 watt)

Deze sloot ik aan hij mijn HDD ging aan en zei 2 piepjes en start niet op, waar ligt het probleem ik heb hem op 12 V gezet.

Groeten, Daniel.
 
Hoi. Volgensmij heb ik hetzelfde adaptertje maar ik ben er geen fan van. Heb het idee dat de geleverde spanning niet altijd klopt en niet constant blijft. De schakelaartjes voor instellen van de spanning zijn bij dit soort adapters ook vaak een beetje dubieus. Al met al niet best voor harde schijven. Je hebt gelet op de + en - natuurlijk? Kan het zijn dat je hdd overleden is door de vorige voeding?
 
Adaptertje slachtoffer geworden van een...
94ae193e0d6b6ad90e59ec02dc7a37fd.png


(Sorry, kon het even niet laten :D)

Cheers,

Exo. :mega:
 
Hoi,

De HDD doet het zelf nog, allebei want het verpandde is als ik hem (de Adapter) een paar keer in het stopcontact doe dan doet die het af en toe wel en kan ik alles doen, waarschijnlijk zit er een breukje in de voeding Kabellijn want allebei m'n HDD's doen zo.
Ik vind het alleen gek dat die bij de Nieuwe adapter alleen 2 piepjes geeft en verder niet opstart.

Ik denk dat ik toch even langs de PC winkel ga en een goede Adapter koop.
 
Vandaag was ik bij de PC winkel, maar die verkopen helaas geen adapters meer, wel had hij een nieuwe Behuizer te koop, alleen bij LaCie HDD werken deze behuizers niet, (Wel vreemd dat bijna alle HDD wel in die behuizers kunnen behalve de LaCie :S) maar gelukkig vond ik op Internet : https://www.fruugo.nl/12v-myvolts-v...harde-schijf/p-52462398-106021132?language=nl misschien is hiermee het probleem opgelost ?
 
Back
Top