Stem mee voor het nieuwe Synthforum logo

Welk ontwerp wordt het nieuwe Synthforum logo?

  • Ontwerp A

    Stemmen: 9 6,0%
  • Ontwerp B

    Stemmen: 58 38,4%
  • Ontwerp C

    Stemmen: 21 13,9%
  • Ontwerp D

    Stemmen: 10 6,6%
  • Ontwerp E

    Stemmen: 53 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    151
  • Enquete gesloten .
Ik vind het huidige logo nog steeds beter... vind wel de afbeelding van het laatste plaatje mooi met die draaiknop mooi ontworpen.
 
Ok een beetje toelichting dan maar, dan hou ik erover op.
Ik probeer standaard in mn online reacties altijd positief te zijn en anders niet te reageren. Dit keer heb ik besloten om toch vanuit mn onderbuik te reageren en dat was misschien wat lomp. Aan de andere kant, mensen mogen toch wel een beetje tegen kritiek kunnen. Als ik zelf iets laat zien/horen aan mn maten, is de kritiek ook niet mals. Ik vind het logisch dat je een beetje van je afbijt @Dr van Lansberg maar je weet dat kritiek vaak ongezouten komt.

Ik denk dat mijn reactie vooral te maken heeft met mn eigen verwachtingen. De boel werd aardig gehyped. In de thread een paar mensen die overduidelijk iets grafisch zijn qua beroep dus dan verwacht je echt iets. Meerdere mensen lieten weten aan de slag te gaan. Iemand postte zelfs nog dat hij de opdacht bij een design acedemie zou neerleggen. Kortom; je denkt: Daar komt iets moois. Ik rommelde ook wat, maar ben meer technisch tekenaar dan ontwerper. Dus dacht al snel: tegen die echte ontwerpers kan ik toch niet op. Dat was mijn eigen fout.

De 5 logo's die uiteindelijk als resultaat verschijnen vielen me gewoon tegen. Dan denk ik: dit forum barst van de creatieve lui, hoe kan dat nou, maar 15 inzendingen en dan dit nivo. Nogmaals misschien verwachtte ik teveel. Het is natuurlijk ook een synthforum, geen designforum. Het maken van een goed logo kost normaal flinke knaken en da's vast niet voor niks.

Het is allemaal niet lullig bedoeld naar de ontwerpers, respect dat zij in elk geval iets hebben ingestuurd.

Ik heb nu gestemd op ontwerp C2. Duidelijk, 1 kleur, beeldmerk los toepasbaar. Goed.
Mooi! Ik begrijp beide zijden; @Knop zit er met gevoel in, hij heeft de energie genomen om iets naar zijn kracht en inzicht te leveren. Anderzijds is het @Dr van Lansberg die de boel in het gareel wil houden en mensen maant tot respect, naast zijn functie als moderator om het mod-team beleid te verdedigen.
Ben het helemaal met @Knop eens met de kritiek, die mag er zijn, de inhoud van kritiek, hoe stevig ook, lijkt me goed, de toon van de kritiek is soms wat vals. Dat laatste is niet OK.

Met @Knop eens dat de voorselectie tegenvalt. Wel benieuwd naar de uitslag.
 
Ik heb zelf ook 2 'logootjes' ingestuurd, was meer voor de fun dan dat ik er echt serieus voor ben gaan zitten, maar ik had wel het vage plan om wel iets serieus neer te zetten, tot ik inderdaad las dat er 2 designers waren in deze thread die ook meededen. Wat uiteraard helemaal prima is. Maar toen dacht ik geen kans te maken, en niet dat ik dat hoef ook, maar daarna heb ik niets meer ingezonden.

Ik denk dat dat voor meer geldt hier misschien en zodoende was het aantal inzendingen misschien iets lager geweest, waardoor er minder was om uit te kunnen kiezen.

Dan over de logo's waar je uit kiezen kan nu. Dat kan qua fonts echt wel veel beter. Op www.dafont.com staan al meer dan 1000 betere alternatieven waar je zo uit kan plukken, daarnaast moet er nog een beeldmerk bij, die moet helemaal goed zijn, iets wat op zichzelf kan staan.. (ik kan dat niet overigens)

Maar goed, ik vind het huidige logo ook het beste maar als ik moet kiezen : D, (font-type is sympathiek en verwelkomend), Het beeldmerk weet ik niet bij D, hoewel het is wel lekker eigenwijs door niet alles gecentreerd te hebben, en 't is net ff anders dan anders. Maar, kan misschien nog iets on point op een of andere manier.
 
Laatst gewijzigd:
Aan de ene kant hoor ik dat er maar wat exotische fonts zijn gepakt, aan de andere kant hoor ik dat er alleen saaie standaardfonts worden gebruikt.
Nu zijn er veel goede, professionele logo's die gewoon 1 van beide benaderingen hebben, dus wat mij betreft is dat geen diskwalificatie.

Ik vind het bestaande logo ook wel leuk, maar naast dat het erg dicht bij Moog komt, ben ik nooit zo'n fan geweest van dat het logo naar rechts toe steeds breder lijkt te worden, door die brede M. De nadruk ligt bij voorkeur op "Synth" en/of de S als beginletter. Bij "moog" is het in balans en hier juist niet. Anyway, het was niet mijn bedoeling het bestaande logo te bashen. Ik vind hem er goed genoeg uitzien, maar ik denk dat de voorkeur deels met gewenning te maken heeft.


Logo's, lettertypes, en dergelijke zijn mijns inziens ook onderwerpen waar mensen zich vaak niet zoveel mee bezig houden, maar als er om een mening wordt gevraagd, dan moet het "bijzonder" zijn, en wordt er met een andere bril naar gekeken. Ik denk dat enkele goede, beroemde logo's op dit forum ook zouden zijn afgeslacht. :)

Anyway, over smaak valt maar beperkt te twisten. Ik ben het ermee eens dat professionele kwalificaties niet 1-2-3 een goed logo garanderen, al denk ik wel dat het helpt in het beoordelingsvermogen van wat een geschikt logo zou kunnen zijn.
 
sorry maar ik vind ze allemaal niet goed.
Oude logo was/is beter.
Zou toch mogelijk moeten zijn om met iets simpelers en mooiers te komen?

Mogen we wellicht de afgevallen logo's zien?
 
Beter hadden jullie de reacties uitgezet als je geen kritiek wil horen.
Ik heb 10 keer op mijn tong gebeten, maar nu reageer ik toch. Kritiek mag, maar inhoudelijk en met respect. Er vlogen termen en meningen over tafel die op de man waren. Het verweer dat de reactiemogelijkheid dan maar uitgezet moet worden is wel erg makkelijk. Je verantwoordelijkheid nemen en het netjes houden vind ik een betere oplossing.
 
Voorop gesteld dat ik niet tegen vernieuwing ben. Zit ik me toch af te vragen waarom er zonodig een nieuw logo moet komen. Bedrijven als HEMA, Albert Heijn, Snipes, Simon Loos, ABN AMRO, Philips en ga zo maar door doen hun hele leven met hetzelfde logo. En heel eerlijk vind ik de gekozen ontwerpen nou niet echt perse een verbetering
 
Voorop gesteld dat ik niet tegen vernieuwing ben. Zit ik me toch af te vragen waarom er zonodig een nieuw logo moet komen. Bedrijven als HEMA, Albert Heijn, Snipes, Simon Loos, ABN AMRO, Philips en ga zo maar door doen hun hele leven met hetzelfde logo. En heel eerlijk vind ik de gekozen ontwerpen nou niet echt perse een verbetering

Alle logo's veranderen door de jaren heen:

100 jaar evolutie van Nederlands logodesign in 7 animaties

https://1000merken.com/philips-logo...Br8ngJsR5fp-JDKbSAuaWJ_HsCi06e7I00b0Rg2TbgpTi
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Mensen.
Wat een heisa.
Het lijkt wel een forum hier. 8)

Net als bij de kabinetsformatie, kunnen sommige processen misschien beter niet in de openbaarheid plaatshebben.
Er worden keuzes en compromissen gesloten waar je nooit iedereen blij mee maakt.
Maar dat is voor het 25 jarig bestaan misschien.

En omdat vrijwel iedereen een mening heeft als je hem of haar er naar vraagt, zal het lastig zijn om op basis hiervan iets goeds te kiezen.
Het doet me een beetje denken aan de prijsvraag voor de naam van een onderzoeksschip waar uiteindelijk 'Boaty McBoatface' uit kwam.


Ze hebben er uiteindelijk (begrijpelijk misschien) niet voor gekozen, maar ik moest er even aan denken.

Ik heb gestemd, maar met tegenzin. Eigenlijk vond ik er geen echt mooi.
(typische reactie van iemand die aan de kant staat en om een mening gevraagd wordt....)

Succes met het proces, voor mij gaat het om de inhoud en mogen 'jullie' (de moderators) gewoon samen met één van de designers die blijkbaar ook op dit forum zitten een logo ontwerpen.
Hij/zij zal vaker met dit bijltje gehakt hebben en weten wat belangrijk is

Niets zo persoonlijk als een mening over wat 'mooi' is.
 
Ik heb 10 keer op mijn tong gebeten, maar nu reageer ik toch. Kritiek mag, maar inhoudelijk en met respect. Er vlogen termen en meningen over tafel die op de man waren. Het verweer dat de reactiemogelijkheid dan maar uitgezet moet worden is wel erg makkelijk. Je verantwoordelijkheid nemen en het netjes houden vind ik een betere oplossing.

Ik heb geen enkel ontwerp bij naam genoemd, niemand persoonlijk aangevallen, geen scheldwoorden gebruikt en het netjes verwoord. Ik voel me nu wel in hoekje gezet waar ik niet thuis hoor.
 
Leuke conceptjes, maar hier moet nog heel wat werk in gestopt worden, wil het wat worden.

A: mij iets te kinderachtig, ik snap het hiphopperige lettertype niet. En wat is dat rondje met die ogenschijnlijk willekeurig geplaatste balkjes? Meer onderlinge samenhang tussen het logo en de letters en een logo met meer betekenis zouden dit ontwerp verbeteren.

B: te iel, hoekig, geen fraaie letters en meer iets voor een elektronicaforum dan voor iets met synths en muziek. Stop er iets meer synth in en geef de letters wat liefde.

C: leuke subtiele verwijzing naar een volumeknop, maar de letters zijn karakterloos en het geheel is statisch en nogal in-your-face. Het zou wat ingetogener mogen.

D: verzorgd uiterlijk, maar je zou er een ander woord van kunnen maken en dan kan je het voor ieder ander forum gebruiken. En ik snap dat 'goud' er niet in, waarom specifiek die kleur? Dit heeft potentie, zeker naar een huisstijl toe, maar dan zou er iets met 'tech' of 'muziek' in mogen.

E: leuk logo met de knop in de spreekwolk, maar verder is dit door onderlinge afstanden onsamenhangend los zand met karakterloze letters. Plaat e.e.a. wat dichter naar elkaar, laat het logo en de letter interactie krijgen met elkaar, laat ze één geheel worden.

Kortom: ik onthoud mij van stemmen en zou het liefst een tweede ronde zien waarbij de voorselectie een kans krijgt om verbeteringen aan te brengen.
 
Misschien is 't een idee om die logo contest een soort van overnieuw te doen, maar dan mag of moet eigenlijk, iedereen zijn logo wel in een draad posten.
Kunnen we allemaal zien wat iedereen doet en kijken of we onszelf kunnen verbeteren, vanwege dat je elkaars werk kan zien motiveert dat misschien om nog wat beters te maken. Ik zond echt verder niks meer in omdat ik dacht dat er al 2 designers op zaten..hehe

Naja goed, maakt me verder weinig uit allemaal, ik weet nu ook niet of ik weer een poging zou wagen, maar wie weet.
 
2 cent:
typisch voor een forum is dat in de second wave er weer allemaal mensen opstaan die dan weer iedereen de les gaan lezen... *zucht*
ik heb gestemd maar zou op demian's synth-preset-idee gestemd hebben als ie er tussen gestaan zou hebben, een beetje humor en speelsheid is wel welkom.
de voorgestelde keuzes zijn idd maar zozo (zwaar IMHO natuurlijk)
 
Misschien is 't een idee om die logo contest een soort van overnieuw te doen, maar dan mag of moet eigenlijk, iedereen zijn logo wel in een draad posten.
Kunnen we allemaal zien wat iedereen doet en kijken of we onszelf kunnen verbeteren, vanwege dat je elkaars werk kan zien motiveert dat misschien om nog wat beters te maken. Ik zond echt verder niks meer in omdat ik dacht dat er al 2 designers op zaten..hehe

Naja goed, maakt me verder weinig uit allemaal, ik weet nu ook niet of ik weer een poging zou wagen, maar wie weet.

Ja, zoals de Synthforum contest voor muziek!
Waarom eigenlijk niet gewoon op die manier?
 
De ene meer dan de ander:
1624878692525.png
 
Ik heb niet alle 4 de pagina's aan comments gelezen, maar for what it's worth:

Deze 5 zijn het allemaal niet jongens. Te amateuristisch, niet volwassen genoeg.
Jammer, maar helaas.
 
Back
Top