Stem mee voor het nieuwe Synthforum logo

Welk ontwerp wordt het nieuwe Synthforum logo?

  • Ontwerp A

    Stemmen: 9 6,0%
  • Ontwerp B

    Stemmen: 58 38,4%
  • Ontwerp C

    Stemmen: 21 13,9%
  • Ontwerp D

    Stemmen: 10 6,6%
  • Ontwerp E

    Stemmen: 53 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    151
  • Enquete gesloten .

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
De inzendtermijn voor de de ontwerpen van het nieuwe Synthforum logo is inmiddels verlopen. 15 leden hebben hun creaties ingestuurd. Heel veel dank daarvoor en fijn dat jullie die moeite hebben genomen :okdan:.

Van de 15 inzendingen heeft het modteam 5 ontwerpen gekozen die we er stemming voorleggen aan alle leden van Synthforum. Voorwaarde om op deze lijst terecht te komen was unanimiteit bij alle moderators. Als je inzending niet op deze lijst terecht is gekomen, betekent dat zeker niet dat je ontwerp minder goed was. Het betekent alleen dat er geen consensus was.

In de bijlagen vind je alle ontwerpen die door zijn gegaan, in volgorde van ontvangst. Sommige inzenders hebben 1 afbeelding ingestuurd, anderen meer dan 1. Probeer vooral te kijken naar het totaal plaatje. Details als kleur of afmeting kunnen op een later moment nog iets worden aangepast.

De stemming is anoniem en het totaal aantal stemmen per inzending wordt na afloop bekend gemaakt. Als je meestemt, kun je na het stemmen wel de tussenstand zien. Je mag 1 stem uitbrengen en na het stemmen kun je je keuze niet meer wijzigen. De stemming sluit zaterdag 3 juli rond de klok van 18:00 uur. Zorg er dus voor dat je op tijd bent. We zijn heel erg benieuwd :).
 

Attachments

  • Ontwerp A-1.jpg
    Ontwerp A-1.jpg
    52,1 KB · Bekeken: 989
  • Ontwerp B-1.png
    Ontwerp B-1.png
    5,9 KB · Bekeken: 785
  • Ontwerp B-2.png
    Ontwerp B-2.png
    4,9 KB · Bekeken: 783
  • Ontwerp B-3.png
    Ontwerp B-3.png
    7,2 KB · Bekeken: 779
  • Ontwerp B-4.png
    Ontwerp B-4.png
    6 KB · Bekeken: 779
  • Ontwerp C-1.png
    Ontwerp C-1.png
    34,6 KB · Bekeken: 723
  • Ontwerp C-2.png
    Ontwerp C-2.png
    30,9 KB · Bekeken: 737
  • Ontwerp D.PNG
    Ontwerp D.PNG
    21,2 KB · Bekeken: 793
  • Ontwerp E.png
    Ontwerp E.png
    34 KB · Bekeken: 810
  • Ontwerp A fullpage.png
    Ontwerp A fullpage.png
    547,3 KB · Bekeken: 530
  • Ontwerp B fullpage.png
    Ontwerp B fullpage.png
    542,6 KB · Bekeken: 499
  • Ontwerp C fullpage.png
    Ontwerp C fullpage.png
    545,5 KB · Bekeken: 472
  • Ontwerp D fullpage.png
    Ontwerp D fullpage.png
    542,6 KB · Bekeken: 332
  • Ontwerp E fullpage.png
    Ontwerp E fullpage.png
    544,8 KB · Bekeken: 384
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Ik snap dat het teleurstellend is als je inzending de eindronde niet heeft gehaald. In de aankondiging heb ik aangegeven dat de moderators 5 ontwerpen selecteren die ter stemming worden aangeboden.

De moderators kiezen de beste ontwerpen om deze vervolgens voor te leggen aan de leden. Uiteindelijk zullen de leden via een poll (van 26 juni tot en met 3 juli) bepalen wat het nieuwe logo van Synthforum zal worden. Op 4 juli wordt het nieuwe logo vervolgens gepresenteerd. We kunnen op dit moment moeilijk inschatten hoeveel ontwerpen we zullen ontvangen, maar we hopen straks een short list van ongeveer 5 logo's over te houden.

We hebben de geschikte logo's hierboven gepresenteerd.
 
Hi RSB, die selectieronde was inderdaad al aangekondigd. Maar ik vermoed dat per ongeluk de afgevallen ontwerpen zijn gepost.

Overigens was jouw ontwerp niet slecht, maar die van mij net iets beter. Wacht maar tot ze de juiste logo's plaatsen. :D
 
Eventjes getwijfeld tussen B en E.Ik vind B het mooiste, maar zou het nóg mooier vinden als het huidige lettertype erin verwerkt zou worden…
 
Maar ik vermoed dat per ongeluk de afgevallen ontwerpen zijn gepost.
Jammer dat je niet iets volwassener kunt omgaan met het feit dat jouw inzending er niet bij zit.

ze zien er allemaal uit als 'fan art'
Ik ben heel erg blij dat alle inzenders de tijd en moeite hebben genomen een ontwerp te maken. Iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk, maar vanaf de zijlijn negatief commentaar leveren terwijl je zelf niet meespeelt, mja daar heb ik ook wel een mening over.
 
Ik vind het lastig; geen enkel ontwerp is een verbetering of modernisering ten opzichte van het huidige ontwerp. Ik onthoud me van stemming. De ontwerpen hebben allen kwaliteit en creativiteit maar in combinatie met de eisen en het toekomstig gebruik mis ik een krachtige samenwerking die stand houdt in de forum lay-out.
 
Ik ben heel erg blij dat alle inzenders de tijd en moeite hebben genomen een ontwerp te maken. Iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk, maar vanaf de zijlijn negatief commentaar leveren terwijl je zelf niet meespeelt, mja daar heb ik ook wel een mening over.
Als je alle leden spamt met een PB én een enorme banner bovenin beeld dat ze moeten stemmen en vervolgens hun mening niet wilt horen, moet je dit soort dingen niet organiseren.

Ik zie de logo's en krijg er een "liefdewerk oud papier" gevoel bij. Goedbedoeld, maar toch goedkoop en amateuristisch. Als dat hetgeen is dat wij met onze 'brand' als grootste Nederlandstalige synthcommunity uit willen stralen, vooral doen.
 
Ik heb een keuze gemaakt maar eigenlijk vind ik wat er nu is beter dus van mij hoeft het niet persé vernieuwd te worden.
Mee eens. De meeste lettertypes in de ontwerpen vind ik geen verbetering t.o.v. het bestaande font/logo. Uiteraard kan ik wel eentje als de beste cq minst slechte aanwijzen, maar ik vind vergeleken met deze 5 het huidige logo de winnaar. Zou het daarom juister vinden als we 6 keuzes hadden, dus de 5 getoonde en de huidige. Maar neem aan dat dat een gepasseerd station is.
 
Iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk, maar vanaf de zijlijn negatief commentaar leveren terwijl je zelf niet meespeelt, mja daar heb ik ook wel een mening over.

Dus je hebt zelf nooit commentaar gegeven op het Nederlands Elftal, de overheid, etc.?
 
Aangezien ik wel ‘meespeelt’ ... Ik kan/wil niet eens meer kiezen, ik ben echt zo verbaast over de uiteindelijke 5, en ow wat had ik graag mijn versie gedeeld met de overige leden die dit aan gaan maar helaas mag dat niet van de mods. :( ja het is zo van te voren gecommuniceerd door het mod team maar ik denk dat het nu beter is om alle 15 te laten zien, het zijn er ook maar 15 en geen 150, er staan nu opties tussen waar ik niet eens mee geassocieerd wil worden zo kinderlijk en non commercieel het is.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben heel erg blij dat alle inzenders de tijd en moeite hebben genomen een ontwerp te maken. Iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk, maar vanaf de zijlijn negatief commentaar leveren terwijl je zelf niet meespeelt, mja daar heb ik ook wel een mening over.
@Dr van Lansberg; ik vind je wel erg snel negatief reageren moet ik zeggen, mensen mogen toch best hun mening geven als ze dat op een nette wijze doen?
Anders ken je nooit meer commentaar geven als je niet rechtstreeks ergens bij betrokken bent, dan wordt het al snel erg stil en ongezellig op het forum denk ik.
 
Jammer dat je niet iets volwassener kunt omgaan met het feit dat jouw inzending er niet bij zit.
Een verschil in perceptie? Ik vond juist dat ik erg volwassen en met humor had gereageerd.
Zonder iemand op de tenen te willen trappen, ze zien er allemaal uit als 'fan art' tot public domain lettertypes aan toe, ipv als iets dat door een ontwerper is gemaakt.
Een echt goed logo ontwerpen is erg moeilijk maar ik ben het wel met je eens. Deze ontwerper is vooral verbaasd dat zijn ontwerp is afgevallen terwijl deze zijn goedgekeurd. Misschien moet ik het als compliment zien.
Het oude logo springt er voor mij nog steeds uit als de beste.
Een droevige conclusie.

Van de geselecteerde ontwerpen vind ik alleen het laatste ontwerp grafisch enigszins aantrekkelijk maar dat zal het lettertype zijn. De linkerkant vind ik helemaal niks.
 
Ik heb m'n stem uitgebracht, maar als het huidige logo er tussen had gestaan, dan zou ik daar in deze verzameling zonder twijfel voor hebben gekozen.
 
Back
Top