Motor City vs. Minneapolis (electrofunk)

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
693
Locatie
Den Haag


Weer eens tegen een Linn LM-1 sample set aangelopen, met als (voorlopig) resultaat dit 'robofunk' brouwsel.
 
Nette mix, prima harmonisch geheel, maar ik vind het lastig mijn aandacht erbij te houden. Er gebeuren (nog) geen onverwachte dingen en na 1:51 hoopte ik te vergeefs op een nieuwe/onbekende partij. Ik denk dat wat editing van bestaande partijen ook van toegevoegde waarde kan zijn. Low pass filtering, flanger, opbouwende reverb ofzo. Ben benieuwd!
 
Heerlijk! Wat dit nodig heeft is vocals, het klinkt als een instrumental van Freestyle, Metroplex of egyptian lover. zo'n vocoder erin zou fantastisch zijn. Of desnoods het gehijg van Kraftwerk's Tour De France. Regel iemand met een diepe mannenstem, gooi er teveel reverb overheen en maak de tekst vooral niet te uitbundig. paar woordjes, iets met future. kan niet meer stuk.
 
Dank D-dr!ve en Eis-T voor de feedback. Wat meer automation met effecten zou (zeker als ik hem instrumentaal laat) wel meerwaarde geven en ga ik wellicht ook nog wel doen. Maar het idee is (inderdaad Eis-T!) dat er nog vocalen bij moeten komen. Zelf ben ik echter onzeker over mijn zangstem en zet ik deze slecht zelden in in mijn producties. Er staan twee tracks met mijn zang op mijn Soundcloud (waar ik maar matig tevreden mee ben), de rest zijn allemaal instrumentale tracks waarvan de meeste ook nog vocalen nodig hebben. Ik hoop nog eens in contact te komen met iemand die echt een beetje kan zingen om mijn tracks echt 'af' te krijgen. Wie weet wat de toekomst zal brengen!
 
Erg leuk gedaan! Mooie keus aan geluiden. Basje zou wel wat meer aanwezigheid mogen hebben en de reverb op de drums harder maar en dan keihard gaten. Ook begon ik nadat alle geluiden geïntroduceerd waren wel te skippen door de track. Het mist inderdaad een beetje zoiets als vocals of simpelweg een verse / chorus structuur.
 
Back
Top