Erica synths & Sonic Potions komen met een nieuwe versie van de LXR, de LXR-02

Erica synths & Sonic Potions komen met een nieuwe versie van de LXR, de LXR-02

De 6 stemmen zijn speciaal ontworpen voor drumproductie. 3 stemmen zijn voor algemeen gebruik, kicks, toms en percussie, en de andere 3 zijn afgestemd op een subtractieve snare en clap, een FM-percussiestem en een hi-hat.

Er zitten ook nog wat effecten op: Er zijn 3 verschillende soorten vervorming, een vertraging, ringmodulatie en een compressor. En een 2-polige state-variable filter (LP, HP, BP, unit gain BP, notch, peak, 303-style acid filter) met resonantie & drive control.

Hij kost hier zo'n €599,00

erica-lxr2-top2-770x425.jpg
erica-lxr2-edge-770x425.jpg
erica-lxr2-rear-e1624653744733.jpg
erica-lxr2-angle.jpg


Bron: Erica Synths LXR-02 Desktop Digital Drum Synthesizer
 
Ik vind de eerste versie er toch een pak mooier uitzien eigenlijk ... beetje spijtig IMO.
 
Ik vind de eerste versie er toch een pak mooier uitzien eigenlijk ... beetje spijtig IMO.

Ik heb de eerste versie en het wel wat afhankelijk van de bouwer maar de step knopjes zijn niet helemaal lekker. Dat ziet er bij deze versie beter uit.

Daarnaast zijn de volume sliders bij V2 echt zeer welkom. Ik gebruik hier nu een externe controller dus dat scheelt weer.

Ik gebruik ook de custom Owl firmware die wat extra, mn performance fx, heeft. Ik hoop dat ze dit bij de V2 erbij doen.

Vind het wel wat aan de prijs, ter vergelijking, de v1 (wel zelfbouw) is ca 300. Maar hoe dan blijft een zeer interessante en goed klinkende drumsynth.
 
Beetje vreemd dat je hem al kan pre-orderen, maar dat er nog geen enkele demo is.
 
Kan zijn, maar er is ook niets op de sites van erica synths / sonic potions te vinden. Waar wachten ze op ?
 
Ik heb ook nog een LXR gehad en qua klank was dat echt wel een toevoeging en zeer leuk.
Het O.S. dat ik toen gebruikte (Brendan Clarcke o.s.) dacht ik, is nooit afgewerkt geraakt en was nogal buggy.
Heb hem dan ook verkocht toen er een MachineDrum bijkwam in de collectie en sinds dien heb ik eigenlijk nooit meer achterom gekeken.
Wel leuk dat ze nu weer met iets nieuws komen; als het o.s. goed en stabiel is, is dat zeker een aanrader.... .
De drukknoppen van de MK1 versie (in de metalen case) was ik wel niet zo tuk op maar die lijken alvast anders te zijn dus dat kan een zeer goede upgrade zijn.
 
Lang leve the tunnel of terror ! Those where the days :) Voor een demo misschien wat overdreven maar toch leuk dat het zo ruig kan.
 


Spontane jam met;
LXR-02
n0nx0x2 (2stuks)
SH01A
TR08

Bitreductie is leuk, maar ik moet wel een beetje opletten dat ik niet te ver draait.. (zoals 2x in deze jamsessie) :D
 
Er is een nieuwe update uit:

- new feature: Microtiming. Steps can be shifted forward and backward in a 1/8th step raster. (Step parameter page)
- new feature: Flam. Steps can be re-triggered multiple times (x2, x3, x4, x6, x8) on a single sequencer step. (Step parameter page)
- new feature: Synth parameter editing in performance mode (voices can now be manually triggered while editing sound)
- new FX added: ping pong delay
- improved MIDI live recording. Notes that are played after 50% of the current step have elapsed are recorded to the next step now. Fixes notes recorded to the wrong step when played a tiny bit too early
- more clock out ppq options (2,4,8,16,24,48 ppq)
- fixed: analogue clock input 24ppq prescaler
- fixed: Shuffle working with ext. MIDI and analogue clock sync
- fixed: clock out working with ext. MIDI + clock sync
- fixed: MIDI notes also recorded on voice channels now (worked only on master channel before)
- fixed: LFO sync calculation when external sync is used
- fixed: shuffle changes not saved when pattern saved to another slot
- fixed: possible crash when engaging external sync

LXR 02 V1.2 Update
 
Back
Top