Erica synths & Sonic Potions komen met een nieuwe versie van de LXR, de LXR-02

Erica synths & Sonic Potions komen met een nieuwe versie van de LXR, de LXR-02

De 6 stemmen zijn speciaal ontworpen voor drumproductie. 3 stemmen zijn voor algemeen gebruik, kicks, toms en percussie, en de andere 3 zijn afgestemd op een subtractieve snare en clap, een FM-percussiestem en een hi-hat.

Er zitten ook nog wat effecten op: Er zijn 3 verschillende soorten vervorming, een vertraging, ringmodulatie en een compressor. En een 2-polige state-variable filter (LP, HP, BP, unit gain BP, notch, peak, 303-style acid filter) met resonantie & drive control.

Hij kost hier zo'n €599,00

erica-lxr2-top2-770x425.jpg
erica-lxr2-edge-770x425.jpg
erica-lxr2-rear-e1624653744733.jpg
erica-lxr2-angle.jpg


Bron: Erica Synths LXR-02 Desktop Digital Drum Synthesizer
 
Hoe zit het eigenlijk met de 2 stereo of 4 mono outputs, kan ik dan bijv. de kick en snare afzonderlijk aan een output toewijzen?

Nadeel is dan weer dat niet iedere track afzonderlijk is op te nemen met een DAW, maar wel 4 via de mono's?
 
Laatst gewijzigd:
Interessante drum synth! Wat zijn ondertussen de bevindingen hier na een jaar?
Ben ik ook wel benieuwd naar!
 
Heb zelf de eurorack versie. Gekocht door de hands on ervaring met de desktop versie en zocht nog een drum voice of 6.

Vult nummers mooi aan met aparte, interessante klanken naast m’n TR8.
Zeker icm polymeters, Euclidean, %, ingebouwde fx, …

Stabiel. Goed gebouwd. Aanrader.

Op termijn zou ik de desktop versie nog 2de hands durven bijkopen. Zoals ik bij de Bassline gedaan heb. Too much fun to be had.
 
Ik heb er onlangs eentje overgenomen van een forumlid en ben er erg over te spreken. Het is een hele uitgebreide en diepe drumsynth "zonder zijwieltjes", iets dat me bijvoorbeeld stoort bij de Elektron bakken - die parameters kunnen nooit ver genoeg en zo blijf je altijd binnen de lijntjes. De LXR kan daarentegen alle kanten op en nodigt echt uit tot tweaken en experimenteren. En hij klinkt goed en kan hard rossen ook. Maar ook chromatische geluiden en synth tonen zijn mogelijk. Lekkere snelle en intuïtieve interface ook.

Minpuntjes zijn de oostblok firmware die toch niet altijd helemaal vlekkeloos werkt (geen showstoppers maar soms wat rare bugjes/glitches in de UI) en het is niet direct de eerste keuze voor bread & butter sounds (denk traditionele drumbakken als x0x), een lekker tuffend 909 hatje of realistische cymbalcrash is niet echt zijn kracht, mede wegens gebrek aan sample ondersteuning.

Vooral voor de wat avontuurlijkere electronische percussionist en sounddesigner. Als je gewoon lekker ongecompliceerd beatjes wil maken met vertrouwde geluiden heb je waarschijnlijk meer aan een TR-8s of een Digitakt ofzo.
 
Back
Top