Macbook: usb geluidskaart kraakt na een paar minuten- iemand een idee?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik heb hier een witte C2D Macbook (High Sierra - 8gb) die geluid goed afspeelt met z'n interne soundcard.

Alleen een usb geluidskaart geeft problemen. Na een paar minuten komen tikjes, op een gegeven moment kraakt geluid hevig.
Als ik hem ontkoppel gaat het 2 mins goed, daarna weer kraken.
Ook als ik de sample rate even aanpas in m'n DAW dan is het weg voor 2 mins, daarna weer kraken.

Het lijkt alsof hij even weer wakker wordt geschud/gereset/buffer leeg en daarna het probleem weer opbouwd.

Het klinkt alsof dat de cpu aan zn max zit, alleen zie ik dat dit niet zo is via Activity Monitor. Hij speelt ook de projecten goed met de interne soundcard, dus qua cpu zit het wel okay.

Dit is zo met een Zoom u22 en een Scarlet 2i2 audiointerface...

Met m'n MacMini i5 2012 (Catalina - 8gb) gaat alles okay.. dus het ligt aan de Macbook.

Ik heb al geprobeerd:
- 2 audiointerfaces test
- andere usb kabel
- MalwareBytes scan
- DAW en VLC mediaplayer test (minder cpu belasting)
- lage buffer, hoge buffer.. hoge buffer duurt het wat langer voordat ik problemen heb.. 5 mins ipv 2mins.

Herkent iemand dit?
 
Laatst gewijzigd:
herkennen niet (geen Mac), maar evt een wel/niet powered hub ertussen kan uitmaken welke stroompjes er lopen.
Of misschien dat randaarde helpt.
 
Ik heb dit wel gehad met FireWire. Bij mij werkte het toen het beste als ik eerst de geluidskaart aan deed en dan de Mac.
 
Ja ik heb er een adapter aan gehangen maar dat hielp niet. Ik ga het even testen een andere Macbook.. de interne soundcard doet het in ieder geval.. alleen kan ik dan niks opnemen..
 
Back
Top