Tr909 op marktplaats, 5500,- geboden :S

Waar lees je dat dan?
Wel, in bijna elke discussie over Behringer hier op het forum bijvoorbeeld :). En inmiddels ook in dit draadje.

Het lijkt er overigens op dat heel de advertentie nu is verwijderd. Ik vind het wel bijzonder dat de verkoper "Gratis" had ingevuld, terwijl hij in de advertentie zelf aangeeft dat er geboden dient te worden. Is niet helemaal hetzelfde toch?
 
Nou ja, je kan aanbieden om hem gratis op te halen. :D
 
Wat ik helemaal raar vind is dat op één of andere manier het woord "replica" beter zou moeten zijn dan "kloon". Er zit wat rek op de definities, maar de meeste woordenboeken wijzen richting het volgende: een kloon is een identieke kopie. Een replica is een nauwkeurige kopie. Dus eigenlijk wil je liever een kloon dan een replica, toch.

Maar dat is niet van belang want zowat geen enkele hedendaagse synth die "kloon" genoemd wordt is een identieke kopie van het origineel. En de replica's evenmin. En zelfs dat is niet van belang. Je koopt een instrument dat sowieso niet het origineel is, dus bekijk het als het ding op zich en niet als zijn voorvader.
 
Dat replica vs clone is natuurlijk ook een stukje marketing om je zelf buiten de massa ‘clones’ te zetten. Maar ik weer niet of iemand hier zijn ontwikkelingsproces heeft gevolgd want wat hij doet gaat veel verder dan een nava of wat voor clone ook
 
Dat de prints plug and play in n originele passen... so what
Het is eenvoidig. Je koopt waardevast origineel of waardeverliezend t alternatief. Dat ze t al noemen wat ze willen. Zowat t enige dat ik toepas wat ik leerde tijdens een Masterclaes. De rest is niet blijven hangen.
 
Alles is ‘plug and play’ van zijn RE-909. Dat is bij geen andere ‘clone’ . Als je een kapotte zijkant heb op je TR-909 of een kapje mist van een step-button, hij heeft ervoor gezorgd dat je dat nu opnieuw kan bestellen. Alles is 1 op 1 nagemaakt. En dat is best bijzonder knap
 
Alles is ‘plug and play’ van zijn RE-909. Dat is bij geen andere ‘clone’ . Als je een kapotte zijkant heb op je TR-909 of een kapje mist van een step-button, hij heeft ervoor gezorgd dat je dat nu opnieuw kan bestellen. Alles is 1 op 1 nagemaakt. En dat is best bijzonder knap

Behalve de bakasting blijkbaar,

Hij gaat ook investeren in pro molding of wordt het een ruige 3D print voor de zijkanten?

Weet dat die bekasting na te maken zoals die is, illegaal is ,het volstaat niet om het RE-909 te noemen en denken dat je niet fout zit.

Vandaar dat de Behringers er eigenlijk heel erg anders uitzien.

D-16 had zijn 808 software emulatie GU design 2 dagen na de release moeten terugtrekken uit het openbaar omdat die erg de look van de 808 had.
 
Er is al meer dan 14 jaar een tr-9090 en klinkt werkelijk exact het zelfde als je niet weet hoe een originele klinkt. Maar dan heb je idd niet het beruchte merkje Behringer waar iedereen zo dol op is. Iets anders kan ik er niet van maken.
Ik heb een TR9090 gehad en vond hem een stuk scheller klinken op de meeste sounds dan mijn toenmalige TR909. De Roland TR-8s is wat dat betreft natuurgetrouwer en dat is een digi emu bak.
Daarnaast had ik problemen met de 9090 midi timing, niet strak te krijgen ondanks welke midi interface ik ook gebruikte aan cubase (incl. midex 3 en 8 ). Maar goed, dat hoor je niet als je niet weet hoe een originele klinkt.
 
Ik heb ben in bezit van de originele TR-909 die van Peter Slaghuis is geweest, naar Paul Elstak is gegaan, "Poing" vanuit is opgenomen, en daarna bij de Klubbheads terecht is gekomen. Hij ziet er alleen niet meer zo mooi uit en heeft een nieuwe voeding nodig. Zal ik deze restaureren, houden of wachten op een verzamelaar die er iets substantieels voor over heeft? Ik twijfel zelf of ik deze moet houden of verkopen nu er nog een generatie is die er iets voor over heeft en iets mee doet. Hier al jaren in de "vitrine".
 
Ik heb ben in bezit van de originele TR-909 die van Peter Slaghuis is geweest, naar Paul Elstak is gegaan, "Poing" vanuit is opgenomen, en daarna bij de Klubbheads terecht is gekomen. Hij ziet er alleen niet meer zo mooi uit en heeft een nieuwe voeding nodig. Zal ik deze restaureren, houden of wachten op een verzamelaar die er iets substantieels voor over heeft? Ik twijfel zelf of ik deze moet houden of verkopen nu er nog een generatie is die er iets voor over heeft en iets mee doet. Hier al jaren in de "vitrine".
Als ik het geld zou hebben zou ik er gelijk bovenop springen, aangezien jouw 909 de bestklinkende TR909 is die ik ooit los heb gehoord (je hebt mij ooit de multisamples doorgestuurd gemaakt met de akai). Maar gezien de huidige prijzen denk ik dat ik eerder een RE909 haal voor 1500 ex VAT, iets haalbaarder :D Groeten van Nelis 8o)

Edit: en inderdaad zou ik hem helemaal top tip in orde (laten) maken, want de optelsom van de historie en de perfecte klank van specifiek die machine zijn een 1+1=3 situatie imho.
 
Ik heb ben in bezit van de originele TR-909 die van Peter Slaghuis is geweest, naar Paul Elstak is gegaan, "Poing" vanuit is opgenomen, en daarna bij de Klubbheads terecht is gekomen. Hij ziet er alleen niet meer zo mooi uit en heeft een nieuwe voeding nodig. Zal ik deze restaureren, houden of wachten op een verzamelaar die er iets substantieels voor over heeft? Ik twijfel zelf of ik deze moet houden of verkopen nu er nog een generatie is die er iets voor over heeft en iets mee doet. Hier al jaren in de "vitrine".

De opknapkosten haal je er makkelijk uit bij de verkoop, voor dergelijke bedragen verwachten kopers wel een perfecte unit en als je hem in huidige staat gaat verkopen scheelt dat zo (gok ik) zo'n 2000 euro oid.

Voor de rest, als je hem niet gebruikt dan kun je het geld altijd voor iets anders leuks gebruiken toch?
 
Als ik het geld zou hebben zou ik er gelijk bovenop springen, aangezien jouw 909 de bestklinkende TR909 is die ik ooit los heb gehoord (je hebt mij ooit de multisamples doorgestuurd gemaakt met de akai). Maar gezien de huidige prijzen denk ik dat ik eerder een RE909 haal voor 1500 ex VAT, iets haalbaarder :D Groeten van Nelis 8o)

Edit: en inderdaad zou ik hem helemaal top tip in orde (laten) maken, want de optelsom van de historie en de perfecte klank van specifiek die machine zijn een 1+1=3 situatie imho.
Je moet maar zin hebben in zo'n restauratie traject, ik momenteel niet in ieder geval ;)
 
Ik heb ben in bezit van de originele TR-909 die van Peter Slaghuis is geweest, naar Paul Elstak is gegaan, "Poing" vanuit is opgenomen, en daarna bij de Klubbheads terecht is gekomen. Hij ziet er alleen niet meer zo mooi uit en heeft een nieuwe voeding nodig. Zal ik deze restaureren, houden of wachten op een verzamelaar die er iets substantieels voor over heeft? Ik twijfel zelf of ik deze moet houden of verkopen nu er nog een generatie is die er iets voor over heeft en iets mee doet. Hier al jaren in de "vitrine".

Als je hem zelf weinig betaalt hebt,in geen geval verkopen,laat hem maar in de kast staan.
 
Wat betreft slechte en goed klinkende TR-909,gaat men vaak oordelen naar de kick,het is idd zo dat je 909s hebt die een kick hebben die klinkt als een natte vod.

Dit komt omdat de freq van de 2de osc in het kick circuit 'tegenwringt' met de 1ste,je kan echter dit makkelijk oplossen door 1 weerstand te vervangen door een multitrimpot en zo de freq. perfect afstemmen op de 1ste osc.

Op die manier kan je eender welke TR-909 allemaal gelijk perfect afstemmen met de best mogelijke setting voor de kick,ik heb twee TR-909's en heb ze zo gemod,beiden kicks zijn gelijk nu.
 
Wat betreft slechte en goed klinkende TR-909,gaat men vaak oordelen naar de kick,het is idd zo dat je 909s hebt die een kick hebben die klinkt als een natte vod.

Dit komt omdat de freq van de 2de osc in het kick circuit 'tegenwringt' met de 1ste,je kan echter dit makkelijk oplossen door 1 weerstand te vervangen door een multitrimpot en zo de freq. perfect afstemmen op de 1ste osc.

Op die manier kan je eender welke TR-909 allemaal gelijk perfect afstemmen met de best mogelijke setting voor de kick,ik heb twee TR-909's en heb ze zo gemod,beiden kicks zijn gelijk nu.
Latere serienummers hebben een hogere pitch aan het begin van de pok, dus klappen harder (0.33 t.o.v 0.22). Verder had ik een oudere 909 en die hihats en cymbals klinken veel brakker/gruiziger, die van cypher zijn echt knisper helder. Daar is in de productie later ook een (andere) hpf in gezet geloof ik. Want ik had ook sublaag in mijn hihats en crash cymbal :okdan:
 
Latere serienummers hebben een hogere pitch aan het begin van de pok, dus klappen harder (0.33 t.o.v 0.22). Verder had ik een oudere 909 en die hihats en cymbals klinken veel brakker/gruiziger, die van cypher zijn echt knisper helder. Daar is in de productie later ook een (andere) hpf in gezet geloof ik. Want ik had ook sublaag in mijn hihats en crash cymbal :okdan:
Ik heb een oude en een latere serial 909 toevallig en er is geen verschil meer tussen de twee na de tweaks.

De cymbalen roms zijn identiek,indien er iets gruiziger zou kunnen klinken,zou dat kunnen zijn aan de clocking die ze uitleest die zijn beste tijd heeft gehad.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Je moet maar zin hebben in zo'n restauratie traject, ik momenteel niet in ieder geval ;)
Klinkt heel zwaar, maar met een beetje goede reparateur moet dat toch niet zo ingewikkeld zijn?
 
De cymbalen roms......
Ik vraag me af, bijven roms altijd goed? De data is toch min of meer foto-based? Rommetje opmaken, licht erbij, foetsie data?!?!?

Klinkt heel zwaar, maar met een beetje goede reparateur moet dat toch niet zo ingewikkeld zijn?
ik schat zo'n; eur100-150 aan weerstanden/caps/ic's etc, eur150-200 knoppen plus pots en eur300-500 aan uurloon bij een volledige revisie.....
natuurlijk kan ik er ruim naast zitten :P

Ik heb ben in bezit van de originele TR-909 die van Peter Slaghuis is geweest, naar Paul Elstak is gegaan, "Poing" vanuit is opgenomen, en daarna bij de Klubbheads terecht is gekomen. Hier al jaren in de "vitrine".....
Die hoort in de toekomst ergens in een muziek museum te staan.... net als de volledig aan de buitenkant getrashede TB303 van Adonis, die zat vol met stickers en helemaal onder de stift, ..... beide hebben veel historie.... :okdan:
 
Back
Top