Hoi ik ben Frank, een nieuwe member

sinc

Strijp-S Interactive Noise Creators
Lid sinds
20 december 2020
Berichten
71
Locatie
Eindhoven
Ik ben Frank uit Eindhoven.

Ik heb me aangemeld onder de naam sinc.

sinc staat voor strijp-s interactive noise creators. Het is een losse verzameling van geluidmakers. Doel is geluidmakers samen brengen om interactief geluid te maken.

Strijp-S is een wijk in Eindhoven, het voormalige bedrijfsterrein van Philips, dat nu volop in ontwikkeling is. Volgens velen is Strijp-S dé hotspot van Eindhoven. Ik ben ondernemer en heb op Strijp-S een ruimte voor mijn werk, maar ik heb als hobby ook een amateurstudio ingericht.

Met sinc organiseer ik regelmatig interactieve jam sessies. Vooral met electronische instrumenten, zoals synths, drum computers en samplers. We sincen met midi. Maar we hebben ook interesse in de combinatie van electronische en akoestische instrumenten en zang. Jam sessies vinden plaats in mijn amateurstudio (max 6 personen), in leegstaande kantoorruimtes of op het gemeenschappelijk balkon in het gebouw.

Ook organiseer ik met sinc FromScratchToTrack (#FS2T) sessies. Dan wordt er met 2 of 3 personen in 4 uur tijd een track bedacht, gemaakt en in real time opgenomen. Daarna wordt de track meteen zonder post-productie op Soundcloud gezet.

Met sinc neem ik ook initiatief voor diverse muzikale projecten en sound experiments. Vanuit sinc ontstaan ook weer nieuwe muzikale projecten en samenwerkingen.

Momenteel heb ik een project gestart met als werktitel "strijp-s soundscapes" waarbij "muziek" gemaakt zal worden met alleen zelfopgenomen geluiden op strijp-s (field recording). Dat kan verschillende vormen gaan aannemen zoals spontane jam sessies maar ook een vooraf ontworpen live optredens of doorlopende presentatie in een expositie. Dit zal worden gecombineerd met video.

Bij sinc is ervaring of achtergrond van ondergeschikt belang. Creativiteit en interactiviteit is waar het om gaat. En de bezigheid is belangrijker dan het resultaat.

Naast sinc waarbij ik muziek maak met anderen, maak ik ook solo muziek onder de naam polytroniq (vooral techno en electro). En daarnaast heb ik met een vriend een duo met de naam Tearing Harry (raw acid techno).

In mijn amateurstudio staat een verzameling van oudere (zoals TR-909, JP-8080, S-330) en nieuwe gear (diverse boetiekjes van Roland). Ik werk zonder DAW. Mijn motto is #noDAWjustRAW.
 
Laatst gewijzigd:
Das een mooi balkonnetje daar! Toevallig afgelopen zaterdag nog bij rara plaatjes gedraaid, toffe plek dat strijp s :)
 
Cool initiatief man! Wat brengt je hier? Nieuwe aanwas?
Dank je. Meerdere redenen. Aantal van mijn muziekvrienden zijn hier ook al een tijd lid. Gaat uiteraard ook om wat promotie van sinc. Veel muziekliefhebbers vinden het leuk om samen te jammen. Maar die weten niet waar ze dat kunnen doen. Maar ik zit hier ook vanwege algemene interesse over alles wat met muziek en gear te maken heeft.
 
Das een mooi balkonnetje daar! Toevallig afgelopen zaterdag nog bij rara plaatjes gedraaid, toffe plek dat strijp s :)
Ik heb een deel van jouw set live gehoord! En ik heb hem later nog helemaal geluisterd op mixcloud! Lekkere set. Leuk die oudere tracks die je er tussen had zitten (volgens mij was niet alles oud?).
 
Mooie introductie hoor en zeker een gaaf initiatief! Welkom op SF :biertje:
 
Toffe introductie, Frank! Ik ga Sinc in de gaten houden, want ik ben gek op geïmproviseerde electronische jamsessies met meerdere personen. Wat Jochem met Stoor doet vind ik ook echt te gek bijv.

Ik moet sowieso maar eens gaan kijken bij Strijp, volgens mij gebeuren daar allemaal toffe dingen waar ik helemaal geen weet van heb. Heeft het nog een beetje de NDSM-sfeer van vroeger of is het daar ooo volgebouwd met gladde, dure apparementen?
 
Toffe introductie, Frank! Ik ga Sinc in de gaten houden, want ik ben gek op geïmproviseerde electronische jamsessies met meerdere personen. Wat Jochem met Stoor doet vind ik ook echt te gek bijv.

Ik moet sowieso maar eens gaan kijken bij Strijp, volgens mij gebeuren daar allemaal toffe dingen waar ik helemaal geen weet van heb. Heeft het nog een beetje de NDSM-sfeer van vroeger of is het daar ooo volgebouwd met gladde, dure apparementen?
Dank je. Hier in Eindhoven is er ook nog een initiatief dat al langer bestaat: Geluidsdrug. Daar ben ik ook bij betrokken. Sinds kort kunnen we weer jammen in Dynamo. Iedere 1e donderdag(avond) van de maand. Volgende week ook weer. Nu de maatregelen soepeler worden kunnen er weer meer mensen toegelaten worden en wordt het weer meer openbaar net als voorheen. Dat is ook heel gaaf in Dynamo.

Op Strijp-S is het een mengelmoes van oud en nieuw. Je hebt bijvoorbeeld Plug-in-City. Dat zijn een paar zeecontainers naast en op elkaar. Daar zitten wat ateliers met creatievelingen en ook RaRaRadio. En inmiddels staan er een hoop moderne flats. Beetje New York stijl. Smaken verschillen maar ik vind het wel gaaf. Die gebouwen zijn vooral neergezet op lege plekken. Er is ook nog wel wat industrieels over (zoals het oude buizensysteem).

Stoor is heel gaaf ja. Mooi hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen (met 1 beat vertraging gesynced jammen).
 
Ik heb een deel van jouw set live gehoord! En ik heb hem later nog helemaal geluisterd op mixcloud! Lekkere set. Leuk die oudere tracks die je er tussen had zitten (volgens mij was niet alles oud?).

Leuk om te horen! Ipv nieuwe tracks voor een set bij elkaar te zoeken ben ik juist lekker door mijn vinyl collectie gegaan, waarbij veel al wel wat jaartjes (soms tientallen) oud waren. Verder mijn eigen tracks er als enige van usb door gemixt. Nieuwste track was van het nieuwe album van Delta Funktionen, wat grappig genoeg weer een samenraapsel van oud spul is van hem dat het tot nu toe nog niet tot albums of ep's had gehaald :)
 
Back
Top