Novation 61SL MKII en hardware

jovers

Nieuwkomer
Lid sinds
13 mei 2021
Berichten
12
Locatie
Sevenum
Hoi, ik heb een novation 61SL MK II gekocht en wil die gaan gebruiken voor de aansturing van hardware (dus niet via de computer). Zijn er trucks om dat eenvoudig te doen? De handleiding is zo summier dat ik daar ook niet wijzer van word. Ik wil graag wat templates maken met bv de aansturing van een synth module en daar een aantal instrumenten in vastleggen, de volumes ervan kunnen regelen enz.

Alvast bedankt!
 
Ik gebruik de Remote SL Editor om templates aan te maken. En volgens mijn ervaring zijn die ook compatibel met de Zero SL MKII.
Voor jou toestel de novation 61SL MK II, dat weet ik niet en zul je zelf moeten uitzoeken. Hoewel, veel kans dat die ook compatibel is. De editor die in Automap verwerkt is vind ik veel lastiger om mee te werken en dus gebruik ik die (weinig) niet.

Voldoende kennis van MIDI en info van je aan te sturen hardware is natuurlijk ook van belang.
 
Dank voor je reactie! Deze heb ik gedownload, maar.... ik werk met een iMac en Big Sur en ja, je raadt het al, niet compatible. Inmiddels heb ik novation een mail gestuurd of daar iets aan op te lossen is, anders denk ik dat ik via Bootcamp moet kijken of ik hem wel onder windows 10 aan het draaien krijg.
Overigens een ander vraagje. Is er iemand die weet of het mogelijk is om de helderheid van het scherm te wijzigen? Zelf hij ik in een nogal scherpe hoek (en dus niet recht er boven op) op het scherm en dan zie je nagenoeg niets.
 
Is er iemand die weet of het mogelijk is om de helderheid van het scherm te wijzigen? Zelf hij ik in een nogal scherpe hoek (en dus niet recht er boven op) op het scherm en dan zie je nagenoeg niets.
Je zal het nooit echt goed krijgen. De 'kijkhoek' is inherent aan de gebruikte schermtechnologie (TN=niet denderend, vooral bij oudere schermen / IPS=beste, vaak rond de 178°).

Een VM is waarschijnlijk handiger dan Bootcamp om gewoon een enkel Windows programma te kunnen draaien.
 
Back
Top