Behringer RD-8 MKII

Yup, zal als ik vanavond tijd heb even wat Miami Bass processed en unprocessed doen. Wereld van verschil. Je moet dit soort vergelijkingen ook niet "naakt" doen. Maar door het "naakte" geluid heen kunnen luisteren en weten wat het nodig heeft.
Alsof je naar een naakte vrouw kijkt en de de kleren er zelf bij moet denken. Ik ga kijken of het lukt! Zo niet, toch niet jammer!
 
Echt niet. Op Licensed to Ill is geen sample te horen, van niks, alles is met het handje ingespeeld.
Ik weet niet precies wat ik op welke plaat hoor maar je hoort inderdaad op oude Run DMC gewoon scratches en geloopte platen.

 
Ik weet niet precies wat ik op welke plaat hoor maar je hoort inderdaad op oude Run DMC gewoon scratches en geloopte platen.

Het was ironisch bedoeld. Op Licensed To Ill hoor je:

Led Zeppelin – When The Levee Breaks [Rhymin & Stealing]
Black Sabbath – Sweet Leaf [Rhymin & Stealing]
The Clash – I Fought The Law [Rhymin & Stealing]
The B-Boys – 2, 3, Break [The New Style]
Trouble Funk – Drop The Bomb [The New Style]
Led Zeppelin – The Ocean [She’s Crafty]
Cerrone – Rocket In The Pocket [Posse In Effect]
Joeski Love – Pee Wee’s Dance [Posse In Effect]
Led Zeppelin – Good Times, Bad Times [No Sleep Til Brooklyn]
Uncle Louie – I Like Funky Music [Paul Revere]
Kurtis Blow – Christmas Rappin’ [Hold It Now]
Kool & The Gang – Funky Stuff [Hold It Now]
Bob James – Take Me To The Mardi Gras [Hold It Now]
The Jimmy Castor Bunch – The Return Of Leroy Pt. 1 [Hold It Now]
Wild Sugar – Bring It Here [Brass Monkey]
AC-DC – Flick of the Switch [Slow & Low]
Barry White – I’m Gonna Love You Just a Little Bit More, Babe [Time To Get Ill]
Creedence Clearwater Revival – Down On The Corner [Time To Get Ill]
Jay Livingston – Mr Ed [Time To Get Ill]
Led Zepplin – Custard Pie [Time To Get Ill]
Schoolly D – Gucci Time [Time To Get Ill]
Stevie Wonder – Boogie on Reggae Woman [Time To Get Ill]
Victor Mizzy – Green Acres [Time To Get Ill]
 
slap!



 
Volgens mij is die 2 live crew een dr660 met 808 sounds ipv een tr808.
ik hoor toch duidelijk een analoge clap ratel, geen samples op 0:17.
 
Hier een stukje gepiel met de RD-8 (wel mk1...) door een Boss bx-800. Alle geluiden die je nu hoort komen daar apart op binnen, de stereo daarvan direct opgenomen in Ableton. Geen postprocessing ofzo. In het begin heel even zonder drive/distortion, maar al gauw een hele hoop ( @=XTRECIST= ;) ). Ik piel wat met parameter voor wie het interessant vindt om te horen hoe dat samen klinkt.

Tis geen poging tot iets muzikaals en pas op je speakers/oren ;-)

Screenshot 2022-01-25 at 19.14.49.png
 

Attachments

  • RD8MKIBX800.mp3
    9 MB
Echt niet. Op Licensed to Ill is geen sample te horen, van niks, alles is met het handje ingespeeld.
Sowieso is dat niet waar. Denk aan rhyming and stealin. Maar daar gaat het niet om, ook dat album is in een studio opgenomen. Waardoor die sound gewoon vaak beter klinkt dat wat je nu thuis met je rd8 droog zonder processing kan maken. Als ik zeg dat dat sinds Rick Rubin zo is wil dat niet zeggen dat hij alles gesampled heeft in z’n leven. Als je er meer over wil weten moet je maar eens naar de podcast van Rick Rubin luisteren. Broken Record heet die waar hij meer dan eens uitlegt hoe het er vroeger aan toe ging. Het verhaal van 2live crew is trouwens ook al eens vast gelegd in een hele podcast serie. Die het luisteren waard is als je van hiphop geschiedenis houd.
Mogul
 
slap!




gated verb probeer die korneff verb dat is een alesis midiverb emu

toffe tracks trouwens
 
zal morgen ook wat 808 sounds van de roland cloud opnemen met de hele mikmak eroverheen
 
hier een demo, met solo met en zonder verbs / compressie etc , dan met rest van wat drums en synths en weer solo etc voor een impressie van hoe een solo sound dan weer in een arrangement klinkt
 
.
 
Laatst gewijzigd:
hier een demo, met solo met en zonder verbs / compressie etc , dan met rest van wat drums en synths en weer solo etc voor een impressie van hoe een solo sound dan weer in een arrangement klinkt

dat laatste stukkie klinkt lekker!
 
Back
Top