Behringer RD-8 MKII

Wat is het verschil met de tussen 1 en de 2 ?
 
ja nice..

al slapt die snare van die rd-8 niet zo...
ik zou hem wat meer in your face willen horen
Misschien stukje masteren net als die platen?
 
ja nice..

al slapt die snare van die rd-8 niet zo...
ik zou hem wat meer in your face willen horen


Volgens mij is die 2 live crew een dr660 met 808 sounds ipv een tr808.
 
Misschien stukje masteren net als die platen?
een tr808 snare laten knallen heb je wel wat processing voor nodig ja. Gated reverbs, transient shapers en dan nog een channelstrip enzo. Een droge tr808 en ook een 909 klinken nogal droog zonder wat toetsers en bellen. Een tr909 zonder indviduele processing is echt een schlagerbak.
 
een tr808 snare laten knallen heb je wel wat processing voor nodig ja. Gated reverbs, transient shapers en dan nog een channelstrip enzo. Een droge tr808 en ook een 909 klinken nogal droog zonder wat toetsers en bellen. Een tr909 zonder indviduele processing is echt een schlagerbak.
Vroeger was dat meestal enkel een mengpaneel..,dus oftewel heb je echt heel erg slechte 909's gehad,of je kan je audio interface weggooien want er is iets niet pluis mee.
 
ah goed om te weten dat je een rd8 nog moet processen om die hard slappende snare te krijgen. Want dat si toch de sound die IK associeer met een 808.. om te denken dat ie dat standaard zo doet klopt dus niet, je moet er hem aardig oppimpen qua sound.

Aan de andere kant: hier hoor je een vergelijking met een tr-08 en een 808. Die 808 heeft een veel slappende snare zonder dat de snare output wordt geprocessed:

Op 04:20
 
iedere voice heeft ook een gain, die kan natuurlijk harder óf zachter. Denk niet dat je daar algemene statements over kan maken.
er is ook niet zoiets als één 808, iedere 808 klinkt ook weer anders.
 
yup, zijn heel wat mensen teleurgesteld bij het ontvangen van een rd-8

#metoo, qua meeste sounds iig. Workflow is prima.

Heb alleen wel de bak beoordeeld op z'n mono output (wat achteraf heel amateuristisch idioot is) en meteen weer verkocht. Afgezien van het slappe filter, is de mono niet 1 op 1 met de individual outputs. Kwam er met de RD-9 achter: los is veel beter.

#leervandefoutenvaneenander
 
kan iemand eens een rd-8 demo maken met een snare die wel slapt? Zo exotisch is dat toch niet, de hele hiphop wereld gebruikt hem op die manier..
 
Dat is vaak de clap en snare layered. Ook wel de clare of snap genoemd.

nee ik bedoel enkel de snare.. zoals die 2 Live Crew en JJ Fad tracks bovenaan deze pagina. Programmeer die sound eens op je rd8.

Zonder die rd8 af te kraken hoor ik nooit een demo die die knallende sound hebben terwijl veel mensen die wel willen hebben . In dat Egyptian Lover filmpje vind ik die tr-08 ook weak klinken.
 
Laatst gewijzigd:
Het zou kunnen dat er teveel noise level is op de snare (slecht afgesteld of zo gekozen door Uli team) ,de snap is hoorbaar als er genoeg medium is die niet onderdrukt word door de ingemixte noise.

Als het niet ideaal is as-is op je 808 of RD-8 kan je dat fixen met de eq op je mixer.

Maar als je echt een slecht klinkende 808 hebt dan zit je er wel mee vast.

Een lichte overdrive van je mixer channel kan ook helpen want daardoor verwijder je als het ware de noise,die minder gedetailleerd wordt door de oversturing en dan worden de mid frequenties automatisch enhanced wat een boost voor die snap zorgt

EN

Er is ook een vershil tussen de zwarte en antraciete 808's,de zwarte klinken meer strak electro de antraciete wolliger/organischer,minder strak.

Helaas worden de zwarte goed bijgehouden,tot nu toe heb ik de laatste jaren enkel antracite versies gezien.

Ik zelf heb helaas ook geen zwarte meer maar twee antraciete,wel de zwarte gehad (meerdere,en meerdere antraciete ook,dus het verschil tussen de twee modellen is geen toeval)

Dus bijkomende vraag is naar welk model is de RD-8 gecloned (getweaked),ik had gehoopt de zwarte maar mischien is dit niet het geval en waardoor je niet die electro 808 snap sound heb.
 
Laatst gewijzigd:
Op de 808 kan je ook de noise level intern van de clap afregelen (die noise simuleerd de decay van de clap sound),als je die als laag volume insteld dan blijf je over met de medium van de clap,dan kan je layeren met de snare.

maar dan heb je geen lang klinkende clap meer.

Oplossing is twee 808's,daarom ik er ook twee heb.

Mischien is intern dat ook te tweaken in de RD-8??
 


Dit is een goed voorbeeld,er zit geen clap bij,pay attention niet naar de decay ,maar naar de mediums ,deze zorgen met de reverb voor die typische punchy sound,dus hoe meer medium hoe meer punch.

Hoe meer noise je toevoegd,van de snare of de clap,hoe slapper je snare gaat klinken.

De key is zoal ik eerder aangaf lichte oversturing,kan je doen met mixer,ik gebruik er Tascam M208 voor,of een M06 is ook al bruikbaar of een Analog Heat bvb,die doet ook wonderen (heb ik ook) en heb je al geen reverb nodig eigenlijk.
 
kan iemand eens een rd-8 demo maken met een snare die wel slapt? Zo exotisch is dat toch niet, de hele hiphop wereld gebruikt hem op die manier..
De hele hiphop wereld gebruikt samples, super dikke studio’s met dure outboard en niet te vergeten goede mix en mastering engineers en dat is al sinds Rick Rubin zo. Er valt met hip hop zo veel geld te verdienen, ik denk dat men dat vaak vergeet. Zelfs voor wat wij hier “undergound” vinden is het in Amerika rendabel om een studio te huren dus als je diy dingen wil vergelijken kan je beter vergelijken met electro die op een zolder kamer is gemaakt.
 
Yup, zal als ik vanavond tijd heb even wat Miami Bass processed en unprocessed doen. Wereld van verschil. Je moet dit soort vergelijkingen ook niet "naakt" doen. Maar door het "naakte" geluid heen kunnen luisteren en weten wat het nodig heeft.
 
Back
Top