Behringer RD-8 MKII

Is dat alles?

en andere stepknop kleurtjes :D

Dit is het enige officiele wat ze tot nu toe gezegd hebben:

Behringer says that the MKII has been redesigned from the ground up with new components and circuitry. The result, we’re assured, is “dramatically improved” sound and noise/phase response.

What’s more, Behringer says that, together with Coolaudio, its semiconductor-producing sister company, it’s managed to recreate the 40-year-old BA662 chip, which played a key role in creating the voices in the original 808.
 
Heb je ook de Mk1? Benieuwd naar een vergelijking.
Ik vind het wel opvallend dat er nagenoeg geen MK2 video's te vinden zijn op YouTube. Zijn er dan nog zo weinig in omloop, of is er gewoon weinig interesse voor?
Ik was ook wel benieuwd en kon er nog net eentje kopen bij Bax (samen met de RD-9). De RD-8 MK1 heb ik niet meer, dus ik kan ook niet vergelijken.
 
Ik heb net even tijd gehad om de RD-8 MK2 en de RD-9 uit te proberen. Ik heb zo'n beetje alle drumcomputers gehad die er zijn, behalve de echte vintage bakken, waaronder de 909 en de 808. Ik was een beetje sceptisch, maar ik kan zeggen dat ze allebei overtuigend klinken. Of het identiek is kan ik niet beoordelen, maar het zien, voelen en horen is zeker aangenaam. Voor mijn gevoel wel "echter" (en leuker) dan de diverse ACB producten van Roland zelf. Of dat zo blijft moet ik echter aanzien. De eerste RD-8 is er na een maand of 6 toch ook bij mij uitgegaan. Of deze nu beter is vind ik moeilijk te zeggen. Dan moeten we ze een keer naast elkaar zetten. Wat voor mij het meeste doet is de handson beleving. Ik heb gemerkt dat met een hoop tweaken je ACB nagenoeg hetzelfde kan laten klinken (heb ooit een echte 101 naast een System-1 gehad), maar dat als je gewoon lekker aan de knoppen wilt draaien, dat het toch anders klinkt/voelt. Zijn ze echt nodig om een bepaalde sound te creëren? Ik zeg nee. Zijn ze leuk genoeg om de aanschaf te verantwoorden? Zeker weten ja.
 
Ik heb net even tijd gehad om de RD-8 MK2 en de RD-9 uit te proberen. Ik heb zo'n beetje alle drumcomputers gehad die er zijn, behalve de echte vintage bakken, waaronder de 909 en de 808. Ik was een beetje sceptisch, maar ik kan zeggen dat ze allebei overtuigend klinken. Of het identiek is kan ik niet beoordelen, maar het zien, voelen en horen is zeker aangenaam. Voor mijn gevoel wel "echter" (en leuker) dan de diverse ACB producten van Roland zelf. Of dat zo blijft moet ik echter aanzien. De eerste RD-8 is er na een maand of 6 toch ook bij mij uitgegaan. Of deze nu beter is vind ik moeilijk te zeggen. Dan moeten we ze een keer naast elkaar zetten. Wat voor mij het meeste doet is de handson beleving. Ik heb gemerkt dat met een hoop tweaken je ACB nagenoeg hetzelfde kan laten klinken (heb ooit een echte 101 naast een System-1 gehad), maar dat als je gewoon lekker aan de knoppen wilt draaien, dat het toch anders klinkt/voelt. Zijn ze echt nodig om een bepaalde sound te creëren? Ik zeg nee. Zijn ze leuk genoeg om de aanschaf te verantwoorden? Zeker weten ja.

Wijze woorden! Ik snap het helemaal...
 
Super-uitgebreide rencensie van de RD-8 MK2 door ubermodder Maffez bij de vrienden van Amazona.de:

 
Ik zou idd wel een RD-8 MK I vs MK II vs TR-808 demo willen horen. Ik heb het idee dat de MK II echt wel dicht in de buurt komt.
 
kan iemand eens een goede rd-8 demo maken? Dus lekker miami bass beat... Live spelen met bd decay en snappyness van de snare. Niet dat brave... laat hem knallen!
 
Back
Top